Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

le Chevalier de Moralité
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor le Chevalier de Moralité » 10 mar 2006 13:51

Mijn hart klopt voor vele vrouwen,
ik hoop nog lang niet te trouwen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2006 15:00

bloempie21 schreef:
paprikameisje2 schreef:
lammetje schreef:
waar ik zo'n vreselijke hekel aan heb zijn die achterlijke stukjes die je 's avonds krijg :x Volgens mijn moeder hebben ze al iets heel leuks verzonnen, het lijkt mij alleen leuker om met iedereen te kletsen, feest te vieren ipv sil te zijn voor die langdradige stukjes

Idem!!!!

maar krijg al die mensen dat maar is aan het verstand....

Wij hebben afgesproken met de ceremoniemeester dat als er een levensbeschrijving gemaakt wordt door mijn ouders of die van martien, dan mag dat tijdens het eten gedaan worden.
En verder mogen er 's avonds 4 stukjes gedaan worden van elk max. 5 minuten.
Op zich vond ik het al vervelend om dit zo te beperken, maar ja, ik heb er dus echt geen zin in dat er straks de hele avond stukjes gedaan worden. En zowieso vind ik dat 5 minuten lang genoeg is. Anders dan let op een gegeven moment toch niemand meer op en dat is ook jammer voor degene die het stukje opvoert.
O ja, en er mag niet gezongen worden! :mrgreen:

Zo hoort dat... stukjes zijn zo vreselijk.... typische nederlandse bruiloften

JA wel stukjes. NEE niet dansen

(op een polonaise na dan :))
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2006 15:28

Ik vind stukjes eigenlijk best cool :D
Ligt eraan wat voor stukjes, maar op de bruiloften waar ik allemaal ben geweest was het echt geweldig :)
maargoed, als het over jezelf gaat.....

Helaas valt er over mij en mijn vriend iets teveel te vertellen, dus dat zal wat worden.... :mrgreen:

En veel van de vrienden van mijn vriend zijn getrouwd, en meestal was hij de aanvoerder bij de idiote stukjes die ze dan altijd deden. En die waren soms echt heeel gemeen!
En zijn vriend zijn over het algemeen ook niet kerkelijk en nogal uhm...grof enzo, dus ben benieuwd ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 10 mar 2006 16:54

pandabeertje schreef:ow, dat wist ik niet. Op wat voor manier dan? Met drank, daar kan ik inkomen maar met sigaren :?

Als mijn vriend zou roken (maar dat doet ie gelukkig niet :wink: ) dan zou ik heel graag willen dat hij daar per direct mee stopt. Want ik kan niet tegen roken in verband met mijn gezondheid, maar ik vind roken ook een langzame zelfmoord. Ik kan er niets goeds in zien. Als je die punten in je hoofd hebt, snap je vast dat roken ook een relatie kan stukmaken... toch?

Sjonge MissF, er staat jullie dan wel heel wat te wachten... :mrgreen:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2006 17:34

mystery schreef:
pandabeertje schreef:ow, dat wist ik niet. Op wat voor manier dan? Met drank, daar kan ik inkomen maar met sigaren :?

Als mijn vriend zou roken (maar dat doet ie gelukkig niet :wink: ) dan zou ik heel graag willen dat hij daar per direct mee stopt. Want ik kan niet tegen roken in verband met mijn gezondheid, maar ik vind roken ook een langzame zelfmoord. Ik kan er niets goeds in zien. Als je die punten in je hoofd hebt, snap je vast dat roken ook een relatie kan stukmaken... toch?

Sjonge MissF, er staat jullie dan wel heel wat te wachten... :mrgreen:

Ja en bedankt :P ;)
Ik vind roken idd ook vies. Mijn vriend rookt wel, helaas, niet veel, maar toch. Als hij gerookt heeft kom ik ook echt niet in zijn buurt voor hij zijn tanden heeft gepoetst hoor ;)
Maar als je er niet tegen kunt in verband met je gezondheid is het nog veel vervelender...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 mar 2006 19:54

Levensbeschrijving onder het eten... weet wat je zegt!

Toen mijn zus trouwde had een oom van de bruidegom diens leven op rijm gezet. Nu heeft die gast aardig wat uitgehaald, dus het was een gedicht (wat taalkundig aan alle kanten rammelde) van een half uur :shock:

Op het laatst zat iedereen lekker te eten en hij stond daar heel lullig met zn verhaaltje, waarna hij (ik denk uit wraak) een lange preek begon, dat de Heere Heere toch maar bij ze mocht zijn in hun huwelijk en dat herhaalde hij ongeveer iedere 5 minuten. Op het laatst gaapte ik achter mijn hand... of de Heere Heere toch maar de slaap weg zou nemen! Dat gedicht was echt geen succes! Sowieso vind ik dergelijke speeches niet leuk, dus dat komt er bij mij later niet in :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2006 21:48

Gelukkig hebben wij ook een ceremoniemeester die de stukjes wel inkort :wink: En levensbeschrijvingen komen er ook niet bij hoor, en bij vlieger al helemaal niet :mrgreen: We lopen dan gewoon van tafel :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2006 00:31

le Chevalier de Moralité schreef:Mijn hart klopt voor vele vrouwen,

En dat zegt een moraalridder.. 8)

André

Berichtdoor André » 11 mar 2006 00:40

lammetje schreef:We lopen dan gewoon van tafel :lol:
Durf je niet. :P

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 mar 2006 01:27

lammetje schreef:Gelukkig hebben wij ook een ceremoniemeester die de stukjes wel inkort :wink: En levensbeschrijvingen komen er ook niet bij hoor, en bij vlieger al helemaal niet :mrgreen: We lopen dan gewoon van tafel :lol:

Ja kijk dat vind ik dan weer moeilijk he. Me ouders doen ws wel een levensbeschouwing. Als het anderen waren konden we makkelijker zeggen dat we het niet willen, maar bij je eigen ouders die al hun ijver en liefde er in stoppen is dat toch wel anders vind ik. En vind ik het toch zeker wel van enige respect getuigen als je hen dit stuk laat vertellen en er daadwerkelijk naar luistert. En wanner je de humor er van in ziet, dan valt het denk ik ook wel weer hartstikke mee!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 11 mar 2006 07:31

Mijn schoonmoeder heeft tijdens het borreluurtje voor het eten een gedicht van 5 kantjes voorgedragen.. Ik moet zeggen dat het zeer hilarisch was. Voor het eerst vond ik schoonma lachwekkend..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2006 09:46

bloempie21 schreef:
lammetje schreef:Gelukkig hebben wij ook een ceremoniemeester die de stukjes wel inkort :wink: En levensbeschrijvingen komen er ook niet bij hoor, en bij vlieger al helemaal niet :mrgreen: We lopen dan gewoon van tafel :lol:

Ja kijk dat vind ik dan weer moeilijk he. Me ouders doen ws wel een levensbeschouwing. Als het anderen waren konden we makkelijker zeggen dat we het niet willen, maar bij je eigen ouders die al hun ijver en liefde er in stoppen is dat toch wel anders vind ik. En vind ik het toch zeker wel van enige respect getuigen als je hen dit stuk laat vertellen en er daadwerkelijk naar luistert. En wanner je de humor er van in ziet, dan valt het denk ik ook wel weer hartstikke mee!

waarom? ik hoef al die prive niet op tafel hoor!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2006 10:05

Aragorn schreef:
le Chevalier de Moralité schreef:Mijn hart klopt voor vele vrouwen,

En dat zegt een moraalridder.. 8)

Hehe als polygamie nou zijn moraal is? :)

Stukjes inkorten is wel een idee.... Familielid X. u hebt 1 minuut, uw tijd gaat NU in. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 mar 2006 10:32

paprikameisje2 schreef:
bloempie21 schreef:

Wij zijn tijdens het eten alleen maar met directe familie, dus die zijn grotendeels toch wel op de hoogte van ons privé.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2006 10:34

bloempie21 schreef:
paprikameisje2 schreef:
bloempie21 schreef:

Wij zijn tijdens het eten alleen maar met directe familie, dus die zijn grotendeels toch wel op de hoogte van ons privé.

dit zal dan denk ik verschillen per familie. Ik hoef geen levensbeschrijving ofzoeiets dergelijks. Als ze het perse willen, dan mogen ze er een maken en doe i het in een plakboek. Maar voorlezen... echt niet!!

gelukkig wil mijn moeder het niet!!! :lol: :lol:

Terug naar “Archief”