En hallo voor de interessante reacties.
Alleen Kurtyo, je hebt me al eerder jouw mening over 'in hokjes stopperij' verteld en die weet ik dus. En nu weer, gezien je gefrustererd reactie
DAt wilde ik ook niet doen. natuurlij kbenm je altijd jezelf, tenminste, daar moet je naar streven. En natuurlijk maakt een mengsel van alles wat je interesseerd jouw tot wie je zelf ben.
Of je het nu leuk vind, of niet. Het is nu bekend dat er het fenomeen 'culturen en subculturen' is, en dat je een groep mensen kan aanduiden met een naam, zodat men begrijpt wat je bedoel.Dat is handig.
Maar ik wilde even een bestaande cultuur aanduiden met de term 'christen hippies' En of die term nu bewezen of klopt, dat maakt me niet zo uit. Maar dat men begrijpt wie ik zo ongeveer bedoel.
En natuurlijk smijt ik dan een hoop mensen op een hoop, want binnen die subcultuur zijn mensen weer helemaal zichzelf, met hun eigen ideeen, , voorkeuren, levensvisie, smaak ect. Maar voelen ze zich sterk aangetrokken tot 1 gemeenschappelijke lifestyle.
En daarom vroeg ik of iemand toevallig meer over die cultuur weet. Oftie eigenlijk wel bestaat. Ik denk dat Mariamagdalena wel aardig weet van heeft. Howel het niet perse het geval is dat het overgebleven hippies uit de 70'jaren zijn. Maar gewoon jongeren van nu die net als de hippies toen,
bewust en
duidelijk een tegenbeweging maken, vanuit hun christelijk geloof, naar de bestaande massacultuur.
Misschien zitten er rockers, skaters, alto's, en Kutyo's tussen, dat kan.
En als je het irriteerd als ik gemakshalve naamsaanduidingen geef, om de gesprekstof wat te vergemakkelijken, heb je alle vrijheid dit topic verlaten en zal ik je niet met een dubbelloopsjachtgeweer op je achterhoofd dwingen toch mee te doen.

''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King