Moderator: Moderafo's
Skoezie schreef:Heel duidelijk: Hoe zij jij je Evangelische mede-christen? Zij jij hun als
een stelletje hallelujah roepende eo-jongerendag gangers? Of toch wel een
beetje als medechristen met toch een heel verkeerd geloof? Of kunnen wij
'Reformatorische' christenen toch nog wat van hun leren?
Recitativo schreef:Ik heb liever, dat we gewoon met deze onzin stoppen, want ik zeihet al eerder, je bent bezig met het veroordelen van anderen, niet echt een constructieve bezigheid en je gaat uit van algemeenheden, de evangelische medenchristen is te makkelijk en van handjeklap en te arminiaans en blablabla. Terwijl elke individuele christen zijn eigen unieke geschiedenis in het geloof heeft met positieve en negatieve kanten, ongeacht kerk of gezindte. Wat schieten we op met dit soort gewauwel, een discussie kun je het niet noemen, anders dan de vinger op de zere plek te leggen. En onthoud wijs je met een vinger naar de ander, dan wijs je er met 3 naar jezelf: al sje iets fouts constateert bij de evangelischen, maak je gelijk op pijnlijke wijze duidelijk dat er de christelijke kerk geen eenheid vormt en ipv je oordeel uit te spreken, zou het je moeten teleurstellen te moeten constateren, dat jij als christen ook deel uitmaakt van een verdeelde kerk. Denk daar maar eens over na, en laathet plakken van etiketjes maar achterwege.
lammetje schreef:Skoezie schreef:Heel duidelijk: Hoe zij jij je Evangelische mede-christen? Zij jij hun als
een stelletje hallelujah roepende eo-jongerendag gangers? Of toch wel een
beetje als medechristen met toch een heel verkeerd geloof? Of kunnen wij
'Reformatorische' christenen toch nog wat van hun leren?
Zelf denk ik dat je van je evangelische medemens veel kan leren, maar ben het soms niet eens met hun manier van bekering. Kweet niet precies hoe het daar gaat, maar mijn mening is, toen ik een keer daar in een kerk was, dat het makkelijker gaat dan bij de reformatorische christenen. Ben er niet zo zeker van dat het ook zo moeilijk moet, maar er is toch ook wel een tussenweg.
Recitativo schreef:Daar gaan we weer, dus alle reformatorische mensen roepen het hardst dat God alles moet doen? Jij hebt even met iedereen een persoonlijk gesprek gehad, of gooi je er nu maar weer een vooroordeel tegenaan. Mensen, stop toch eens met dit zinloze gewauwel want dat is het, allemaal met het vingertje na elkaar en elkaar maar proberen af te troeven. Wat schieten we ermee op, behalve dat we onze frustraties uiten. Een beter, ook religieus milieu, begint bij jezelf.
Het is al gebleken: het levert niets op, niets anders dan wat vooroordelen, echt in gesprek kom je niet met elkaar, omdat de toon al snel aanvallend wordt
De discussie wordt nog eens vertroebeld door het feit dat sommigen niet door hebben dat ze enkel vooroordelen benoemen. Het resultaat zal enkel maar 'beschuldigen' van de ander zijn, dat is jammer van je tijd, je energie en het grieft mensen.
Het is gewoon zo dat binnen evangelische kringen, noch binnen reformatorische kringen een eenduidige mening bestaat over zaken als bijv. uitverkiezing, ambten, bekering enz. Die bestaat zelfs niet in gezinnen. Dus waar wil je dan over discussieren?
De omkadering is te vaag
en ik vond de woordkeuze van topicstarter ook bijzonder suggestief, zodanig dat ik het verdrietig vind.
Recitativo schreef:Daar gaan we weer, dus alle reformatorische mensen roepen het hardst dat God alles moet doen? Jij hebt even met iedereen een persoonlijk gesprek gehad, of gooi je er nu maar weer een vooroordeel tegenaan. Mensen, stop toch eens met dit zinloze gewauwel want dat is het, allemaal met het vingertje na elkaar en elkaar maar proberen af te troeven. Wat schieten we ermee op, behalve dat we onze frustraties uiten. Een beter, ook religieus milieu, begint bij jezelf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten