rafaell schreef:Zijn er hier mensen die op zondag sport kijken
3 keer raden wat raaf de halve zondag heeft gedaan

Moderator: Moderafo's
CaptainCaveman schreef:Is het verkeerd om je zondags dan ook met niet-geestelijke zaken bezig te houden?
elbert schreef:CaptainCaveman schreef:Is het verkeerd om je zondags dan ook met niet-geestelijke zaken bezig te houden?
De bedoeling van de sportregel is een positieve: nl. dat het goed is om je op zondag met geestelijke zaken bezig te houden.
En waarom sport gekozen is, heeft denk ik een historische reden. Ik kan me er trouwens wel iets bij indenken: voor veel mensen is de belangrijkste invulling van de zondag uitslapen en naar voetbal (of een andere sport) kijken, het liefst met het bord eten op schoot, om de bazen van Studio Sport eens te citeren. Voor diegenen die zo'n zondagsinvulling prima vinden, zal deze regel prikkelen en dat is ook net de bedoeling.
elbert schreef:CaptainCaveman schreef:Is het verkeerd om je zondags dan ook met niet-geestelijke zaken bezig te houden?
De bedoeling van de sportregel is een positieve: nl. dat het goed is om je op zondag met geestelijke zaken bezig te houden.
En waarom sport gekozen is, heeft denk ik een historische reden. Ik kan me er trouwens wel iets bij indenken: voor veel mensen is de belangrijkste invulling van de zondag uitslapen en naar voetbal (of een andere sport) kijken, het liefst met het bord eten op schoot, om de bazen van Studio Sport eens te citeren. Voor diegenen die zo'n zondagsinvulling prima vinden, zal deze regel prikkelen en dat is ook net de bedoeling.
rafaell schreef:
Ja heerlijk toch. Kerk tot 6 uur, half uurtje kletsen, naar huis, eten koken en dan om 7 uur met het bord op schoot naar de samenvattingen van het voetbal kijkenAfijn, mij maakt die regel niet zo ontzettend uit. Helemaal niet omdat ik de geschiedenis ken. Afijn, ik vraag me wel af wanneer het voetbaltopic weer open mag. Dat zit al maanden dicht en het enige wat er gebeurd is is dat leclerc op zondag een post deed en ik vervolgens reageerde om te zeggen dat het zondag was.
Collateral schreef:Hou dat voetbaltopic nog maar even dicht, Henk. Raafje heeft het aan zichzelf te danken. Op zondag melden dat iemand op zondag post is net zo slim als een slapende agent onderwateren om hem te attenderen op een wildplasser.
Bovendien - eigenlijk moet ik zeggen: bovenal - heeft hij duidelijk veel te veel zin om weer een lading opportunistisch gebral te spuien tot aan aankomende woensdagavond (waarna het weer een halve week stil zal zijn), en dat kennen we zo onderhand wel van hem.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten