Nou, als PKN-er zal ik mij hier maar aan branden.
Aangezien wij nogal eens kritiek krijgen over onze stroming heb ik deze discussie geopend. Daarnaast bij deze al een mededeling:
naar info@pkn.nl heb ik zojuist een kritische mail gestuurd, naar de PKN over de synode. Mocht ik daar een antwoord op ontvangen, zal ik deze publiceren via dit topic.
Hieronder de mail die ik verzonden heb naar de PKN.
Geachte heer/ mevrouw,
wat mij ernstig verontrust de laatste tijd, zijn een aantal standpunten die opgesteld zijn door de synode die naar mijns inziens recht tegenover het Woord van de Heer staan. Een aantal maanden geleden stond er in ons kerkblad een uitgave van de Synode waarin stond dat de Synode een voorstander is van het homohuwelijk omdat er geen tegens voor zijn in de Bijbel.
Ook andere standpunten van de synode staan lijnrecht tegen het Woord van God in. Soms krijg ik het gevoel dat wij protestanten steeds meer de verkeerde weg inslaan. Op een dwaalspoor raken.
Ik vraag mij daarom ernstig af, hoe de Synode tegen het Woord van GOd aan kijkt en hoe deze door onze synode geinterpreteerd wordt.
Ik ben al een tijd op christelijke fora. Wat mij opvalt is, dat wanneer men weet dat ik een PKN-er ben, men een negatieve kijk heeft op de PKN. Hieronder een aantal voorbeelden:
Quote:
Dat komt omdat jij de Bijbel leest. Als je de Bijbel nu nog iets intensiever en letterlijker leest zul je tot nog meer schokkende feiten m.b.t. de PKN komen. einde Quote
Quote:
O, grappig. En toch mogen er homosexuelen en vrouwen voorgaan. En geloven veel van de predikanten niet letterlijk in de Bijbel maar zin veel als symboliek. Ja dan ligt het speerpunt echt bij het Woord van God. Nou mijn Woord van God zegt daar iets heel anders over. Maar ja, ik gebruik de Naardense Bijbel, en die zal wel anders zijn. einde Quote
Quote:
Het gebeurt in de PKN dus gewoon wel. Er worden gewoon homo huwelijken gezegend. einde Quote
Quote:
Ik hoef hopelijk de teksten over homosexualiteit niet aan te halen? Ik kijk niet door een brilletje, de synode heeft dit soort dingen goedgekeurd. einde Quote
Door dit soort zaken wil ik mij nogal eens schamen dat ik een PKN-er ben. Daarom hoop ik, dat de synode bij toekomstige besluiten wat beter stil zou willen staan bij HEt Woord van God.
Met vriendelijke groet,
BIAMARTH