Volgens jou maakt het niet uit of je op basis van ras of religie discrimineert.
Antisemitisme of Anti-Islamisme is inderdaad niet hetzelfde, het ene is religie-gericht (keuze) het andere is rasgericht (geen keuze) je mag een mens nooit verachten op grond van dingen die hij niet kan kiezen. Over de dingen waar hij keuzes in kan maken daar mag je hem inderdaad op aanspreken, maar alleen opbouwend niet afbrekend, liefdevol niet haatdragend en vooral niet generaliserend. Een uitspraak als: De Joden zijn het volk van God niet meer is God recht in zijn gezicht spugen.
Dan zal je wel niks van Luther snappen, want die onderscheidde dat weldegelijk. Ook bij de Joden.
Daarmee maakt het nog steeds geen verschil, iemand discrimineren is nooit goed, niet om de westerse regels maar ook om de wetten van Jezus Christus.
Toen Johannes den doper predikte zeiden de Joden "hij heeft de duivel". Toen Jezus hun onderwees was hun commentaar "Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is". Notabene hun bloedeigen Verlosser, hun Redder, de vervulling van profetieën en beloften die ze niet aannamen, maar verwierpen terwijl Hij zo overduidelijk aanwezig was.
Begrijp je dan echt niks van Luther's afkeer en verontwaardiging?
Nee, totaal niets. Als je daardoor afkeer en verontwaardiging hebt ken je je eigen hart niet, alsof jij en ik niet exact het zelfde gedaan zouden hebben. Wij zouden allemaal Jezus met negen inch nagelen aan het kruis gespijkerd hebben. De weg van Revius is veel meer christelijk: t en zijn de Joden niet Heer Jesu die U kruisten.
Of moeten we de moslim ook om zijn religie respecteren? Dan zeg ik; Neen! Absoluut niet. De moslim is met zijn geloof ook een liefhebber van zichzelf, en een hater van God. Als ras moet ik ze liefhebben, omdat het mijn naaste is. Dat is christelijk
Ik denk dat je eens goed in je woorden boek moet duiken en eens moet opzoeken wat respect hebben betekend.