Het betreft hier een onderwerp waar zowel goede argumenten voor als goede argumenten tegen te geven zijn. Je kunt dus niet zeggen dat mensen die hun kinderen laten inenten het verkeerd doen of andersom. Uiteraard is altijd de gezindheid, de grondhouding van groot belang. Als we ons vertrouwen op de middelen stellen, is het sowieso verkeerd. En als we ons vertrouwen stellen op een zogenaamd principieel standpunt is het al niet beter. Het gaat om het vertrouwen op God, in Wie wij als takken moeten zijn inge-ent!
Een sterk argument voor is dat de vaccins ons ter beschikking staan en dat we de middelen die we krijgen moeten gebruiken. Vervolgens is wel de vraag aan de orde of het om geoorloofde middelen gaat. Dat vind ik een moeilijk punt. Ik neig er naar om dat in dit geval toch niet te vinden. Hoewel de feitelijke gevolgen mee kunnen vallen (dat is niet altijd zo!), blijft het toch een toedienen van ziektekiemen aan een gezond mens. En dat is een tegennatuurlijke handeling. Als ik op dit moment zou moeten beslissen, zou ik daarom niet de vrijmoedigheid hebben.