Opgaan in muziek -is dat zondig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 aug 2003 12:12

oke, maar onder verkeerde muziek versta ik......radio, pop, house!!! Je kan muziek mooi vinden en af en toe is een cd kopen, maar ik denk niet dat je er voor 100% voor moet gaan, dat moet je maar voor 1 ding, en dat is het geloof!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 aug 2003 12:25

Ikke21 schreef:oke, maar onder verkeerde muziek versta ik......radio, pop, house!!! Je kan muziek mooi vinden en af en toe is een cd kopen, maar ik denk niet dat je er voor 100% voor moet gaan, dat moet je maar voor 1 ding, en dat is het geloof!!

Oke is jou persoonlijke keuze, ik vindt het ook niet fijn om daar nou heel de dag naar te luisteren. En ik denk ook dat je dan de boodschap mist.
Ik luister heel veel gospel, maar heb ook een aantal nummers van Celine Dion en Barbara Steisand. Verder nog wat van Enya, country enz. Ik meng dit een beetje met gospel. Tegewoordig luister ik wel heel veel gospel. Maar blijf genieten van de andere muziek die ik heb! (verantwoord genieten :mrgreen: )

Ik vindt het jammer dat gospel kwalitatief niet zo goed is als niet-gospel muziek. Ik ben het dus helemaal met je eens dat je er niet voor 100% voor moet gaan, want er is iets veel belangrijkers in het leven.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 aug 2003 14:24

ik vind muziek als praise altijd een beetje op het randje. dan bedoel ik net zoals de muziek van de eo jongerendag. Ik mis daar de eerbied.
verder vind ik muziek zoals enya nix mis, je moet wel met dit soort muziek kritisch zijn met de teksten.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 aug 2003 15:01

essieee schreef:ik vind muziek als praise altijd een beetje op het randje. dan bedoel ik net zoals de muziek van de eo jongerendag. Ik mis daar de eerbied.
verder vind ik muziek zoals enya nix mis, je moet wel met dit soort muziek kritisch zijn met de teksten.

Ja iedereeen heeft zijn eigen randje denk ik, michael w smith vindt ik echt supper hij was ook op de eo jongeren dag. Maar tobie mac (hoe schrijf je dat) vind ik echt niet mooi. En mis ik ook de eerbied.
Maar dit wil nog niet zeggen dat andere mensen het niet mooi kunnen vinden. En God daarmee kunnen eren.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 aug 2003 15:11

hijwel schreef:
essieee schreef:ik vind muziek als praise altijd een beetje op het randje. dan bedoel ik net zoals de muziek van de eo jongerendag. Ik mis daar de eerbied.

Ja iedereeen heeft zijn eigen randje denk ik, michael w smith vindt ik echt supper hij was ook op de eo jongeren dag. Maar tobie mac (hoe schrijf je dat) vind ik echt niet mooi. En mis ik ook de eerbied.
Maar dit wil nog niet zeggen dat andere mensen het niet mooi kunnen vinden. En God daarmee kunnen eren.

Precies. Wees ajb voorzichtig... We veroordelen veel te snel (die dient God niet goed, en hij geeft God geen eer, en zij praat over Jezus maar kent Hem niet eens... etc.). Dat is zo enorm jammer, we missen zoveel begrip, liefde.

De een kan helemaal op gaan in muziek, en daardoor God vergeten.
En de ander komt daardoor juist dichter bij God.
Kijk dan in je eigen hart, niet in dat van een ander (je hebt echt al genoeg aan jezelf.)

Doe alles vanuit het geloof, wat uit het geloof niet is, dát is zonde (romeinen 14).
En dat gaat niet over het geloof van een ander, toch?
Natuurlijk, we moeten elkaar als christenen helpen. Maar allereerst zijn we toch verantwoordelijk voor onszelf.

