Subforum aanvraag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 08 feb 2006 23:24

Technico schreef:Ik denk dat dit stof genoeg geeft voor een nieuw topic :lol:

Valt wel mee, avatars en signatures heb ik al weleens eerder over gezanikt, alleen de smileys zijn een nieuw speerpunt, en dat is door BJ al de grond in geboord. Nothing to discuss dus, alleen iets om te overdenken.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 feb 2006 13:17

Cisca: Inderdaad, dat zijn er veel en veel te weinig Afbeelding

Ze schieten inderdaad ruimschoots tekort om het brede spectrum aan emoties adequaat tot uitdrukking te brengen.

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 09 feb 2006 13:39

Een compleet subforum voor smilies :shock:
Als het alleen aan mij zou liggen: No way! We hebben op dit moment 81 smilies. Wou je je complete leven gaan vastleggen met smilies soms? :shock:
Voor die groene/rode SAP/PSAP (ofzo :p) smilie hebben we al sinds we phpbb hebben de ;) smilie.
No way dus wat mij betreft.

edit: en ik ben het uiteraard weer eens met Carpento eens :)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 feb 2006 15:04

Chip, wat zijn nu 81 smileys, dat is echt niets hoor, 'k heb er wel honderden, je kun er echt zo ontzettend veel mee zeggen, echt best waardevol hoor Afbeelding

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 10 feb 2006 11:34

Chip, wat zijn nu 81 smileys, dat is echt niets hoor, 'k heb er wel honderden, je kun er echt zo ontzettend veel mee zeggen, echt best waardevol hoor Afbeelding

Die smilie kun je alvast weghalen, als je eens op "Meer Emoticons" klikt zie je al gauw |:)| erbij staan :)
En het feit dat je veel met smilies kunt zeggen..
Ik heb een toetsenbord bij m'n pc gekregen. Als ik op een forum iets wil mededelen, kan ik gewoon mijn bericht intypen. Oftewel: Een smilie is om nog even aan te duiden dat iets een grapje was, serieus bedoeld is, etc. Om de toon van je bericht te benadrukken dus. Niet om een compleet bericht weer te geven :)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 feb 2006 12:00

Het blijkt al, dat je het niet snapt, die twee smileys zijn totaal niet met elkaar te vergelijken, ze drukken heel iets anders uit :roll:

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 10 feb 2006 12:37

Die discussie lijkt me niet echt relevant. Mijn bericht was niet gericht op die ene smilie, ik bedoelde te zeggen dat je met 81 smilies toch wel aan moet kunnen geven wat je met je bericht bedoelt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 10 feb 2006 13:10

Ach het is wel leuk om de boel wat op te vrolijken, kan het dan niet alleen voor de Refobliek :?db

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 10 feb 2006 15:04

Nope, helaas ook niet mogelijk.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jun 2006 20:34

Tussen serieus en slow-chat gaapt een gat.
Wat bedoel ik: tussen allerlei flauwe spelletjes, voor als je je verveelt, staat een prachtig fototopic. Dat fototopic biedt ruimte voor humor en uitwijden, maar staat toch nog hoger dan een spelletje.

In de rubriek relaties wordt heerlijk over baby's gekletst, sommigen zien dit aan voor slow-chat, gelukkig is het daar nog niet naartoe gemikt, maar dit gaat in de richting van het foto-topic, dat is waar.

Dus mijn voorstel: onder het kopje off-topic, komt een rubriek: semi-serieus (of met een mooiere naam, maar die weet ik nog niet) en daar kunnen dergelijke topics naar toe.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 12 jun 2006 20:57

TheKeimpe schreef:Tussen serieus en slow-chat gaapt een gat.
Wat bedoel ik: tussen allerlei flauwe spelletjes, voor als je je verveelt, staat een prachtig fototopic. Dat fototopic biedt ruimte voor humor en uitwijden, maar staat toch nog hoger dan een spelletje.

In de rubriek relaties wordt heerlijk over baby's gekletst, sommigen zien dit aan voor slow-chat, gelukkig is het daar nog niet naartoe gemikt, maar dit gaat in de richting van het foto-topic, dat is waar.

Dus mijn voorstel: onder het kopje off-topic, komt een rubriek: semi-serieus (of met een mooiere naam, maar die weet ik nog niet) en daar kunnen dergelijke topics naar toe.

Hear, hear :D

Ik ben het er helemaal mee eens, en heb al eens iets van deze strekking geopperd, maar dan plan werd vrij subiet afgeschoten met de mededeling dat je zelf bepaalt wat je leest en op welk topic je klikt.

Ik zie ook wel gat in een sectie voor de wat serieuzere slowchat (foto-topics, dingen die uit de serieuze fora verbannen worden, topics met een helder onderwerp) en een gedeelte voor de echt notoire slowchat (welke kleur is jouw linkersok, hoeveel kilometer heb jij vandaag gelopen/fiets/treind/kropen etcetera).

Ik kan zo snel niet terugvinden waar ik het idee destijds geopperd heb, maar dat werd niet bepaald met gejuich ontvangen :o

[edit]

Dat was dus in [Archief] discussie Slow Chat Hoe verder te gaan.. Ik zou zeggen, anti-flamewar-shield aan, en lezen maar :P

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 12 jun 2006 21:26

Beetje zoals het tweakers model! Een offtopic sectie, met:

Stuffis Generalis (semi-tot serieus)
de Huiskamer (onze slowchat)
Wisselend themaforum (en dat is een goed idee!

Ik weet zeker dat Carpento (iemand die ik op GoT vaak tegenkom, vieze casejunkie! ;) ) gaat beamen!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 12 jun 2006 21:42

Jeronimuz schreef:Beetje zoals het tweakers model! Een offtopic sectie, met:

Stuffis Generalis (semi-tot serieus)
de Huiskamer (onze slowchat)
Wisselend themaforum (en dat is een goed idee!

Ik weet zeker dat Carpento (iemand die ik op GoT vaak tegenkom, vieze casejunkie! ;) ) gaat beamen!

Ieks, nu voel ik me betrapt :P Maar natuurlijk ben ik het met je eens, in het hierboven gelinkte topic kwam een dergelijke optie al eens langs zelfs.

Die themaforums had ik niet aan gedacht, maar dat lijkt me niet zo'n gek idee inderdaad. Hoewel ik even geen thema's zou kunnen bedenken die een waardig Themaforum op zouden leveren.

De Huiskamer vergelijken met de slowchat is overigens een tikkeltje dubieus, maar ik snap je achterliggende gedachte :)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 12 jun 2006 23:24

Carpento schreef:Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst
Notoire slowchat.........pardon! Dat zie je toch echt verkeerd. Uiterst serieus en belangrijk topic! Van daaruit worden trainingsanalyses gemaakt , een essentieel onderdeel om wierenprogressie te boeken. Saillant detail: In dit topic posten de site-administrator Henkie en de zeer 'hoog aangeschreven slow chat mod' (dubbel op he :wink: ) Reform. Dan hebben we het nog geen eens over grootheden als BJ, Duell en Lausnitz. Eigenlijk moet er een apart deelforum voor komen :D .

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 12 jun 2006 23:36

reform schreef:
Carpento schreef:Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst
Notoire slowchat.........pardon! Dat zie je toch echt verkeerd. Uiterst serieus en belangrijk topic! Van daaruit worden trainingsanalyses gemaakt , een essentieel onderdeel om wierenprogressie te boeken. Saillant detail: In dit topic posten de site-administrator Henkie en de zeer hoog aangeschreven slow chat mod (het woord zeg het al) Reform 8) . Dan hebben we het nog geen eens over grootheden als BJ, Duell en Lausnitz.

Wij van WCEend adviseren WCEend 8)

Ik wil met mijn voorbeelden niemand persoonlijk aanvallen, en het staat een ieder vrij zijn of haar fietsprestaties in de slowchat te melden, daar ís het topic ook voor, maar dat neemt niet weg dat je over het nut van sommige topics kunt twijfelen. En het is ook een feit dat sommige meer serieuze topics in de slowchat niet tot hun recht komen. Dat is ook de reden dat ik het helemaal met TheKeimpe eens ben.
Laatst gewijzigd door Carpento op 13 jun 2006 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”