Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 11 jul 2007 08:37

Is hier trouwens geen apart topic voor, voor als je geen kinderen wilt en wat daarover in de Bijbel staat?
Don't give up untill it's over,
don't quit if you can.
The weight on your shoulder,
will make you a stronger (wo)man

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jul 2007 09:03

er is wel een topic over:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=17051

Over die meetink: ik heb geen auto. Dus als je wil dat ik ook kom, moet je 't niet in zo'n gat houden waar geen OV is ;p ;p

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 12 jul 2007 08:54

Nog een berichtje voor lagale: dat topic wat je gaf ging volgens mij over mensen die geen kinderen KUNNEN krijgen, niet over mensen die geen kinderen WILLEN krijgen. :wink:
Don't give up untill it's over,

don't quit if you can.

The weight on your shoulder,

will make you a stronger (wo)man

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2007 11:11

ik heb het onderwerp even opgesplitst: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=19724

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2007 11:12

Ezeltje schreef:Nog een berichtje voor lagale: dat topic wat je gaf ging volgens mij over mensen die geen kinderen KUNNEN krijgen, niet over mensen die geen kinderen WILLEN krijgen. :wink:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=9874

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 nov 2007 09:01

Hmm.... Door het lezen van het refowebkidz topic vond ik het weer eens tijd om hier een schop tegen te geven......
Volgens mij is kinderen willen puur een hormonale aangelegenheid... Niemand kiest er toch met z'n volle verstand voor om iets te willen wat heel veel tijd, heel veel zorg vraagt en waar je nachtrust door verstoord wordt?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 nov 2007 11:14

Klopt, ik snap er ook weinig van dat je daar zo aan toe kunt zijn. Maar mèn wat een geweldige berg met liefde spoelt er over en door je heen als zo'n glibberig nakend hummeltje op je buik word gelegt. En wat een gezelligheid, humor, liefde en genegenheid krijg je er weer van terug. Dan is de stap voor een tweede zo weer genomen en wordt de zorg en tijd een vanzelfsprekendheid. Wat niet wilt zeggen dat het altijd rozegeur en maneschijn is maar dat is geen enkel leven. Met of zonder kinderen. Ik sta er versteld van hoe een vrouw in staat is zich zo aan te passen aan elke situatie in het leven. Of eigenlijk moet ik zeggen: 'de mens'.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 07 nov 2007 11:47

Ergens vind ik dit niet onbegrijpelijk belachelijk klinken dus er zit vooruitgang in 8-[

Ik snap het nog steeds niet, maar ik kan me wel voorstellen dat kinderen krijgen op een bepaald moment in je leven wel leuk vind.

@ Acire: ben jij nog vooruitgegaan wat betreft moedergevoelens? :P

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 nov 2007 12:09

Een vriendin van mij is zwanger, dat ga ik eens van dichtbij bekijken. Ik vind die buik erg stoer, maar dat vind ik al jaren, dus dat is geen vooruitgang.
Het is wel spannend allemaal, dat is wel leuk lijkt me. Zelf dingen maken voor die baby lijkt me hip, dus tja, misschien kun je dat vooruitgang noemen....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 nov 2007 12:13

Hmm, heb er nu nog totaal geen 'last' van en dat is denk ik maar goed ook. Ik vind kinderen superlief en schattig en op z'n tijd irritant, zolang het maar niet dichterbij komt dan tante-zeggertjes ;)
Volgens mij speelt het ook wel mee in hoeverre je leven een beetje op de rit is. Als je eenmaal getrouwd en gesetteld bent en een baan hebt enzo dan is het een logischer gevolg dat op den duur die wens ook echt komt.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat God die wens op Zijn tijd wel zal geven!
En ja, ik denk dat het inderdaad ook gewoon wel met je hormonen te maken heeft. Je hoort zo vaak dat vrouwen meteen zo'n berg liefde voelen tijdens de zwangerschap en geboorte en ook als meisjes bijvoorbeeld ongewenst zwanger raken hoor je vaak nog dat ze tóch echt veel liefde voelen voor het kind. Bijzonder toch :)
pobody's nerfect

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 nov 2007 12:23

Dan heb ik wel erg vroeg last gehad van hormonen! :roll:
Al op de lagere school was mijn grootste wens om een gezinnetje te beginnen. Liep toen altijd met mijn nichtjes en neefjes rond. hoe kleiner, hoe leuker ik het vond.

Nu mijn zussen en broer kids hebben, vind ik het heerlijk om daar een dag te wezen en de kids bezig te houden. Pas weer bij mijn zus geweest en de baby een dag vertroetelt. Ben ik altijd in alles geinteresseerd geweest romdom kinderen. Mijn zussen zijn al helemaal uitgehoord :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 nov 2007 12:25

Tijd om er zelf aan te beginnen, Gerdientje? 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 nov 2007 12:27

Daar is het nog te vroeg voor, maar ooit.... ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 nov 2007 12:41

Nouja, dat je al wel weet dat je later kinderen wilt, vind ik wel wat anders dan echt een vurige kinderwens. Beetje vaag misschien, maar echt dat gevoel van ok, liever nog dit jaar dan volgend jaar. (als het allemaal zo mag zijn enzo natuurlijk)
Pas was er nog iets op tv over vrouwen die echt extreme neigingen krijgen om kinderen van anderen te stelen omdat ze die zelf niet kunnen krijgen. Dat was wel heftig zeg!
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 nov 2007 13:27

Ik weet ook al mn hele leven dat ik kinderen wil. Momenteel is eigenlijk ook mijn hele omgeving zwanger. Ik vind het echt geweldig! Elk pijntje etc heb ik al uitgehoord.

Het vreemde is dat het mij af en toe wel beangstigt dat iedereen "gewoon" zwanger is geworden. Een op de zoveel stellen kan geen kinderen krijgen en ik heb dan altijd het gevoel dat wij dat stel wel zullen zijn ( terwijl ik echt geen enkele aanleiding heb om dat te denken). Hebben jullie dat niet?

Terug naar “Archief”