mw schreef:of zou diegene dan teveel op zn eigen strepen staan om perse dat blauw pak te willen dragen.. en daarom maar halstarrig niet willen doen wat de kerk vraagt?
__
Onze ds zei altijd: aan gewaad, gelaat en gepraat kun je zien wat je bent... (vul zelf maar verder in)
Ow brrrrr, wat heb ik een ontzettende hekel aan die zin!
Ten eerste staat het nergens in de bijbel, wat veel reformatorische kerken wel denken te kunnen zeggen.
Ten tweede: wat wil je ermee bereiken?
Ik vind nog steeds de mensen die zondags bij ons een kerk verder het gebouw uitkomen absoluut NIKS uitstralen. Sombere gezichten, van top tot teen in het zwart, machtige hoeden, niks zeggen tegen mij, PKN-er, want het is zondag en dan praat je niet tegen mensen van het verkeerde gloof...
En idd, zij horen elke zondag 'laat zien wat je bent in gewaad, gepraat en gelaat....BRRRRR...
Sorry, is een afweermechanisme wat zich dan bij mij in werking zet.
Laat gewoon zien dat je geen drol anders bent dan deze hele rotwereld! Je bent even rot vanbinnen, alleen heb je een gruwelijk grote meerwaarde, en dat is Jezus, die tussen jouw rotte leventje en binnenkant en de machtige God in komt staan, waardoor ik niet meer rot om te zien ben maar prachtig en mooi!