Relaties met de collegas op de werkvloer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 jul 2007 22:35

jamillah schreef:Ik zeg Smurff, tijd voor een nieuwe foto van onze held.. :mrgreen:

Ghe..die piramides van de Toetangamon :mrgreen: Men moet wel weten dat 'Tottie' de bijnaam van onze baas is. ''Ik wil best nog eens naar Egypte, die piramides bekijken, kras ik er mijn naam in: ''Tottie loves Toetie''! ''Enneh, bizar hoe ze gebouwd zijn ook, al het personeel moest er na afloop in en ze kwamen er nooit meer levend uit. Denk je als architect een goude order te hebben :shock: ''

:mrgreen:

Och man, hou op 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jul 2007 23:11

:lol: Heerlijk. Zo'n échte marktkoopman :).

Dan gaat 't er op kantoor heel wat saaier aan toe, al heb je daar ook wel kantoorhumor natuurlijk, maar da's bij 't navertellen lang zo leuk niet (meer)/komt iig niet zo goed over als je er niet bij was :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2007 13:35

Ik kan goed opschieten met mijn collega's (ik zit in de ouderenzorg), 's ochtends om kwart over 6 hebben we de grootste lol om de meeste stomme dingen. het is altijd gezellig in de pauze, soms ook wat minder. Ik fiets meestal met mijn buurvrouw mee (die woont 2 huizen verder), andere keren ga ik gewoon alleen.

Gewoon gezellig :) tot zover ik weet heeft niemand een relatie onderling, maar dat is lastig aangezien de meeste meiden zijn :wink: (hoewel tegenwoordig......)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 17 jul 2007 20:41

MissF schreef:
Rule schreef:
MissF schreef:Relaties zijn er bij ons niet op de werkvloer, gelukkig, dat is 'verboden'. En als het wel gebeurd, dan gaat 1 van de 2 weg, en zoekt een andere baan.

Uit nieuwsgierigheid, is dat echt vastgesteld of meer een ongeschreven wet?

Ik weet het niet. Ik dacht dat het wel ergens beschreven staat. Kzal het eens opzoeken op het intranet op mn werk ;)

Maar ik vind relaties, zeker in mijn werk, absoluut niet kunnen. Dan krijg je een hele andere verhouding met de ander, en dat kan niet, als je juist objectief moet kunnen blijven naar elkaar, en elkaar feedback moet blijven geven.

Naja, over het algemeen heb je niet met iedereen op het werk evenveel te maken.
Zolang je niet met iemand hoeft samen te werken, lijkt het me niet zo'n probleem.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jul 2007 22:10

cire schreef:
MissF schreef:
Rule schreef:
MissF schreef:Relaties zijn er bij ons niet op de werkvloer, gelukkig, dat is 'verboden'. En als het wel gebeurd, dan gaat 1 van de 2 weg, en zoekt een andere baan.

Uit nieuwsgierigheid, is dat echt vastgesteld of meer een ongeschreven wet?

Ik weet het niet. Ik dacht dat het wel ergens beschreven staat. Kzal het eens opzoeken op het intranet op mn werk ;)

Maar ik vind relaties, zeker in mijn werk, absoluut niet kunnen. Dan krijg je een hele andere verhouding met de ander, en dat kan niet, als je juist objectief moet kunnen blijven naar elkaar, en elkaar feedback moet blijven geven.

Naja, over het algemeen heb je niet met iedereen op het werk evenveel te maken.
Zolang je niet met iemand hoeft samen te werken, lijkt het me niet zo'n probleem.

Nee, idd, maar wij hebben 4 verschillende groepen, in 4 verschillende huizen, en dan 1 hoofdgebouw. Wel allemaal op tien stappen lopen van elkaar, maar wel teams die in principe niet veel met elkaar samenwerken. Dus ik bedoel meer in 1 team. En dan moet je continu samenwerken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 18 jul 2007 20:50

Om zelf ook maar eens te melden hoe het hier is...

Zelf moet ik zeggen dat de collegas toch wel deels bij de reden horen waarom ik graag naar m'n werk ga. Hoewel het in het begin ietwat stroefjes verliep, vooral met mijn geheugen voor namen/gezichten, is het de afgelopen maanden eigenlijk een groot plezier om daar te werken. Er heerst voornamelijk een sfeer dat het een grote familie hoort te zijn, er word met de collegas niet echt onderscheid gemaakt tussen de verschillende afdelingen. (goed, het feit dat 85% wel, op een of andere manier, familie van elkaar is zal ook wel een rol spelen, maar dat terzijde)

Wat ik ook wel moet melden is dat ik een baas heb waar het geweldig is om voor te werken. Enthousiast, vol energie, zeer inspirerend, altijd klaar om iets uit te leggen, en laat iedereen altijd op z'n eigen manier en tempo werken. Hij heeft uiteindelijk dan ook wel de leiding, maar hij zorgt er vooral voor dat iedereen eigenlijk wel op dezelfde lijn werkt. Hij stuurt ons meer ipv dat hij tegen ons zegt hoe wij ons werk moeten doen. En ik moet zeggen, dat is een zeer prettige manier van werken.

Hoewel mijn studie niet volledig samengaat met m'n baan daar, schat ik toch wel dat ik daar nog een paar jaar blijf werken, en ik schat dat de collegas daar een rol in meespelen.
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 30 jul 2007 16:29

Ik werk bij een nogal groot bedrijf met heel veel jongeren (uitzendkrachten, ben zelf ook uitzendkracht). Ik kwam er pas na een tijdje achter dat degene die mij heeft ingewerkt al twee jaar een relatie heeft met een ander die er ook werkt, ze hebben elkaar via dat bedrijf leren kennen (voor beiden was het toen hun vakantiebaantje). Verder ontstaan er wel meer relaties op het werk.
Omdat het zo groot is, kom je er ook allerlei soorten mensen tegen. Veel polen, en veel jongeren, ook veel allochtonen. Veel mensen van het type:
"Heeeeeeeej meisje! Gisteren had je écht leuke kleren aan *grijns*" wanneer je een spijkerbroek en grijs t-shirt aanhad :|; "He, kijk hier *geeft kaartje van een of ander trance-feest* zin om mee te gaan?" wanneer je diegene voor het eerst ziet, ed.

Degenen die bij mij in de buurt werken zijn prima lui, degene die mij heeft ingewerkt is een leuke meid. Verder heb ik nog een soort leidinggevende, een Marrokaan (die net zo praat als in Shouf shouf habibi maar dan met plat kampers dialect :mrgreen: ), aardige vent die af en toe supergestresst zijn hart lucht tegen niemand in het bijzonder. Zij zijn allebei erg enthousiast over mij, dus dat is fijn :D. Morgen ga ik met een voor-zover-ik-nu-kan-inschatten erg aardig donker meisje werken, die zwanger is en daarom geen zwaar werk kan doen. :)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 aug 2007 15:53

ik heb geweldige collega's op de afdeling, die keihard werken maar met wie ik dagelijks enorm veel lach. We zijn gewoon een beetje raar met elkaar.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 07 aug 2007 10:52

De werkvloer is zwaar relaxt :mrgreen: In het begin had ik problemen met mijn baas omdat ik hem tutoyeerde. Ik moest hem aanspreken met U, en Mijnheer. Goed prima, tot ik promotie kreeg (h) Toen mocht ik in één keer hem bij zijn voornaam noemen en jij zeggen. Voor de rest werken er 13 jongens en 72 vrouwen. En dat is zwaar irritant, want je bent zwaar in de minderheid. Heb je net nieuwe kleren gekocht, dan vind 50% er niks aan. Maar als wij mannen wat over hun kleren iets zeggen, hebben we gelijk oorlog. Vrouwen zijn gewoon dominant op de werkvloer 8)
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 aug 2007 13:25

Daarom ben ik ook voor bedrijfskleding. Mannen in politiekledij vind ik geweldig. Net als artsen en zelfs de glazenwasser met een goed gevormd achterste met die gordel met attributen. :8>

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 aug 2007 13:46

jamillah schreef:Daarom ben ik ook voor bedrijfskleding. Mannen in politiekledij vind ik geweldig. Net als artsen en zelfs de glazenwasser met een goed gevormd achterste met die gordel met attributen. :8>

Maar ik paradeer nog immer rond in een XXL T-shirt :x Het lijkt wel een jurk.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 10 aug 2007 02:24

Ons team is leuk! Gezellig en hecht.

Gisterochtend kreeg ik(kregen we) nog een compliment van een patient die naar huis zou gaan die dag, dat hem was opgevallen dat het zo goed liep en zo gezellig was met elkaar.

Moet ook wel, ik ben oncologieverpleegkundige, en we hebben op afdeling dus veel met verdriet etc. te maken. Dan moet je elkaar ook wel kunnen vertrouwen en met elkaar kunnen lachen.
Gelukkig kan dat met de meeste patienten toch ook wel.
A smile costs nothing, but gives much

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jun 2008 11:20

Bij mij op het werk (gezinsvervangend tehuis voor volwassenen met een verstandelijke (en lichamelijke) beperking) is de sfeer tussen collega's ook super! Tuurlijk, er zijn wel eens strubbelingen, maar die worden direct uitgepraat.
We kunnen altijd bij elkaar terecht. Op dit moment ligt er een bewoonster in het ziekenhuis, zij heeft twee nieuwe hartkleppen gekregen. Na de operatie kwamen veel complicaties, waaronder een hersenbloeding. Het verdriet konden we naar elkaar uitspreken en we waren en zijn er voor elkaar. :D
Afbeelding

Terug naar “Archief”