wereldgelijkvormig

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 feb 2006 22:00

peter77 schreef:Het is mijns inzien hier geen kwestie van hoe je het leest, maar of je wil lezen dat er in bijbel ook piercings voorkomen.
Mag aannemen dat je, net als ik, meerdere vertaling in huis hebt (zoniet gebruik dan rustig de bijbellink op mijn log) waarin als je ze naast elkaar zet, toch wel heel duidelijk wordt dat er hier sprake is van een "neusoorbel" :lol: (piercing) die daar heel normaal was.
Wil er verder geen punt van maken, maar het staat er dus wel degelijk en is niet een kwestie van " hoe je het leest".

mijn bijbel spreekt er niet over. dus is er duidelijk geen sprake van een neusoorbel. :lol:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 feb 2006 13:39

Geloof me...er zijn meer bijbels :D
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 15 feb 2006 15:26

johannes1 schreef:het is maar hoe je het leest:

47
Toen vraagde ik haar, en zeide: Wiens dochter zijt gij? En zij zeide: De dochter van Bethuel, den zoon van Nahor, welken Milka hem gebaard heeft. Zo legde ik het voorhoofdsiersel op haar aangezicht, en de armringen aan haar handen;

ik heb in mijn bijbelse encyclopedie het woord voorhoofdsiersel voor je op gezocht en dat betekend dus neusring. En een neusring of voorhoofdsiersel in de staten vertaling, werd door de vrouwen in de rechter neusvleugel gedragen. De ring hing over de mond.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 feb 2006 15:54

Ook logisch, dat zie je nog steeds bij de nomaden die ronddolen in de regionen waar ooit Laban leefde.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 15 feb 2006 16:23

Ik weet het ook Simone maar ik het het idee dan Johannes het niet "wil" zien.
Maakt niet uit, maar voor mij staat het vast dat een neuspiercing in ieder geval in de bijbel staat en aangezien het beeld zo prachtig is wat hier uitgebeeld wordt (de Knecht die uitgezonder wordt staat voor de Heilige Geest die een Bruid zoekt voor de Zoon van Abraham de Vader van velen (beeld van God de Vader) die weer verwijst naar de bruid van het Lam (kom er later op mijn log nog zeer uitgebreid op terug) en Zij overladen wordt met geschenken (gave van de Geest) denk ik dat die neuspiercing voor God geen probleem geeft :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 10:56

zal maar meteen één gaan halen dan, want die heb ik niet. (neuspiercing) :mrgreen:

zo had ik dat eigenlijk nog niet bekeken, inderdaad een heel mooi beeld.
zal het ook zeker gaan lezen op je weblog!!
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 13:20

Nou vind ik zo'n klein knopke bij een vrouw in haar neus niet lelijk. Zelfs een navelpiercing staat leuk (als je jong bent).
Maar in je tong of wenkbrauw vind ik ronduit niet mooi. 8)

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 13:24

ik ook niet en het lijkt mij ook erg pijn doen. :cry:

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 13:31

Ja zeg dat die in je tong. Neen geef mij maar appeltaart. Ik gan nu even mijn moeder bezoeken en ben over een uurtje pas terug. Ja anders wordt ze boos op haar zoon en rijd met de rollator over mijn voeten heen :lol:

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 13:33

haaaaaaaaaaaaaa :lol:

zie het al voor me.

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 16 feb 2006 13:41

Nog even wachten want het begint net te regenen maar zodra het stopt ben ik weg.

Er werken een paar jongeren bij ons die hebben tongpiercings en ook onder christenen heb ik ze wel gezien. Ja ik zeg er verder niets van maar het lijkt mij niet lekker zitten ook zo'n ding door je "lap". Maar of het wereldsgelijkvormig is...tja?

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 16 feb 2006 17:07

weet nie, een piercing hier of daar op een normale plek vind ik niet echt een probleem zolang ik ze maar niet hoef. Ik hou het geloof ik maar bij oorbellen.

C. T. STUDD

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2006 17:43

Een piercing in een navel kan best mooi zijn, maar ik vind het vreeeeselijk lelijk, die meiden met naveltruitjes. Er zijn er maar 1 op de 10000 die er een beetje een buik voor hebben.
En als je dan toch z'n piercing wilt, en zo'n truitje aandoet omdat het ding anders toch niet zichtbaar is, zie je er al niet meer uit door zo'n truitje ;)

En nee, ik ben heelemaaaal niet preuts en streng opgevoed ofzo, maar ik vind dat gewoon walgelijk :)

In een neus moet het ook wel staan hoor, vaak vind ik dat net een puist ;)

Nee, ik hou het maar bij mijn 2 paar oorbellen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 feb 2006 21:05

ik heb in mijn bijbelse encyclopedie het woord voorhoofdsiersel voor je op gezocht en dat betekend dus neusring. En een neusring of voorhoofdsiersel in de staten vertaling, werd door de vrouwen in de rechter neusvleugel gedragen. De ring hing over de mond.

het voorhoofd
Het voorhoofd is in de menselijke anatomie het deel van het gezicht tussen de wenkbrauwen, de normale haarlijn en de slapen. Omdat achter de huid van het voorhoofd de schedel zit, voelt het voorhoofd hard aan.

een verklaring
Een voorhoofdsiersel, of, oorsiersel van zijn roof. Het Hebreeuwse woord wordt gebruikt van beiden, zo van gouden sieraad aan het voorhoofd als aan de oren

en zie hij zag het toch :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”