Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 jan 2008 12:32

God en de Betrokkene ...

we kunnen de dialoog ook voeren vanuit de Democratie waarin we leven, waarin gelijkheid nagestreefd word want in heerschappij is geen gelijkheid mogelijk. Hoe ontwikkeld het zelfbeeld zich in een open gesprek itt in en gesprek vanuit een achterhaalde wet die aanzet lijkt te geven tot perfectionisme?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

André

Berichtdoor André » 06 jan 2008 13:58

Denkertje21 schreef:En dat vraag ik nu al bladzijden lang: Geef me dan die éne tekst waarin überhaupt gespróken wordt over het bestaan van een homosekuele relatie gegrond op die geaardheid!
Die heb ik niet voor je, ook al zou die er wel zijn dan typte ik dat vers hier niet. (ik heb er niet eens naar gezocht) Als het gaat om dit topic probeer ik een lijn te vinden in de Bijbel waaruit blijkt dat het niet aannemelijk is dat in Gods schepping zulke relaties Zijn plan zijn.

Zolang dat niet het geval is, is het dan niet veel wijzer om niet zelf dat oordeel te vellen, maar te constateren dat dit een zaak is tussen God en de betrokkene?
Zie antwoord aan Harm-J
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1459587#1459587

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 06 jan 2008 14:32

Je staat met die opmerking meer open voor hoe het lijkt dan voor hoe het is.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 06 jan 2008 14:38

Denkertje21 schreef:Daarbij wordt dan heftig gediscussieerd over het al dan niet bestaan van erge zonden en minder erge zonden...

Blijkbaar lezen we beiden een andere discussie...
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 jan 2008 15:02

André schreef:Als het gaat om dit topic probeer ik een lijn te vinden in de Bijbel waaruit blijkt dat het niet aannemelijk is dat in Gods schepping zulke relaties Zijn plan zijn.

Ik denk dat we allemaal die lijn van God proberen te zoeken. Alleen komen we kennelijk allemaal ergens anders uit.

Ik merk dat het moeilijk is voor velen van jullie om van mij aan te nemen dat mijn zoektocht niet was gericht op het vinden van toestemming van God middels Zijn Woord om een relatie met een man aan te gaan.

Ik zou er volle vrede mee hebben gehad als de Heere me duidelijk had gemaakt door Zijn Woord dat Hij van mij een volgen zónder relatie met een man verwacht. Ik wás en ben niet op zoek naar een maas in Gods wet om toch vooral maar mijn geaardheid handen en voeten te kunnen geven.

Het was en is een oprecht: Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal. En ik ben ergens anders gebracht/uitgekomen, dan velen van jullie hier betogen. Dat is het enige dat ik duidelijk wil maken. En dat dat dus ook voor anderen zo kan zijn. Welk méns kan het zich dan permitteren om mij te vertellen dat dit fout is? Dat ik God verkeerd begrepen of geïnterpreteerd heb?

Juist omdát de bijbel zonder Gods Geest hier geen expliciet antwoord op geeft, denk ik dat je heel voorzichtig moet zijn om jouw bevindingen als norm op te leggen aan anderen. Dat geldt absoluut ook voor mij.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 jan 2008 15:31

André schreef:Als het gaat om dit topic probeer ik een lijn te vinden in de Bijbel waaruit blijkt dat het niet aannemelijk is dat in Gods schepping zulke relaties Zijn plan zijn.
Waarom?

André

Berichtdoor André » 06 jan 2008 15:55

aardmannetje schreef:
Waarom?
Omdat ik nog geen passages in de Bijbel ben tegen gekomen: waarom wel.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 jan 2008 16:00

André schreef:
aardmannetje schreef:
Waarom?
ehm, waarom is het je doel het onaannemelijk te maken dat 'zulke relaties' niet in de planning van god voorkomen, waarom is dat je zoektocht? (zoiets bedoel ik ...)
Laatst gewijzigd door aardmannetje op 06 jan 2008 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 jan 2008 16:00

Je zin is een beetje ongelukkig; hij kan op twee manieren worden gelezen: Aardmannetje las hem geloof ik als: ik ben alleen op zoek naar die lijn die een relatie afkeurt, alle anderen interesseren me niet.

Alleen dat is geloof ik niet wat je bedoelde. Je bedoelde dat de lijn die jij gevonden hebt niet matcht met een relatie.

André

Berichtdoor André » 06 jan 2008 16:13

aardmannetje schreef:
André schreef:
aardmannetje schreef:
Waarom?
ehm, waarom is het je doel het onaannemelijk te maken dat 'zulke relaties' niet in de planning van god voorkomen, waarom is dat je zoektocht? (zoiets bedoel ik ...)
Wel, als er een 3de topic is over dit onderwerp zou je op z'n minst kunnen concluderen dat de meningen verdeelt zijn.
Overigens even tussendoor, jij schrijft God niet met een hoofdletter, mag ik daar uit opmaken dat jij niet gelooft in dezelfde God als ik?

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 jan 2008 16:24

André schreef:Wel, als er een 3de topic is over dit onderwerp zou je op z'n minst kunnen concluderen dat de meningen verdeelt zijn.
Overigens even tussendoor, jij schrijft God niet met een hoofdletter, mag ik daar uit opmaken dat jij niet gelooft in dezelfde God als ik?
de meningen zijn verdeeld, dat had ik gezien, ik vroeg me af waarom je zo'n specifiek doel hebt, het antwoord ben je me niet schuldig. je vraagt mij of jij iets mag opmaken uit wat ik heb geschreven. daar heb je mijn toestemming niet voor nodig. de vraag of ik in dezelfde God geloof is net zo direct als de vraag waarom jij zo'n specifiek doel probeert te hebben. God is voor mij waarschijnlijk een andere beleving dan voor jou. In principe zijn we nu uitgepraat want ik heb de vraag beantwoord :)

André

Berichtdoor André » 06 jan 2008 16:43

aardmannetje schreef:
André schreef:Wel, als er een 3de topic is over dit onderwerp zou je op z'n minst kunnen concluderen dat de meningen verdeelt zijn.
de meningen zijn verdeeld, dat had ik gezien, ik vroeg me af waarom je zo'n specifiek doel hebt, het antwoord ben je me niet schuldig. je vraagt mij of jij iets mag opmaken uit wat ik heb geschreven. daar heb je mijn toestemming niet voor nodig. de vraag of ik in dezelfde God geloof is net zo direct als de vraag waarom jij zo'n specifiek doel probeert te hebben. God is voor mij waarschijnlijk een andere beleving dan voor jou. In principe zijn we nu uitgepraat want ik heb de vraag beantwoord :)
Dat is dus de reden waarom ik het prettiger zou vinden als we in 'religie' verder gaan praten, je hebt dan iig een gelijk 'ijkpunt'.
Ik heb geen 'specifiek' doel, ik zie ook wel dat 'voor en tegenstanders' hun weg in dezen met God proberen te synchroniseren, dat is een mens ook niet vreemd. Maar dat er klakkeloos van uit wordt gegaan als je een ander mening hebt, dat je dan van een andere planeet zou komen vind ik onzin. Zoals ik eerder schreef dan heb je ook geen leraren en opzieners in de kerk meer nodig. En dat heeft niets te maken met het 'soort' zonde, ik weet bijvoorbeeld heel goed hoe kerkmensen met gescheiden mensen plegen om te gaan. Zelfde verhaal: woow, een aanwijsbare zonde, foei.
Laat je dan synodes daar een standpunt over innemen, of weet je het zelf beter....

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 jan 2008 17:00

André schreef:
aardmannetje schreef:
Dat is dus de reden waarom ik het prettiger zou vinden als we in 'religie' verder gaan praten, je hebt dan iig een gelijk 'ijkpunt'.
Ik heb geen 'specifiek' doel, ik zie ook wel dat 'voor en tegenstanders' hun weg in dezen met God proberen te synchroniseren, dat is een mens ook niet vreemd. Maar dat er klakkeloos van uit wordt gegaan als je een ander mening hebt, dat je dan van een andere planeet zou komen vind ik onzin. Zoals ik eerder schreef dan heb je ook geen leraren en opzieners in de kerk meer nodig. En dat heeft niets te maken met het 'soort' zonde, ik weet bijvoorbeeld heel goed hoe kerkmensen met gescheiden mensen plegen om te gaan. Zelfde verhaal: woow, een aanwijsbare zonde, foei.
Laat je dan synodes daar een standpunt over innemen, of weet je het zelf beter....
ehm, ik ga niet naar een kerk zoals jij dat wel doet, ik leef niet met de processen die daar tussen mensen plaats vinden. ik denk dat de kracht van de mens zit in het onderscheidend vermogen te herkennen wat zinvol is. ook lijkt het me daarbij niet invloedloos wat je allemaal 'eet' aan informatie. soms komen mensen vast te zitten in gedrag terwijl ze het liever niet zo hadden gedaan (achteraf). maar het is niet zo moeilijk om je omgeving teleur te stellen als je besluit het voortaan anders te willen doen. het is lastiger om je daarbij niet schuldig te voelen.

als we in het religieforum verder zouden praten dan zijn we wss minder vaak off-topic dan hier omdat er erg veel in geestelijke zin besproken kan worden. maar blijkbaar kun jij daar je ei niet kwijt over homofilie en de bijbel, lastig voor je.

André

Berichtdoor André » 06 jan 2008 17:14

aardmannetje schreef:....maar blijkbaar kun jij daar je ei niet kwijt over homofilie en de bijbel, lastig voor je.
Nee ik heb er geen moeite mee, maar als je op een christelijk forum over dit onderwerp van gedachten wilt wisselen, (sowieso welk onderwerp) lijkt mij het handig dat je de Bijbel als nuttige leidraad onderschrijft, doe je dat niet, dan kun je van weerszijden idd net zo goed tegen muur gaan staan praten.
Overigens knap dat je weet dat ik naar een kerk ga. Helaas, verkeerde gedachte. Het ook heel moeilijk om te denken voor een ander, zou ik je nog als tip willen meegeven. :wink:

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 06 jan 2008 17:30

André schreef:
aardmannetje schreef:....maar blijkbaar kun jij daar je ei niet kwijt over homofilie en de bijbel, lastig voor je.
Nee ik heb er geen moeite mee, maar als je op een christelijk forum over dit onderwerp van gedachten wilt wisselen, (sowieso welk onderwerp) lijkt mij het handig dat je de Bijbel als nuttige leidraad onderschrijft, doe je dat niet, dan kun je van weerszijden idd net zo goed tegen muur gaan staan praten.
Overigens knap dat je weet dat ik naar een kerk ga. Helaas, verkeerde gedachte. Het ook heel moeilijk om te denken voor een ander, zou ik je nog als tip willen meegeven. :wink:
helaas? ik ben nu niet teleurgesteld ofzo ... bedankt voor je tip :)

Terug naar “Archief”