Een vriendin van mij geeft op de campus van het HIVSET http://212.239.203.199/testsite/nieuwewebsite/testsite/
les.
En wat ik van haar begrijp is dat er steeds meer jongens worden ingeschreven.
Moderator: Moderafo's
verpleeg24 schreef:ik geloof dat het per regio ook wel verschilt het aantal mannen. Zo heb ik begrepen dat in de regio rotterdam zelfs zo n 20 procent van de aankomend studenten verpleegkunde van het mannelijke geslacht zijn. Daar tegenover staat dat op de veluwe dat percentage nog geen 5 procent zou zijn.
Kijk alleen hier op refoweb eens hoeveel vrouwen er in de zorg zitten. zou wel eens de cijfers willen weten hoeveel vrouwen op refoweb in de gezondheiszorg zitten en hoeveel mannen. of moet ik zeggen hoe weinig mannen.
wat merken jullie van de vooroordelen die er over de verpleging zijn en welke vooroordelen er vooral voor de mannen zijn. of wordt dit erg overtrokken en blijkt dat in de praktijk erg mee te vallen?
Ik weet dat ik in ieder geval regelmatig een stempel heb gekregen nog voor ze mij ooit gezien hebben laat staan gesproken.
verpleeg24 schreef:ik geloof dat het per regio ook wel verschilt het aantal mannen.
lammetje schreef:verpleeg24 schreef:ik geloof dat het per regio ook wel verschilt het aantal mannen.
Misschien wat vreemd maar volgens mij zijn de meeste mannen die in de verpleging werkzaam zijn niet christelijk, dat verklaart het regio gebeuren misschien wat. Al mijn mannelijke collega's zijn niet christelijk, op school zitten wel een paar christelijke vrouwen, maar geen christelijke mannen die de opleiding volgen....
In de refowereld wordt er vaak gezegt dat mannelijke verpleegkundigen wat verwijfd zijn, maar in de niet refo wereld hoor je dat niet of heel weinig. Of ben ik nu wat kort door de bocht
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten