Maar God als je Pappa zien is in mijn bescheiden beleving verre van kinderachtig!

Moderator: Moderafo's
En ik krijg dus echt buikkrampgevoelens van het woordje Pappa, voor mij staat dat een volwassen relatie met God in de weg.
Abba is geen Pappa, maar Vader
Het woord Niggah betekend in de Neger-ghetto's van Amerika geen Neger, maar vriend. De bekeerde Indianen gebruiken (of gebruikten) voor de God van de blanken.Trouwens de vergelijking tussen onze hemelse Vader (Pappa) en Niggah (Neger) Of of Grote Manitoe (afgod van de Indianen) vind ik grenzen aan het ijdel gebuiken van Zijn naam.
Het was volgens mij of Kayne West of Tupac Shakur die dat rapt: Jesus is my Homie, my niggah. Waarom ik dat zij? slechts om aan te geven dat aanspraakvormen voor God cultureel zijn gevormd. Ik zal nooit Homie zeggen, net als Pappa.Pas daar mee op. Je zou mensen erg kunnen kwetsen met deze bizarre gelijkenis en daarnaast voegt het niets aan deze goede discussie toe.
Aramees was de taal dat men in Gallilea spraak, zijn moederstaal. In Judea was dat meer boers, thuis spreek ik wel eens dialect.
De volgende dingen zei ik:Aramees was de taal dat men in Gallilea spraak, zijn moederstaal. In Judea was dat meer boers, thuis spreek ik wel eens dialect.
Ech nie! Aramees was allesbehalve een lokaal dialect. Zie b.v. http://nl.wikipedia.org/wiki/Aramees
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten