Harm-J schreef:Flappie schreef:Ik vind je reactie unfair in voornamelijk de richting van Lammetje. Ik zie haar hier niets anders dan respectvol haar mening te verkondigen. Volgens mij heeft zij duidelijk aangegeven homoseksualiteit niet de allergrootste zonde te vinden en duidelijk aangegeven dat zij zelf even zondig is. Het schijnt blijkbaar niet te mogen om duidelijk je standpunt te verkondigen met een beroep op de bijbel. Ik ben het ook niet helemaal eens met lammetje in dit geval, maar ik vraag me af of we niet bezig zijn bijbelteksten naar ons toe te praten. Of te wel, het bevalt ons niet, dan gaan we het maar zo draaien dat het ons wel bevalt.
Mijn voorgaande reactie is niet vanuit een unfaire hoek of doel geschreven. Of iemand nu voor, tegen is, het gaat mij er om (zoals ook al door Meboy omschreven) vanuit welk referentie kader men schrijft, danwel discuteerd.
Mijn punt was en zal blijven dat veel mensen redeneren van uit een bepaald gedachten goed, dit zonder dat men zijn eigen eerst in een onderwerp (heeft) verdiept. Daar opvolgend was mijn punt dat veel mensen niet eerst naar zich zelf kijken, maar eerst naar de ander, wat ik bestempelde als onder dat geloofsmatje zijn al veel 'veroordelingen' weggeschoven!
In de eerste plaats fijn dat mensen ook nog lezen dat ik het probeer met respect te brengen en niet andere bestempel om hun zonden maar ze ervoor wil waarschuwen en vanaf houden.
Daarnaast heb ik me wel degelijk in dit onderwerp verdiept door erover te lezen in literatuur die ik hier thuis in de boekenkast heb staan en de Bijbel.
In dit topic gaat het niet over mij, dus waarom zal ik in dit topic naar mezelf moeten kijken? Ik geef toe dat ik ook vol zonde zit, dagelijks zondig. Dat heb ik toch wel duidelijk gemaakt in bijna iedere post, of lees je daar nu (expres) over heen?
Nogmaals het gaat hier over homofilie en homoseksualiteit, niet over de zonden die lammetje iedere dag doet!