islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Theosoof

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Theosoof » 21 jul 2011 10:49

Voor mij is god een onbekend gegeven, iets waar de mensheid niets over kan weten. Ook niet in boekjes geschreven (zogenaamd geïnspireerd door god).

In mijn ogen is de god van de christenen hoogstens een alien, die met hoogstaand apparatuur de mensen klein wilde houden. Dat lees ik ook in het Oude Testament waarin de god van de Joden een nogal hoogmoedige indruk maakt. IK doe dit, IK doe dat. En als je niet aan mijn wil voldoet, dan zal je sterven.
De ark waarin god zat, is voor mij een technisch hoogstandje met elektriciteit. Vandaar dat de priesters die de ark droegen speciale handschoenen aanmoesten en speciale schoenen. De gewone man kon niet in de buurt komen, anders kreeg hij/zij een dodelijke schok.

Jezus daarentegen is voor mij een belangrijk man, iemand die in een tijd van spirituele armoede de mensheid op een juist spoor probeerde te zetten. Helaas zijn zijn tips en raadgevingen verworden tot dogma's met een worst op het einde (als je dit doet krijg je eeuwig leven en anders niet). Het evangelie van Thomas is voor mij het evangelie die de echte Jezus meer eer aandoet. Als een Meester die hoogontwikkeld was en wist dat de mensheid een was. En dat we allemaal uit het Licht komen, en daarna toe gaan. Waarom ik dan Jezus niet met hoofdletter schreef? foutje van mijn kant.

Dus ben ik gelovig? Ja

Ben ik Christen? Nee

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 21 jul 2011 11:19

@Theosoof

Ik kan me helemaal voorstellen dat je deze dingen denkt over God, vooral als je het uit
menselijk redenatie leest, maar God is nu eenmaal geen mens die we kunnen begrijpen.
God is God en alleen het feit dat Hij zich met ons wil bemoeien getuigt al van grote
belangstelling en liefde voor ons.

Ik denk dat je erg veel moeite hebt met een gezag boven jou, dat lees ik in je posting.
Toch onbegrijpelijk dat je Jezus een belangrijk man vind, als je leest dat Jezus zegt;
wat je mij ziet doen, zo heb ik het de Vader zien doen, Jezus zegt ook, Ik en de Vader
zijn één. Dus zoals Jezus handelt en wandelt zo is God, zeg jou dat niets ?

Jammer dat er niet een klein beetje respect af kan Theosoof.
En je zegt ik ben gelovig, het mij niet duidelijk waarin je dan gelooft
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 13:35

Theosoof schreef:Moet je voor de grap eens naar de oerwouden van Brazilie gaan, daar zullen ze raar staan te kijken van de naam jezus en al helemaal als dat de zoon van god blijkt te zijn.

Ja de Indianen hadden er ook nog nooit van gehoord en nu weten ze wie zijn volgelingen zijn.
En je doet inderdaad alsof god de naam van jezus ooit eens geschreeuwd heeft en dat men daarom weet van de naam heeft. Terwijl het kwam door missionarissen en zendelingen. Of weten mensen al van de geboorte van Jezus en wat hij gedaan heeft?

Dat zal best, maar jij doet net alsof iedereen geroepen is om te evangeliseren onder alle volken op aarde en waar lees ik dat?

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 21 jul 2011 17:20

mohamed schreef:Ja de Indianen hadden er ook nog nooit van gehoord en nu weten ze wie zijn volgelingen zijn.

Ja, met alle gevolgen van dien.

Dat zal best, maar jij doet net alsof iedereen geroepen is om te evangeliseren onder alle volken op aarde en waar lees ik dat?

Waar doe ik dat? Ik zeg enkel dat mensen gingen evangeliseren en dat met daarom weet wie Jezus is en was en wat hij gaat doen (volgens zeggen). Als die mensen dat niet gedaan hadden was het uitgestorven. God heeft er niks mee van doen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 18:39

mohamed schreef:Ja de Indianen hadden er ook nog nooit van gehoord en nu weten ze wie zijn volgelingen zijn.

Theosoof schreef:Ja, met alle gevolgen van dien.

