connie schreef:ja maar god keurt niet alle muziek goed hoor
house en satans muziek vind god niet goed
Werkelijk, heeft God dat jouw verteld?
En geef mij eens een voorbeeld van een muziekinstrument dat door satan is ontworpen! Ben benieuwd.
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:connie schreef:ik bedoel onder satans muziek wat over de duivel gaat
house muziek past ook niet bij als je een christen bent
als je een echt christen bent hoor je alleen muziek naar gods eer te luisteren of te zingen
zo denk ik er over
Oke connie,
ehh, waarneer is muziek tot eer van de duivel?
Ik luister echt heel veel verschillende muziek, ik kan echt genieten van Celine Dion. Ik weet dat zij geen christen is. Maar ze zingt zo zuiver en hoog dat ik er soms gewoon kippevel van krijg.
Ik geloof dat ik hier van mag genieten, net zo dat ik mag genieten van de natuur. Gelukkig zijn er ook nog veel gospel artiesten die ook heel mooi kunnen zingen. Micheal W. Smith en Rebbeca St James echt aanraders!
bdw: ik kan je reacties altijd wel waarderen. Zo kort en eerlijk
juliagirl schreef:Ik heb een vraag. Mij is altijd voorgehouden dat muziek alleen goed is als het tot eer van God wordt gespeeld/ gezongen. Maar is het dan verkeerd om ten volle te genieten van vrij moderne pianomuziek zonder zang?
Als mensen volledig door de muziek worden meegesleept is het denk ik verstandig om na te gaan of ze door de boodschap en/of muziek worden meegesleept. Bij sommige vormen van gospelmuziek heb ik het idee dat het puur om de muziek (=bonken) gaat, maar om het toch goed te keuren is het in een christelijk sausje gedoopt, wat er niet bij past.
Ik denk dat muziek van de duivel is als er openlijk leuzen worden geroepen die niet met de Bijbel overeenkomen en de duivel soms ook aanbidden.
Dit is bij house-muziek regelmatig het geval. Ik vraag me af of je d.m.v dreunende bonkmuziek het evangelie de wereld kunt inbrengen. Ik vind dat niet zo bij elkaar passen.
Amy Grant is ook een aanrader wat betreft gospelmuziek.
Bij sommige vormen van gospelmuziek heb ik het idee dat het puur om de muziek (=bonken) gaat, maar om het toch goed te keuren is het in een christelijk sausje gedoopt, wat er niet bij past.
joris schreef:Vergeet alleen niet dat muziek een taal is. Een taal die door Lucifer, de gevallen engel van de muziek, erg goed gesproken wordt. Maar ook een taal die God gebruikt bij zijn gaven
xgnoom schreef:CS Lewis zei in Brieven uit de hel dat de duivel een enorme hekel heeft aan muziek. Dat ben ik met hem eens: het idee dat de duivel muziek gebruikt vind ik nogal vergezocht.
Muziek brengt de mensen positieve vreugde en orde in het hoofd (net als dromen dat doen). Vreugde, orde en rust is nu net datgene wat de duivel de mensen wil afnemen.
Muziek is niet verbaal en daarmee m.i. geen taal, je kan er geen ideeën mee communiceren - in ieder geval geen ideeën over goed en kwaad - zoals sommigen graag willen doen geloven.
Het criterium dat je alleen naar mag luisteren 'die tot eer van God' moet zijn is daarmee wazig. Als we geloven dat God muziek heeft gemaakt - daar zijn we het hier geloof ik wel over eens - dan zou daarmee per definitie alle muziek tot eer van God moeten zijn. Opnieuw gaat het hier over muziek in enge zin, dus niet over liedteksten.
kurtyo schreef:Ik denk dat muziek van de duivel is als er openlijk leuzen worden geroepen die niet met de Bijbel overeenkomen en de duivel soms ook aanbidden.
Dat is duidelijk Tabitha...Dit is bij house-muziek regelmatig het geval. Ik vraag me af of je d.m.v dreunende bonkmuziek het evangelie de wereld kunt inbrengen. Ik vind dat niet zo bij elkaar passen.
Ik sluit me ten eerste bij everlastingman aan: het gaat niet om de verpakking maar om de inhoud. Verder is het REGELMATIG het geval. Dus niet altijd... En gelukkig zeg je: Ik VIND het niet zo passen. Anderen wel. Maar hier toon je niet mee aan dat house per definitie duivels is. Ik houd niet van house maar dat is een andere verhaal. Ik denk dat ALS er een foute stijl zou zijn dat dit house is o.i.d. omdat snaarinstrumenten (gitaar en bas als uitvloeisels) en trommesl (drumstel als uitvloeisel) e.d. gemaakt en gebruikt zijn allereerst tot Gods eer terwijl house allereerst is 'ontworpen' als instrument van satan en pas daarna is gebruikt om te evangeliseren. Ik heb nog geen antwoord op de vraag: is dit legaal gebruik maken van moderne technieken om te evangeliseren of is het een 'illegaal' gebeuren? Mijn eerste indruk is: het is 'legaal'.Amy Grant is ook een aanrader wat betreft gospelmuziek.Amy Grant is heilig en dj Andy Hunter is een instrument van satan? (Is Amy btw niet gescheiden? Geen ieder mens is zonder zonden)
Bij sommige vormen van gospelmuziek heb ik het idee dat het puur om de muziek (=bonken) gaat, maar om het toch goed te keuren is het in een christelijk sausje gedoopt, wat er niet bij past.
Muziek = bonken? Ik heb het idee dat je niet echt veel van muziek weet... Er zal best gospel zijn waar het niet in de eerste plaats gaat om God te dienen zo is er ook seculiere muziek die er niet op is gericht om satan te dienen. Maar zoals het nu op mij overkomt ben je heel veroordelend tegen het grootste gedeelte van de gospelscenen... Over het christelijke sausje: beter een sausje door God gemaakt dan een behoorlijk 'vurig' en 'hels' sausje.. Of ben je dat niet met me eens?
Verder met everlastingman en @mic eens.
Ik heb nooit gezegd dat Amy Grant heilig is, misschien geheiligd in Christus, dat kan ik niet beoordelen, maar daarom kan ik haar muziek nog wel verantwoord vinden.
Ik heb ook nooit gezegd dat Andy Hunter een instrument van de satan is. Inlegkunde van jou waarschijnlijk...
Wat betreft housegospel. Ik zeg niet dat het verkeerd is, maar ik weet niet of het goed is. Dat weet uiteindelijk alleen God.
Het evangelie: een boodschap van liefde met het keiharde bonken (naar mijn MENING), waardoor ik niet eens meer nuchter kan nadenken.
surfer schreef:alles wat macht over je heeft is zonde.
xgnoom schreef:surfer schreef:alles wat macht over je heeft is zonde.
God heeft macht over mij...
Mijn familie heeft invloed op mij...
Mijn vrienden hebben invloed op mij...
Mijn collega's hebben invloed op mij...
Muziek heeft invloed op mij...
De kerk heeft invloed op mij...
...zondig?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten