Boekenlezer schreef:
Niet dat alleen homo's dan een handicap hebben. Wij zijn allemaal ernstig gehandicapt door de zonde. Niet-gehandicapte mensen bestaan niet meer sinds de zondeval. De vorm waarin het gehandicapt-zijn door de zonde naar buiten komt, verschilt wel per mens.
Als je zegt dat zowel hetero als homo gehandicapt is, waarom maak je dan toch het onderscheid tussen die 2? Dus hetero kan gewoon een relatie aangaan maar homo niet?
Een relatie tussen man en vrouw is na de zondeval ook niet meer perfect, en dus ook niet meer zoals het hoorde te zijn.
Daarbij wil ik nog even kwijt dat gehandicapt heel wat anders is dan homo zijn. Ik ben namelijk toch heel anders dan mijn eigen zus
Zo onduidelijk en genuanceerd als sommigen spreken, klinkt het mij ook wel eens in de oren alsof ze bijna zou kunnen zeggen: 'Duik gerust met een vent in bed.' Dat is voor mij onacceptabel.
Ik kies liever voor duidelijkheid, voel daar grote behoefte aan.
Ik vind dat de nadruk ook teveel op de sexualiteit wordt gelegd. Liefde is zoveel meer dan sexualiteit!
Anderen kiezen ook liever voor duidelijkheid, maar doen dat op een andere manier dan jij doet. Het hoeft daarom niet minder duidelijk te zijn.
Zareb schreef:Ja, dat lijkt me een goed uitgangspunt. In de periode toen ik uit de kast kwam is dat het juist geweest wat mij enorm geholpen heeft. Het mogen weten dat je er voor God mag zijn.
Ik geloof oprecht dat als we hier van uit gaan er veel minder problemen bij homoseksuele mensen zullen zijn. Hoe die mensen dan hun geaardheid in de praktijk van het leven vorm geven is een individuele keus. Maar de basis is dan goed.
Ben ik het mee eens! Mijn ervaring is dat het beter te accepteren is als je ook je gevoelens accepteerd en dat je mag weten dat God om je geeft en er voor Hem mag zijn. Het geeft dan meer rust en je kunt het zo makkelijker overgeven aan God. Hij zal er voor zorgen dat ik goed terecht kom, hoe het dan ook zal gaan.
Problemen worden vooral gemaakt door de omgeving. Zodra mensen er normaal mee omgaan het het gesprek niet uit de weg gaan, maakt dat het voor de homoseksueel een stuk gemakkelijker om te leven.