Als jij denkt, dat je niet goed bezig bent met je muziekkeuze (en misschien de intentie en hoeveelheid) verander dat dan vooral! Als je twijfelt, zit je sowieso niet goed...
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 aug 2003 15:11

Ik heb zelf als ik luister naar de eo, dat gejuich en geklap,gejoel en gegil, ik vind daar geen eerbied uit klinken.Zelf heb ik ook wel wat praise cd's zoals ronduit praise.
maar somsdat gegil over dat hij leeft vind ik moeilijk om daar eerbied in te bespeuren

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 aug 2003 15:21

essieee schreef:Ik heb zelf als ik luister naar de eo, dat gejuich en geklap,gejoel en gegil, ik vind daar geen eerbied uit klinken.Zelf heb ik ook wel wat praise cd's zoals ronduit praise.
maar somsdat gegil over dat hij leeft vind ik moeilijk om daar eerbied in te bespeuren

Oke vindt jij, ik kan wel zeggen dat ik dat (gegil) samenzang, juist heel mooi vindt. Supper! samen met elkaar zingen tot zijn eer. De boodschap vindt ik daaruit echt supper versterkt worden. En ik weet dat er heel veel mensen zijn die het echt menen wat zij op dat moment zingen.
Tobie mac vindt ik zelf wat minder omdat ik het idee heb dat de boem de boodschap overstemd. Maar dit is strik persoonlijk.

joris

Berichtdoor joris » 22 aug 2003 15:39

geef mij maar nederland zingt :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 aug 2003 21:36

[quote="hijwel"][quote="essieee"]Ik
Oke vindt jij, ik kan wel zeggen dat ik dat (gegil) samenzang, juist heel mooi vindt. ]

Ik bedoel letterlijk gegil, niet samenzang. Meer gillen en joelen (al word het ws eerbiedig bedoeld)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 aug 2003 12:25

essieee schreef:
hijwel schreef:
essieee schreef:Ik
Oke vindt jij, ik kan wel zeggen dat ik dat (gegil) samenzang, juist heel mooi vindt. ]

Ik bedoel letterlijk gegil, niet samenzang. Meer gillen en joelen (al word het ws eerbiedig bedoeld)

Oke je geeft al aan dat het waarschijnlijk eerbiedig wordt bedoelt. Dat denk ik ook. Er zijn natuurlijk net zo goed mensen die niet komen om hem te eren, maar dat heb je in de kerk ook.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2003 22:44

Vind jij het eerbiedig overkomen dan?

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 23 aug 2003 23:40

Haha, niet elke verslaving is negatief hoor! Zolang het geen negatieve invloed heeft op je doen en laten (in tegenstelling tot drugs) dan mag je van mij best verslaafd zijn!
Mijn verslaving: wiskunde en programmeren... maar volgens mij heeft mn omgeving in de ruime zin van het woord er geen last van...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 aug 2003 08:10

essieee schreef:Vind jij het eerbiedig overkomen dan?

Geklap vindt ik soms supper mooi, verder gigil hou ik niet zo van, maar kan wel begrijpen dat ze willen juichen voor de Koning!
Als koning beatrix in Kampen komt dan wordt er ook gejuicht. Waarom zou je dan niet juichen als God aanwezig is?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 24 aug 2003 13:37

Volledig met lizz en hijwel eens,
luister naar datgene wat jij vanuit je geloof voor God kunt verantwoorden, want dat moet je eens doen. Maar veroordeel daarmee niet iemand anders z'n muziekkeuze.

Zelf luister ik geen metal gospel, omdat ik dat voor mezelf niet kan verantwoorden, en het bij mij te veel associaties oproept met satanische muziek. Maar dat is persoonlijk en ik ga niet beweren dat metal gospel niet kan, maar het kan niet voor mij persoonlijk. (Lees in dit verband ook eens 1 korinthe 8)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 24 aug 2003 19:06

Hijwel schreef:Geklap vindt ik soms supper mooi, verder gigil hou ik niet zo van, maar kan wel begrijpen dat ze willen juichen voor de Koning!

Groot gelijk hoor, Hijwel. Als we Calvijn moeten geloven dan is het hedendaags geaccepteerde kerkorgel Satan's flytencast. De Koning eren doe je met je hart niet op een gemaakte manier. Dat doe je zoals de joden dat deden als de ark binnen werd gebracht, Juichend en blij
Afbeelding

Terug naar “Archief”