De koopzondagen verbieden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 12:27

Ik blijf het maar horen: gedenkt den sabbatdag en heiligt dienzelve.... etc. DE ZONDAG IS DE SABBAT NIET en dit is dus geen argument.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 18 aug 2003 12:31

kurtyo schreef:Ik blijf het maar horen: gedenkt den sabbatdag en heiligt dienzelve.... etc. DE ZONDAG IS DE SABBAT NIET en dit is dus geen argument.

Ben ik absoluut niet met je eens....de nederlandse cultuur is anders dan in Israel...Hier in nederland is de zondag Gods dag, deze moeten wij dan ook heiligen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 aug 2003 12:37

Ikke21 schreef:
Ben ik absoluut niet met je eens....de nederlandse cultuur is anders dan in Israel...Hier in nederland is de zondag Gods dag, deze moeten wij dan ook heiligen.

Gods dag is niet de zondag, dit is een dag ter verering van de zon. Bovendien is het een misverstand dat Jezus op zondag zou zijn opgestaan.
Er is maar één sabbath, en dat is de zaterdag, dit is niet cultuurgebonden maar voor altijd door God verordineerd in Genesis

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 aug 2003 12:38

Gods dag is niet de zondag, dit is een dag ter verering van de zon

zaterdag kan je dan zien als verering van de zaten :P
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 aug 2003 12:45

johannes1 schreef:
Gods dag is niet de zondag, dit is een dag ter verering van de zon

zaterdag kan je dan zien als verering van de zaten :P

Nee hoor als verering van Saturnus.

En de Heere stond wel op de eerste dag van de week op (Mattheus 28:1, Markus 16:2, Lucas 24:1, Johannes 20:1.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 aug 2003 13:06

Ben het met Parsifal eens.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 16:18

Ja, ik ook, Jezus stond op de eerste dag op. Dus? Staat daar ook dat we daarom de zondag ipv de zaterdag (de eerste ipv de laatste dag) moeten 'heiligen'? (sorry: mijn bijbelkennis is niet zo groot).

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 18 aug 2003 16:30

kurtyo schreef:Ja, ik ook, Jezus stond op de eerste dag op. Dus? Staat daar ook dat we daarom de zondag ipv de zaterdag (de eerste ipv de laatste dag) moeten 'heiligen'? (sorry: mijn bijbelkennis is niet zo groot).

Hoe kan je andere mensen in nederland nog wetten op leggen?
De wet van God moet gedaan worden uit liefde voor God. Als ze dit missen heeft het ook geen nut om mensen deze regels op te leggen.
Probeer maar in lichtend licht te zijn en ze te vertellen dat Jezus is gesorven voor je zonden. Het heeft geen zin om mensen regels op te leggen! (mijns inziens)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 aug 2003 16:41

Het ging me er even om wat misverstanden uit de weg te ruimen. Niet zozeer om er theologische conclusies aan te verbinden, daar trek ik meestal meer dan een regel voor uit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 17:22

weet ik, en hijwel: mee eens.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 18 aug 2003 18:08

kurtyo schreef:weet ik, en hijwel: mee eens.

Mag ik je iets vragen?
welke politieke partij stem jij? Ik kan echt geen christelijke keuze maken :oops:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2003 19:18

Ik heb bij de laatste (en voor mij eerste :)) verkiezingen op het CDA gestemd en ik heb er spijt van omdat ze nu inconsequent handelen i.c.m. eerder toegezegde zaken en nog wel om meer redenen. Ik zou op dit moment geen politieke partij (chr. partij) weten waar ik volledig achter sta, al sta ik eerder voor CU dan voor SGP en het CDA ga ik steeds meer aan twijfelen. Ik ga eens heel goed denken en als het niet anders kan zal het de volgende keer geen chr. partij zijn.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 18 aug 2003 23:23

kurtyo schreef:Ik heb bij de laatste (en voor mij eerste :)) verkiezingen op het CDA gestemd en ik heb er spijt van omdat ze nu inconsequent handelen i.c.m. eerder toegezegde zaken en nog wel om meer redenen. Ik zou op dit moment geen politieke partij (chr. partij) weten waar ik volledig achter sta, al sta ik eerder voor CU dan voor SGP en het CDA ga ik steeds meer aan twijfelen. Ik ga eens heel goed denken en als het niet anders kan zal het de volgende keer geen chr. partij zijn.

Ik vindt het ook supper moelijk! Ik weet het echt nog niet. Maar ik ben blij om te horen dat er nog meer mensen zijn die geen goede Christelijke partij kunnen vinden! Waar ze echt achter kunnen staan!

God zegen met je keuze!

Terug naar “Archief”