kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mondriaan
Mineur
Mineur

kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

Berichtdoor Mondriaan » 02 feb 2005 18:49

hallo allemaal, in het topic lekker vrijgezel kwamen we op een punt kinderen in je huwelijk.

zelf zie ik dat als een grote verantwoordlijkheid en kroon op het huwelijk

de bedoeling is hier mee een breed onderwerp te openen over kinderen in relatie met huwelijk

even een opletter ik ben nog vrij gezel dus nog zonder relatie.
Hoe denken jullie vrijgezellen hier ook tegen aan. denken jullie er ook al over!

en stelletjes en getrouwden hoe jullie
ehm vragen is bij mij vrij

mondriaan

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

Berichtdoor Annemieke86 » 02 feb 2005 19:09

Mondriaan schreef:hallo allemaal, in het topic lekker vrijgezel kwamen we op een punt kinderen in je huwelijk.
de bedoeling is hier mee een breed onderwerp te openen over kinderen in relatie met huwelijk
Hoe denken jullie vrijgezellen hier ook tegen aan. denken jullie er ook al over!

mondriaan

Ik ben weliswaar geen vrijgezel maar ik reageer toch... Ik vind kinderen een kroon op het huwelijk maar aan de andere kant is het een grote verantwoording. [Even persoonlijk: Mijn moeder kon eigenlijk geen kinderen aan. Nadat ze mijn (enige) zus had gekregen slikte ze anti-depressiva. Zelfs toen ze zwanger was van mij. Ze hebben mij echt nooit liefde gegeven.] Dit is dus een enorme verantwoording. Liefde is een groot deel wat je moet hebben om je kind(eren) op te kunnen voeden. Verder is het handig als je financieel goed zit om je kind(eren) te laten studeren!

Ik persoonlijk denk er wel eens over om kinderen te nemen maar zeker niet meteen nadat ik getrouwd ben. Ik wil eerst lekker werken en sparen voordat ik mijn kinderen een zonnige toekomst kan geven!!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 feb 2005 19:14

Mijn ouders betalen mijn studie niet hoor, Annemieke. Die betaal ik helemaal zelf. Maar als de regering zo doorgaat met het uitkleden van het onderwijs, wordt studeren iets voor de elite. Ik hoop dat dat niet zal gebeuren...

Ik weet niet of ik kinderen zou kunnen opvoeden, liefde heb ik wel, maar genoeg energie? Ik weet het niet. Mijn ouders hebben het zo goed gedaan (nouja ook niet perfect natuurlijk), ik weet niet of ik dat ook zou kunnen. Ik denk dat we te zijner tijd daar samen over moeten bidden en vragen wat Gods plan in ons leven is wat dat betreft.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 02 feb 2005 19:16

Annemieke86 schreef:
Mondriaan schreef:hallo allemaal, in het topic lekker vrijgezel kwamen we op een punt kinderen in je huwelijk.

mondriaan

Ik ben weliswaar geen vrijgezel maar ik reageer toch... Ik vind kinderen een kroon op het huwelijk maar aan de andere kant is het een grote verantwoording. [Even persoonlijk: Mijn moeder kon eigenlijk geen kinderen aan. Nadat ze mijn (enige) zus had gekregen slikte ze anti-depressiva. Zelfs toen ze zwanger was van mij. Ze hebben mij echt nooit liefde gegeven.] Dit is dus een enorme verantwoording. Liefde is een groot deel wat je moet hebben om je kind(eren) op te kunnen voeden. Verder is het handig als je financieel goed zit om je kind(eren) te laten studeren!

Ik persoonlijk denk er wel eens over om kinderen te nemen maar zeker niet meteen nadat ik getrouwd ben. Ik wil eerst lekker werken en sparen voordat ik mijn kinderen een zonnige toekomst kan geven!!

ja ik denk dat je voor een kind een basis moet hebben, kun je kinderen aan !

ben je samen zo één dat je samen sterk staat en elkaar begrijp!

kun je elkaar lief hebben! zo ja ook je kind

kun je je inleven in je kind.

.........? en wat nog al niet meer

fincieele basis

alleen spreek je volgens mij niet van kinderen nemen maar krijgen,
je hebt het zlef namelijk niet in de hand.

En je kind mag mijn inziens niet 2e rang zijn

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 02 feb 2005 19:18

Lalage schreef:Mijn ouders betalen mijn studie niet hoor, Annemieke. Die betaal ik helemaal zelf.

Dat bedoelde ik niet precies. Ik bedoelde gewoon dat je ouders je gewoon financieel moeten kunnen ondersteunen wat betreft: kleding/kleedgeld,, als je op de basisschool zit je schoolgeld betalen, dat je elke dag eten op tafel krijgt, etc...
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je financieel laag zit en dan kinderen krijgt! Dat bedoelde ik min of meer te zeggen.
Afbeelding

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 02 feb 2005 19:35

ik weet niet of ik kinderen wil ik ben nu mischien ook nog wel wat jong om daarover te denken maar het zou dr wel aan liggen wat ik later zou worden...
wat ik nu wil worden zou ik geen kinderen willen :wink:
maarja dat weet ik nog niet zeker... ligt er aan waar ik heen ga
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 02 feb 2005 20:18

dat je eerst moet sparen om kinderen een goede toekomst te geven is onzin vind ik! Als we leven in vertrouwen op God zal Hij er ook voor zorgen dat je voldoende middelen hebt om je kinderen goed op te kunnen voeden! Je hoeft niet eerst veel geld te hebben voordat je dat kan doen. Daar krijg je verwende kindertjes van en das ook niet goed. Het sober opvoeden van kinderen is echt niet erg, misschien vaak juist wel beter voor het kind

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 feb 2005 20:41

Pivo schreef:dat je eerst moet sparen om kinderen een goede toekomst te geven is onzin vind ik! Als we leven in vertrouwen op God zal Hij er ook voor zorgen dat je voldoende middelen hebt om je kinderen goed op te kunnen voeden! Je hoeft niet eerst veel geld te hebben voordat je dat kan doen. Daar krijg je verwende kindertjes van en das ook niet goed. Het sober opvoeden van kinderen is echt niet erg, misschien vaak juist wel beter voor het kind

ben het bijna helemaal met je eens...
alleen de zin: veel geld -> verwende kinderen, nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn!

André

Berichtdoor André » 02 feb 2005 21:13

Mondriaan schreef:ja ik denk dat je voor een kind een basis moet hebben, kun je kinderen aan !

Als je nog niet zo ver bent om kinderen te gaan krijgen of misschien nog niet een relatie hebt, zou ik dit moeilijke vragen vinden. :idea:

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 02 feb 2005 21:34

Kinderen zijn heel leuk,
maar ik ben blij dat ik 's avonds en in het weekend geen gezeur aan m'n hoofd heb.
Gewoon lekker tijd voor jezelf!
Zal wel egoistisch zijn...

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 02 feb 2005 21:42

André schreef:
Mondriaan schreef:ja ik denk dat je voor een kind een basis moet hebben, kun je kinderen aan !

Als je nog niet zo ver bent om kinderen te gaan krijgen of misschien nog niet een relatie hebt, zou ik dit moeilijke vragen vinden. :idea:

ben nietmee eens als je nu over dingen niet nadenkt .... als je alleen ben,
het is goed om erover na te denken.
daar over denken is nu belangrijk wat ik nu wel nodig heb en wat mijn stand punt zou moeten zijn en hoe ik er over denk! :wink:

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 02 feb 2005 21:47

Pivo schreef:dat je eerst moet sparen om kinderen een goede toekomst te geven is onzin vind ik! Als we leven in vertrouwen op God zal Hij er ook voor zorgen dat je voldoende middelen hebt om je kinderen goed op te kunnen voeden! Je hoeft niet eerst veel geld te hebben voordat je dat kan doen. Daar krijg je verwende kindertjes van en das ook niet goed. Het sober opvoeden van kinderen is echt niet erg, misschien vaak juist wel beter voor het kind

ja vind ik goed verwoord, zie ik denk ik ook wel zo, en sober opvoeden hoeft zeker niet slecht te zijn, vaak is het goed als een kind niet alleen blijft als het om verwendheid gaat!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2005 22:21

vind ik ook hoor pivo...

ik ben nu zelf zwanger.. in augustus verwachten wij ons eerste kindje.. we zien er beiden erg naar uit.. ook zien we er soms wel tegenop.. kunnen wij die verantwoording wel aan.. ik denk dat het soms moeilijk is om dat van te voren te zeggen...

en ja financieel.. we hebben samen een uitkering.. dus nee financieel hebben we het niet breed... we kunnen net rondkomen.. maar zouden wij daarom geen kinderen kunnen grootbrengen... ik snap wel dat je wat geld nodig hebt om te kunnen leven..
maar heb ik mijn kinderen niet veel meer te bieden dan alleen maar geld...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2005 23:21

trijntjejohanna schreef:

vind ik ook hoor pivo...

ik ben nu zelf zwanger.. in augustus verwachten wij ons eerste kindje.. we zien er beiden erg naar uit.. ook zien we er soms wel tegenop.. kunnen wij die verantwoording wel aan.. ik denk dat het soms moeilijk is om dat van te voren te zeggen...

en ja financieel.. we hebben samen een uitkering.. dus nee financieel hebben we het niet breed... we kunnen net rondkomen.. maar zouden wij daarom geen kinderen kunnen grootbrengen... ik snap wel dat je wat geld nodig hebt om te kunnen leven..
maar heb ik mijn kinderen niet veel meer te bieden dan alleen maar geld...

De grootste schat is Boven!!!!!

Zekers te weten dat als je op God vertrouwt dat Hij je er ook zeker door heen zal helpen!!!!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 feb 2005 23:44

Ik ben nu 25, ga tussen nu en 2 jaar trouwen en ik wil geen kinderen voordat ik 31 ben. Mijn vriendin denkt er ook zo over, gelukkig. Daarnaast willen wij hooguit 2 kinderen. Ik twee, zij drie, maar het worden er niet meer dan twee.

We willen eerst tijd en moeite investeren in onze carriere, flink wat verdienen en leuke dingen doen, en pas aan kinderen denken als we financieel niets te klagen hebben en de biologische klok gaat tikken.

Is dit het ontbreken van vertrouwen in God? Ik vind van niet. Je bent als ouder verantwoordelijk en kunt niet onbezonnen zeggen dat als je in God vertrouwt alles goed komt, ook financieel gezien. God is niet iemand die je een makkelijk leven op aarde geeft. Dat laat Afrika wel zien.

Terug naar “Archief”