Er staat geschreven:

'Gedenk hieraan; de vijand heeft de HEERE gesmaad, en een dwaas volk heeft Uw Naam gelasterd.' (Ps 74,18)
Theosoof schreef:Als die mensen dat niet gedaan hadden was het uitgestorven. God heeft er niks mee van doen.

Waarom zou God niet door mensen kunnen werken?

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 21 jul 2011 19:24

mohamed schreef:quote]
Er staat geschreven:

'Gedenk hieraan; de vijand heeft de HEERE gesmaad, en een dwaas volk heeft Uw Naam gelasterd.' (Ps 74,18)

Wat wil je hiermee zeggen?

Ik heb het over de christenen die de indianen gingen bekeren en ondertussen ziektes meenamen wat ervoor zorgde dat de indianen uitgeroeid werden door die vreemde ziektes (voor indianen dan).

Waarom zou God niet door mensen kunnen werken?

Eerst zeg je nog dat men niet moet evangeliseren, dat zou namelijk nergens staan. En nu opeens verklaar je dat God door mensen werkt?

Maar daar komt nog bij dat het enkel mensen zijn die werken, of het van god komt is nog maar zeer de vraag.
Moesten de mensen niks gedaan hebben, zou het christendom een vroege dood gestorven zijn.

Waarlijk, spreek jij/u met twee monden? Of zitten er twee personen onder dezelfde "schuilnaam"?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2011 22:58

Theosoof schreef:Eerst zeg je nog dat men niet moet evangeliseren, dat zou namelijk nergens staan. En nu opeens verklaar je dat God door mensen werkt?

De apostelen hadden de taak om het evangelie te verkondigen en werden daar door God persoonlijk toe geroepen middels een visioen of droom. Denk dan ook met name aan de ontmoeting die Paulus met Jezus had, waarna hij brak met het jodendom en op slag christen werd.
Maar daar komt nog bij dat het enkel mensen zijn die werken, of het van god komt is nog maar zeer de vraag.
Moesten de mensen niks gedaan hebben, zou het christendom een vroege dood gestorven zijn.

Voor mij is dat geen vraag meer want toen het nog een vraag was heb ik gedegen onderzoek gedaan waardoor ik nu het antwoord heb.
Waarlijk, spreek jij/u met twee monden? Of zitten er twee personen onder dezelfde "schuilnaam"?

De tong is in staat om goed en kwaad te spreken, maar ik heb er slechts één die ik deel met mijn aliassen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 22 jul 2011 11:50

Theosoof.

Hangt `mijn stroming` aan. of hoe je het ook wilt noemen.
Hij tracht jullie de realisatie te ontlokken, dat als god bestaat er niks zinnigs over gezegd kan worden. Omdat;

1 je natuurlijke zintuigen je uitsluiten van boven-natuurlijke kennis.
2 het op een natuurlijke basis niet nodig is om een schepper te hebben.
3 alles wat je van je God weet afkomstig is van mensen. zie regel 1
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2011 13:21

RogierV schreef:Theosoof.

Hij tracht jullie de realisatie te ontlokken, dat als god bestaat er niks zinnigs over gezegd kan worden. Omdat;

Ik ben het al niet eens met punt 1.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 22 jul 2011 15:50

mohamed schreef:De apostelen hadden de taak om het evangelie te verkondigen en werden daar door God persoonlijk toe geroepen middels een visioen of droom. Denk dan ook met name aan de ontmoeting die Paulus met Jezus had, waarna hij brak met het jodendom en op slag christen werd.

Als het enkel afhankelijk was van de apostelen zou het christendom ook uitgestorven zijn. En over dat dromen zal ik maar niks zeggen. Daar geloof ik niet zo in namelijk.

Voor mij is dat geen vraag meer want toen het nog een vraag was heb ik gedegen onderzoek gedaan waardoor ik nu het antwoord heb.

En wat is nu je punt?

De tong is in staat om goed en kwaad te spreken, maar ik heb er slechts één die ik deel met mijn aliassen.

En toch zei je enerzijds dat mensen niet moeten evangeliseren want ze maakten van de goede boodschap een goedkope boodschap. En dan ineens zeg je dat god werkt via mensen. Dat snapte ik dus niet. Of je moet menen dat iedere uitverkore een visioen krijgt van god persoonlijk. Maar ja, dat is wartaal als je het mij vraagt.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 22 jul 2011 16:05

RogierV schreef:Theosoof.

Juist, vooral drie is heel duidelijk. De hindoes hebben hun heilige geschriften, volgens hen gegeven door de goden. De Joden hebben hun geschriften, volgens hen van Jahweh. De Christenen hebben hun geschriften, volgens hen geïnspireerd door de heilige Geest. En ga zo maar door. De Hindoes geloven niet dat de christenen hun geschriften hebben door de HG, de Christenen geloven dit niet van de hindoes.

Maar wat is waar?

En 1 klopt ook, alles wat we weten weten we door onze hersenen. Door onze opvoeding, door onze cultuur, door onze omgeving. Noem maar op. Het heeft enkel weinig te maken met de echte boven natuurlijke kennis. Die kan je pas ervaren als je je bewust bent van je ego en hoe dat je voor de gek houdt.

En 2 geloof ik wel, al geloof ik niet dat god ons in de baarmoeder naait. We zijn onze eigen kinderen, zoals Plato ooit zei.

Mooi dat er ook iemand met dezelfde mening op dit forum zit :D

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 jul 2011 16:49

quote="Theosoof"

Maar wat is waar?

Vertel het maar :wink:

En 1 klopt ook, alles wat we weten weten we door onze hersenen. Door onze opvoeding, door onze cultuur, door onze omgeving. Noem maar op. Het heeft enkel weinig te maken met de echte boven natuurlijke kennis. Die kan je pas ervaren als je je bewust bent van je ego en hoe dat je voor de gek houdt.

Oh je hebt het antwoord al :D
En 2 geloof ik wel,

al geloof ik niet dat god ons in de baarmoeder naait. We zijn onze eigen kinderen, zoals Plato ooit zei.

Aha...Plato ook een geschrift gelezen van hem Theosoof ? en heb je er veel waarde aan gehecht ?

Mooi dat er ook iemand met dezelfde mening op dit forum zit

Ik vraag me altijd af waarom anti-christenen op een forum zitten als deze, is mij een
raadsel. Misschien is het onuitstaanbaar voor anti-christenen om gelovigen met zoveel
zekerheid te zien geloven in een God van de Bijbel. :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 22 jul 2011 18:25

Schaapje, je kunt het Theosoof niet kwalijk nemen dat hij kortzichtig is (ik bedoel dit niet beledigend). God komt tot ons, wanneer God niet tot jou komt en jij niet oprecht tot Hem wilt komen kun je niet weten hoe het is om met Zijn geest te gaan. Jij weet het want je ziet en voelt God. Jij weet hoe geweldig het is om naar de waarheid te groeien.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2011 19:15

Theosoof schreef:En toch zei je enerzijds dat mensen niet moeten evangeliseren want ze maakten van de goede boodschap een goedkope boodschap. En dan ineens zeg je dat god werkt via mensen. Dat snapte ik dus niet.

En daarom heb ik het even opgehelderd.
Of je moet menen dat iedere uitverkore een visioen krijgt van god persoonlijk. Maar ja, dat is wartaal als je het mij vraagt.

Dat is weinig christelijk van je om te zeggen dat ik wartaal spreek en ook houdt het niet over aan snijwerk qua inhoudelijke argumentatie. Zo te zien schuilt er een heuse dictator in je, maar gelukkig leven we nog niet in een communistisch land waar het mij de kop kost om christen te zijn.

Overigens meen ik inderdaad dat elke uitverkorene daar door God persoonlijk toe geroepen is en dat staat gewoon in de Bijbel dus moet je ook niet raar op je neus kijken als dat geloofd wordt door mensen die een christelijk forum bezoeken. Of ben je de weg een beetje kwijt?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2011 19:18

JHM schreef:Schaapje, je kunt het Theosoof niet kwalijk nemen dat hij kortzichtig is (...)

Dat neem ik hem wel kwalijk of denk je dat hij zijn verstand verloren is?

Terug naar “[Religie] - Open forum”