koel man, je wil je er zelf niet mee bezig houden, maar weet wel al dit soort voorbeelden te vertellen.
Hoe komt dat toch.
Moderator: Moderafo's
Pauline schreef:ik heb zo'n wereldwinkel dromenvanger.
aan mn ceedeerek.
omdat ik em mooi vind.
het is een voorwerp. het heeft geen macht meer, als dat het al had.
ik weet dat er soms voorwerpen zijn waar een vloek over is uitgesproken. daarom bidt ik soms voor mn spullen dat er niet ergens zo'n vloek op blijft hangen. gewoon uit voorzorg.
plien
Pauline schreef:als een dromenvanger jou verleiding geeft.
moet je dat niet doen.
ik heb nergens last van.
ik heb dat ding al jaren.
ik vind het gewoon mooi.
ik vind jou voorbeeld heel anders dan die van mij.
ik zie er geen verleiding in.
Serenity schreef:als je werkelijk naar zulke details gaat kijken, dan kan je de kerk wel afschaffen, want dan kun je de dromenvanger, het boedha-beeldje gelijk stellen met de kerkelijke liturgie, het orgel, het psalmboek, de catechismus, de geloofsbelijdenissen, de zondag inclusief diensten, etc etc.
Het heeft allemaal een bepaalde waarde, en het gevaar dreigt dat je ze onbewust gaat beschouwen als "afgoden" waar je vanaf moet blijven omdat ze "heilig" zijn. Teveel vasthouden aan, waarderen, vooropstellen etc.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Serenity schreef:aanhangers van die afgoden rambam zullen precies hetzelfde denken, alleen dan omgekeerd.
Leuk he, religie. Voor iedereen verschillend, en altijd hetzelfde.
brammetje schreef:Serenity schreef:als je werkelijk naar zulke details gaat kijken, dan kan je de kerk wel afschaffen, want dan kun je de dromenvanger, het boedha-beeldje gelijk stellen met de kerkelijke liturgie, het orgel, het psalmboek, de catechismus, de geloofsbelijdenissen, de zondag inclusief diensten, etc etc.
Het heeft allemaal een bepaalde waarde, en het gevaar dreigt dat je ze onbewust gaat beschouwen als "afgoden" waar je vanaf moet blijven omdat ze "heilig" zijn. Teveel vasthouden aan, waarderen, vooropstellen etc.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik denk dat je hier een belangrijk punt aanhaalt , echter of dit alles afgoderij is ? daar heb ik mijn vraagtekens bij .
Maar kerken stichten etc etc is niet direct in lijn met de bijbels boodschap om heen te gaan en te dopen en dicipelen te maken . maar nu ga ik offtopic .
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten