Moderator: Moderafo's
TheEdge schreef:Volgens mij heb ik het hier al eerder -soort van- over gehad met je, BJ, en ik ben het nog steeds niet met je eens.
Sabra schreef:Deze regels houden in:
*alcoholverbod voor eerstejaars tijdens groentijd
*minimaal 7 uur slaap per nacht
*minimaal 1 stuks fruit per dag
*aanwezigheid van vertrouwenspersoon
*vermijden van een individuele aanpak/straf.
Excessen zoals ik die hier heb gelezen vinden dus niet plaats bij de verenigingen tijdens de groentijd, maar vooral tijdens de introductie binnen een huis. Ten onrechte onstaat hier het beeld dat zulke excessen zouden worden gesteund door de vereniging en/of plaatsvinden tijdens de groentijd van studentenverenigingen.
BJ schreef:
Niet mee eens:
Deze week nog gehoort bij een PABO introductie:
Opdracht om 4.00 uur 's nachts afgerond. Om 7.00 uur weer in de gymzaal aanwezig zijn voor ochtendgym. Conclussie, 3 uur slaap.
Eten was niet geregeld, ga maar naar een winkel en koop wat.
Dat zijn dus in ieder geval 2 van die punten, de andere weet ik niet. Maar vooral wat alcohol betreft lijkt me de kroegentocht niet geheel alcoholvrij te verlopen.
Lalage schreef:Het duurt inderdaad even voor je actief wordt in een vereniging, maar ik denk niet dat een ontgroening veel zou uitmaken. Ik zou dan misschien juist eerder denken: die ouderejaars weten het zoveel beter, laat hun de taken maar uitvoeren...
Lalage schreef:Vanwege mijn pestverleden kan ik er niet goed tegen als mensen me vernederen of kwetsen, dus een ontgroening zou nix voor mij zijn! Ik was hartstikke blij dat ik bij Ichthus met open armen ontvangen werd, toen ik daar doodzenuwachtig binnen kwam stappen.
BJ schreef:Het niet lid worden heeft geen invloed op de studieafloop.
Sabra schreef:Iedereen komt altijd maar weer aanzetten met die indianenverhalen maar daar geloof ik niet zo in. Heb zelf de ontgroeing ondergaan bij NSR en dat veel reuze mee.
Sabra schreef:Deze regels houden in:
*alcoholverbod voor eerstejaars tijdens groentijd
*minimaal 7 uur slaap per nacht
*minimaal 1 stuks fruit per dag
*aanwezigheid van vertrouwenspersoon
*vermijden van een individuele aanpak/straf.
TheEdge schreef:Dan heeft ze gewoon de verkeerde vereniging uitgekozen. Alleen de echt grote verenigingen kennen ranzige ontgroeningen. Ik kan goed begrijpen dat mensen tijdens zo'n week afhaken. Een ontgroening die alleen gebaseerd is op vernedering vind ik zijn doel voorbij schieten, en volstrekt overbodig.
Toch vind ik het belangrijk dat studenten tijdens hun studietijd bij een vereniging lid worden. Adviseer je schoonzusje om eens bij een andere vereniging te gaan kijken. Christelijke en andere kleinere verenigingen kennen geen ontgroening, of anders een ontgroening die niet zwaar, maar gewoon leuk en nuttig is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten