Moderator: Moderafo's
Het komt ook voor dat mensen die van kerkgenootschap veranderen heel negatief staan tegenover de kerk waaruit ze vertrokken zijn.
everlastingman schreef:Een man arriveert bij de hemelpoort:
Petrus vraagt hem: "Kerkverband?"
De man zegt: "Gereformeerd-vrijgemaakt."
Petrus kijkt in het grote boek en zegt: "Ga naar zaal 11, maar doe heel zachtjes als je voorbij zaal 8 komt."
Een andere man komt aan bij de hemelpoort:
Petrus vraagt hem: "Kerkverband?"
De man zegt: "Evangelisch"
Petrus kijkt in het grote boek en zegt: "Ga naar zaal 15, maar doe heel zachtjes als je voorbij zaal 8 komt."
Een derde man arriveert:
"Kerkverband?"
"Hervormd"
"Ga naar zaal 24, maar doe heel zachtjes als je voorbij zaal 8 komt."
Een vierde man klopt op de poort:
"Kerkverband?"
"Pinkstergemeente"
"Ga naar zaal 44, maar doe héél zachtjes als je voorbij zaal 8 komt."
De man zegt: "Ik kan me voorstellen dat er verschillende zalen voor verschillende kerkverbanden zijn, maar waarom moet ik stil zijn als ik voorbij zaal 8 kom?"
Petrus antwoordt: "De Ger-gem zit in zaal 8 en die denken dat ze de enigen zijn hier. "
everlastingman schreef:
De man zegt: "Ik kan me voorstellen dat er verschillende zalen voor verschillende kerkverbanden zijn, maar waarom moet ik stil zijn als ik voorbij zaal 8 kom?"
Petrus antwoordt: "De Ger-gem zit in zaal 8 en die denken dat ze de enigen zijn hier. "
iedereen komt toch op voor zijn kerkverband, al is dat misschien niet goed......
waarom kies je anders voor een bepaald kerkverband?? Dat doe je ook niet zomaar!!!
Hijwel schreef:We moeten juist 1 kerk vormen, 1 kerk in Christus.
(tuurlijk mag je over bepaalde dingen anders denken, maar dit gaat meestal niet om de hoofdzaak)
Willempie schreef:
Ik vind dit helemaal geen goede mop. Ik kom zelf uit de Ger-Gem, en ben door God in die kerk geplaatst, ik heb daar belijdenis gedaan, en ik blijf in die kerk. Natuurlijk gebeuren er in de Ger-Gem dingen die niet goed zijn, maar geen enkele kerk is volmaakt alleen de Kerk met de hoofdletter.
Oke, ik geloof best dat er in de Ger-Gem mensen zitten die denken dat ze de enige ware kerk zijn, maar volgens mij is dat echt niet alleen de Ger-Gem, maar net zo goed iedere andere kerk. Als je geloofd dat God in iedere kerk zijn ware volgelingen heeft, waarom dan geintjes maken over bepaalde kerkgenootschappen.
als ik bijvoorbeeld tegen hervormde mensen zeg dat ik in de Ger-Gem zit, dan kijken ze mij altijd een beetje meewarig aan.
Als je zo kijkt naar een ander kerkverband, dan wil je daar dus eigenlijk mee zeggen dat dat kerkvervand niet goed is, en wie zijn wij mensen om te oordelen welk kerkverband goed of fout is. Je bent als je daar een oordeel over gaat doen, net zo fout bezig als dat je zegt dat je kerk de enige ware kerk is.
Groeten Willempie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten