Met liefde denken we aan.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 feb 2006 18:32

Niet dat ik Janneke goed kende. Ik heb haar uiteraard wel eens gezien in de kerk of bij de kerk. Maar ik was echt geschokt door het gebeuren. Ook tijdens de jeugddienst waar het afgekondigd werd die avond! Het was onbeschrijfelijk.

Ook de dienst rouwdienst die er gehouden is in de kerk. Ik ben er niet bijgeweest, maar heb em later terug geluisterd via het net. Volgens mijn moeder (die is wel naar de dienst geweest) was het een bijzondere dienst.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 14 feb 2006 13:28

Met liefde denk ik terug aan

Gideon...

Vandaag is het 2 maand geleden dat hij is overleden.
In Uganda heb ik 3 maand voor hem mogen zorgen. Het was een schat!!
4 maand jong, en erg ziek.
Ik heb rust mogen ervaren, hoewel het heel moeilijk was.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 14 feb 2006 19:56

met liefde denk ik terug aan....

mijn moeder

die 6 1/2 jaar geleden overleden is aan kanker

Ik mis haar nog elke dag.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

André

Berichtdoor André » 12 mar 2006 17:01

In liefde en met het geloof dat ze bij Onze Vader is, denk ik terug aan onze dochter Rebecca, zij leefde van 11 tot 18 Maart 1993.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 mar 2006 00:06

Wow... wat moet dat heftig geweest zijn Andre!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2006 18:43

al kende ik haar niet persoonlijk maar toch ook wel door al de verhalen van mijn collega of haar buurmeisje van 5 jaar!
zaterdag ging het nog goed maar zondag morgen is ze overleden aan leukemie :cry:
heel erg onverwachts maar ze was heel erg dapper heb ik echt bewondering voor

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 18 apr 2006 10:03

Vandaag denk ik met veel liefde aan mijn oma. Vandaag is het precies een jaar geleden dat zij overleed. Ze was een heel bijzondere vrouw, we waren naast familie ook vriendinnen. Ik mis haar ontzettend veel.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 18 apr 2006 11:22

Mijn overgroot-oma, die afgelopen nacht op 95 jarige leeftijd overleed.
- Home is in my head -

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 18 apr 2006 11:56

Gecondoleerd Froske!
Refoweb is van ons allemaal :p

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2006 12:57

gecondoleerd Froske!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

André

Berichtdoor André » 18 apr 2006 17:18

mystery schreef:Vandaag denk ik met veel liefde aan mijn oma. Vandaag is het precies een jaar geleden dat zij overleed. Ze was een heel bijzondere vrouw, we waren naast familie ook vriendinnen. Ik mis haar ontzettend veel.
Sterkte gewenst - ook voor je zussen en ouders - in deze periode van gedenken en overdenken.

André

Berichtdoor André » 18 apr 2006 17:20

froske schreef:Mijn overgroot-oma, die afgelopen nacht op 95 jarige leeftijd overleed.
Gecondoleerd Froske en sterkte gewenst.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 18 apr 2006 18:39

Dank jullie wel :wink:
- Home is in my head -

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 18 apr 2006 19:27

gecondoleerd Froske

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 19 apr 2006 00:03

... aan mijn voormalig buurvrouw, die helaas op de motor, haar grote passie, verongelukt is. 44 jaar jong :cry:

Vanavond wezen condoleren, nadat we gisteravond, terugkomend van mijn belijdenisdienst (...) de rouwkaart op de deurmat aantroffen. Het behoeft geen uitleg dat ze vrij zwaar verminkt was door het ongeval, maar haar ouders wilden haar erg graag nog zien, en ook de nabestaanden die mogelijkheid geven. Het werd door de verschillende partijen als onmogelijk gezien aangezien de verwondingen zwaar waren, onder meer verschillende schedelbreuken, een onherkenbaar verminkte linkerhelft van het gezicht, en veel schaafplekken. Omdat de ouders toch hun dochter heel graag wilden zien is ze opgebaard met haar hoofd gedraaid, en de bekleding van de kist om het hoofd gedrapeerd, zodat de ergste verwondingen niet meer te zien waren.

Ingrijpend om te zien hoe teer een mens is, zo broos.

Naderhand realiseerde ik me pas dat ik het niet vreemd vond om iemand op deze manier opgebaard te zien, eigenlijk integendeel. Bij een overledene die niets zichtbaars heeft heb je soms een soort gevoel van 'het is nog levenswaardig', alleen de adem mist. (en de ziel natuurlijk, maar menselijk gezien). Bij m'n buurvrouw was goed te zien dat waarom het leven uit haar was, het maakt de ernst niet minder, het verdriet ook niet, maar het maakt de dood wel minder 'abstract' als ik dat zo zeggen mag.

En ondanks alle verwondingen die duidelijk zichtbaar waren (veel schaafplekken en schedelbreuken) vond ik dat ze er waardig bij lag, en heb er ook geen 'spijt' van dat ik naar de kist geweest ben om afscheid te nemen.

Maar wat wordt het allemaal betrekkelijk als je aan het voeteneinde staat van een kist, met daarin het ontzielde lichaam van een goede bekende, 44 jaar jong :cry:

Terug naar “Archief”