Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:dat heb ik niet gezegd. tekenen zijn uiteraard 'boodschappen'. Maar het heeft volgens mij geen nut om op een briefje uit de hemel te wachten als je een boodschap wilt.
Brion schreef:Zou het soms kunnen zijn dat als jij besluit om naar Afrika te gaan, dat het goed is. En dat als je besluit dat niet te doen dat het OOK goed is.
Brion schreef:moppie, ik geloof niet zo in boodschappen, tekenen, en gepraat met God.
everlastingman schreef:Brion schreef:Zou het soms kunnen zijn dat als jij besluit om naar Afrika te gaan, dat het goed is. En dat als je besluit dat niet te doen dat het OOK goed is.
1. Vind je zelf niet dat je jezelf er zo niet een beetje al te makkelijk vanaf brengt?
2. Wat doe jij met je talenten, stop je ze onder de grond of ga je er mee woekeren?
3. Verder is het een persoonlijke keuze die je, mijn inziens, het beste in overleg met God kan doen.Brion schreef:moppie, ik geloof niet zo in boodschappen, tekenen, en gepraat met God.
4. Jij geloofd niet dat God jouw een antwoord zal geven?
5. Ik geloof in de levende God, de God van Abram, Izak en Jakob.
El Sjaddai - De almachtige toereikende God
joris schreef:tis wel een andere topic, maar euh, Brion. Ik wordt wel nieuwsgierig naar hoe jij God ziet en ervaart.
Brion schreef:Ik vind het fijn voor jou dat jij dat gelooft. Zo mooi en groots kan ik het niet zeggen. Deze taal gebruik ik nooit.
everlastingman schreef:Ik geloof in de levende God, de God van Abram, Izak en Jakob.Brion schreef:Ik vind het fijn voor jou dat jij dat gelooft. Zo mooi en groots kan ik het niet zeggen. Deze taal gebruik ik nooit.
Ik weet niet of ik, net als Abram, bereid zal zijn mijn enige kind op te offeren voor God. Ik weet ook dat het niet Gods bedoeling is om dat te doen. Wat ik wel weet is dat God Abram voorzag in een ander offer.
Blijkbaar had Abram een levende relatie met God en een vast vertrouwen dat God in een ander offer zou voorzien.
Diezelfde God is nog altijd dezelfde, en je kunt er zeker op vertrouwen dat als je een echte relatie met God hebt hij jouw in alles zal voorzien.
Ook met die 'ene vraag' waar je nu net mee zit te tobben.
Brion schreef:everlastingman schreef:Ik geloof in de levende God, de God van Abram, Izak en Jakob.Brion schreef:Ik vind het fijn voor jou dat jij dat gelooft. Zo mooi en groots kan ik het niet zeggen. Deze taal gebruik ik nooit.
Ik weet niet of ik, net als Abram, bereid zal zijn mijn enige kind op te offeren voor God. Ik weet ook dat het niet Gods bedoeling is om dat te doen. Wat ik wel weet is dat God Abram voorzag in een ander offer.
Blijkbaar had Abram een levende relatie met God en een vast vertrouwen dat God in een ander offer zou voorzien.
Diezelfde God is nog altijd dezelfde, en je kunt er zeker op vertrouwen dat als je een echte relatie met God hebt hij jouw in alles zal voorzien.
Ook met die 'ene vraag' waar je nu net mee zit te tobben.
Hoi, ik weet niet of je helderziende bent, maar als dat wel zo is, doe je het niet goed!![]()
Ik zit echt nergens mee "te tobben". Gelukkig niet......
Je eerste 2 alinea's is wel taal die ik begrijp en sta er ook wel achter.
De 3e alinea zeg ik je niet zomaar na, maar respecteer dat jij dat zo voelt.
En wat je in de 4e alinea zegt klopt dus echt niet......
Hartelijke groet,
Brion
Everlastingman schreef:De 3e alinea zeg ik je niet zomaar na, maar respecteer dat jij dat zo voelt.
joris schreef:
Als je nico ter linden noemt, tja, dat vind ik een voorbeeld van een gelovige met een God in een potje.
everlastingman schreef:Everlastingman schreef:De 3e alinea zeg ik je niet zomaar na, maar respecteer dat jij dat zo voelt.
Je moet weten dat ik zelf ook een hoop vragen heb over het geloof, lees de topic bekering er op na. Ik denk ook niet dat geloven inhoud dat je maar over moet nemen wat Calvijn zegt of de heidelbergse cathechismus. Ik denk dat je er zelf achter moet komen, zo is het bij mij ook gegaan.
Wat je wel kunt doen is bidden: God als U werkelijk bestaat, openbaart U zich aan mij?
Wat ik heb ervaren is dat God mensen op mijn levensweg heeft gebracht die mij dingen duidelijk hebben gemaakt. Stap voor stap is dat gegaan. Ik zie dat God een plan met mijn leven heeft en dat heeft Hij ook met jouw leven.
Waarom heeft dat geen nut? Ik zoek vaak wat dat me dichter bij God brengt. Ik bid dan of God me iets wil geven om me geloof te versteken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten