Ik geloof niet dat God in de braambos was maar dat Hij daarmee Mozes 'lokte' en dat Mozes bij de braambos een audiovisueel visioen kreeg. En dat gebeurd nog steeds naar ik geloof.
Ik geloof dat ook niet. Ik zei ook alleen maar dat Hij zich openbaarde, niet dat Hij het als een Zijn verschijning gebruikte ofzo...
Het is dus een kwestie van een brilletje? (relatief) je ziet God in dingen als je Hem daarin wilt zien, bijvoorbeeld als je gelovig bent (alhoewel geloof van God komt, misschien is het dan zo: Je ziet God als God wilt dat jij Hem daarin ziet).
Vraag het de ongelovige en hij zal je het eerste willen zeggen, vraag het de gelovige en hij is het met je laatste uitdrukking eens denk ik

Ik ben er van overtuigd dat God vooral werkt door de logische, verklaarbare dingen
Hmmm, ik kan je vanuit de bijbel wel een tal van onlogische, onverklaarbare werkwijzen van God aanwijzen...
Fjoe, het is dat Acire dat heeft gezegd...

Ik denk dat sommige mensen gewoon vaker dingen als Gods stem zien dan anderen. Elk ding wil Hij gebruiken.
Zelfs de hond van de buren

Wat ik een beetje bedoel te zeggen is dat dingen als engelen vrijwel uit het zicht verdwenen zijn. Wie gelooft er nu nog in een beschermengel etc.? Maar het is natuurlijk link om overal direct ingrijpen van God in te zien, vind ik zelf ook

Als men daarmee de liefde richting God maar mee bedoeld en niet het creeëren van ongegronde angsten.
Absoluut mee eens