Reformatorische mannen en evangelische vrouwen koud en hard?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 aug 2003 16:01

Maar ik denk dat je nooit vrij bent. Je draagt je zonden en als het goed is is dat ook een last geworden (al heb je mischien de wetenschap dat God ze vergeven heb, en je doet ze steeds weer!

joris

Berichtdoor joris » 21 aug 2003 16:44

essieee schreef:Maar ik denk dat je nooit vrij bent. Je draagt je zonden en als het goed is is dat ook een last geworden (al heb je mischien de wetenschap dat God ze vergeven heb, en je doet ze steeds weer!

als je bij je zonden bij Jezus hebt gebracht moet je ze niet mee terug nemen he. Je moet ze lekker aan het kruis laten hangen en zelf verder leven. MEt rechte rug want ze zijn vergeven, de last is weg. En de last die JEzus geeft, is licht. Dat leeft een stuk gemakkelijker.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 aug 2003 11:13

essieee schreef:Maar ik denk dat je nooit vrij bent. Je draagt je zonden en als het goed is is dat ook een last geworden (al heb je mischien de wetenschap dat God ze vergeven heb, en je doet ze steeds weer!

Als het goed is is dat een last geworden??
Dus God zou Iemand zijn, die wil dat we onze zonden zo vaak mogelijk herinneren, zodat we het daar vooral moeilijk mee zouden hebben?
Het ís een enorme last, maar, die last is van ons overgenomen!
Jezus is toch niet gestorven om ons te helpen met het dragen? Of om de last te vergeven, maar het ons verder zelf te laten dragen?
Zijn dood was genoeg om die last volledig te dragen!
(daar heeft Hij onze 'hulp' niet bij nodig)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 aug 2003 12:15

On topic aub! :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 aug 2003 14:27

okay sorry

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 aug 2003 15:19

sorry

Nou, volgens mij is de visie van Omega zo gek nog niet.
Nooit zo bij stil gestaan, maar eigenlijk is het idd vaak zo. Of de stelling andersom, refo-vrouwen en evo-mannen zijn vaak meer betrokken bij het geloof, en dragen meer van God uit. Misschien niet helemaal correct, maar er zit wat in...

Maar joh, misschien kunnen we eens proberen positief over christenen te praten. Volgende stelling:

Refo's en Evo's zijn vaak ondanks hardheid échte christenen...
:wink:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 aug 2003 15:26

lizzz schreef:sorry
Refo's en Evo's zijn vaak ondanks hardheid échte christenen... :wink:

Ja leg dat maar eens uit? Mischien omdat we toch mensen blijven tewijl we wel heilig zijn voor God?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 aug 2003 15:32

hijwel schreef:
lizzz schreef:sorry
Refo's en Evo's zijn vaak ondanks hardheid échte christenen... :wink:

Ja leg dat maar eens uit? Mischien omdat we toch mensen blijven tewijl we wel heilig zijn voor God?

Ik denk het. Ook in Christus houden we slechte eigenschappen.

Maar vaak zijn we meer geneigd om eerst de slechte eigenschappen te zien...

Jammer is dat.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 aug 2003 15:38

Ik ben zoals jullie zeggen een refo, helaas denk ik niet dat ik een oprecht christen ben, dat zou inhouden dat ik door genade Hem als Borg en middelaar heb...Ik leef nog in zonden en schuld, maar wie bij hem aanklopt zal nooit bedrogen uitkomen

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 aug 2003 16:26

essieee schreef:Ik ben zoals jullie zeggen een refo, helaas denk ik niet dat ik een oprecht christen ben, dat zou inhouden dat ik door genade Hem als Borg en middelaar heb...Ik leef nog in zonden en schuld, maar wie bij hem aanklopt zal nooit bedrogen uitkomen

Ik lees in elke reactie van jou dat je wel verlangt naar Hem.
Je wil wel maar je kan niet.
Heb je al geprobeert om te geloven? Geloof in hem als je verlosser en je zult zalig worden. Probeer maar te geloven. Nader tot mij en ik zal tot u naderen.

Jij klopt bij hem aan, maar je hebt denk ik niet door hoe lang hij al bij jou aanklopt. Zie ik sta en de deur en ik klop, doe open.
Probeeer maar open te doen hij helpt je verder!!!!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 aug 2003 21:07

Wij mensen zijn toch tot niets in staat. bekering is toch een eenzijdig Godswerk? Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik dan moet afwachten want er staat, stryd om in te gaan. Er staat ook dat er een droefheid naar god geboren moet worden die een onberouwelijke bekering tot zaligheid werkt. Het is m'n plicht om bekeerd te worden!En ik geloof ook in Christus maar dat is toch niet genoeg...

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 aug 2003 21:13

essieee schreef:Wij mensen zijn toch tot niets in staat. bekering is toch een eenzijdig Godswerk? Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik dan moet afwachten want er staat, stryd om in te gaan. Er staat ook dat er een droefheid naar god geboren moet worden die een onberouwelijke bekering tot zaligheid werkt. Het is m'n plicht om bekeerd te worden!En ik geloof ook in Christus maar dat is toch niet genoeg...

Dit klinkt wanhopig....

Er staat nog iets in de Bijbel, God staat aan jou deur, en Hij klopt. Hij wacht op jou reactie!
Kan jij Hem af doen met een 'wij kunnen niks, het moet bij U vandaan komen'. Het komt al bij Hem vandaan, maar we moeten Hem niet weigeren!
Hij wacht op je!

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 22 aug 2003 22:12

JA ESSIEEE, DOE DE DEUR VOOR GOD OPEN, HET IS HET BESTE WAT JE KAN DOEN, SCHUIF ALLES VOOR DIE DEUR WEG, EN LAAT HEM BINNEN KOMEN !!!!!!!!!!!!!!!!!

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 22 aug 2003 22:23

Cor schreef:JA ESSIEEE, DOE DE DEUR VOOR GOD OPEN, HET IS HET BESTE WAT JE KAN DOEN, SCHUIF ALLES VOOR DIE DEUR WEG, EN LAAT HEM BINNEN KOMEN !!!!!!!!!!!!!!!!!

JE HEBT GROOT GELIJK COR! WE MOETEN VEEL HARDER SCHREEUWEN TEGEN ESSIEEE, DIE ZO'N PRACHTIG, EERLIJK EN INTEGER BERICHT SCHRIJFT.

HOE HARDER WE SCHREEUWEN, HOE BETER ESSIEEE HET BEGRIJPT.
WE ZITTEN HIER TENSLOTTE OP REFO-WEB, EN HET GEDACHTENGOED VAN ESSIEEE IS ABSOLUUT ONHERKENBAAR VOOR IEDEREEN HIER.
WE SNAPPEN ER GEWOON NIKS VAN HE, WAAR ESSIEEE HET OVER HEEFT?

joris

Berichtdoor joris » 22 aug 2003 22:28

misschien is dit het ultieme moment om Cor te vragen wat hij bedoeld met de capitale letters? Is het schreeuwen?
Of is het een nadruk omdat hij het er zo ontzttend mee eens is en het iederee wel in zijn of haar hart wil schrijven?

Bryon, misschien denk je ; zeurzak waar bemoei je je mee? maar misschien kan jij zonder sugestief te zijn gewoon rechtstreeks opschrijven wat je bedoeld? wat stoort je in de reactie van Cor? Wat stoort je in de hele discussie?

ik stel voor om dit item te freezen tot Cor en Brion gereageerd hebben.

Terug naar “Archief”