Moderator: Moderafo's
Katlheen schreef:Ze willen de horeca de nek omdraaien omdat ze hun eigen kinderen niet uit de kroeg kunnen houden. Op zaterdagavond kom ik bijzonder veel jongeren tegen die 's zondags braaf in de kerk zitten, en die op zo'n avond een allesbehalve christelijke indruk maken. Ik lig er niet van wakker, maar ga dan niet de kroeg aanpakken. Dat die refo's mij iedere zondagochtend wakker beieren met die bel op hun kerk (wanstaltig gedrocht trouwen, qua architectuur) wil nog niet zeggen dat ik die kerk gesloten wil zien. Die kerkbel buiten gebruik stellen vind ik genoeg hoor, in het kader van de zondagsrust namelijk. Ik kom al helemaal gestresst uit bed, met dat geklingel!!!
Katlheen schreef:Ze willen de horeca de nek omdraaien omdat ze hun eigen kinderen niet uit de kroeg kunnen houden. Op zaterdagavond kom ik bijzonder veel jongeren tegen die 's zondags braaf in de kerk zitten, en die op zo'n avond een allesbehalve christelijke indruk maken. Ik lig er niet van wakker, maar ga dan niet de kroeg aanpakken. Dat die refo's mij iedere zondagochtend wakker beieren met die bel op hun kerk (wanstaltig gedrocht trouwen, qua architectuur) wil nog niet zeggen dat ik die kerk gesloten wil zien. Die kerkbel buiten gebruik stellen vind ik genoeg hoor, in het kader van de zondagsrust namelijk. Ik kom al helemaal gestresst uit bed, met dat geklingel!!!
Katlheen schreef:Ik logeer regelmatig ergens anders in de nacht van zaterdag op zondag (details prive) en dan wordt ik echt niet vroeg wakker wanneer er geen kerkklokken aan het beieren zijn, dus zodra die ijscoman-bel (ja werkelijk waar, niet eens een fatsoenlijke ouderwetse klok, maar echt zo'n bel alsof de ijsboer ieder moment je straat binnenkomt) van de lokale rokken hier uitgaat, slaap ik heerlijk door!
En tja, het SGP beleid en de horeca hier....van dik hout zaagt men planken hoor. Maar wat wil je ook, als er regelmatig kinderen hier in dit dorp letterlijk op straat worden gesmeten omdat ze in de kroeg komen, dan heb ik gegeten en gedronken.!!!
believer schreef:Inderdaad vind ik ook dat er aan de opvoeding geschaafd moet worden. Aan de andere kant zijn de ouders niet geheel verantwoordelijk en heb je ook je eigen verantwoordelijkheid van jezelf en die tot God en je vrienden/de invloed die je op hen hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten