Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Re: Homofilie 4

Berichtdoor Denkertje21 » 18 mei 2009 10:17

henkie schreef:Pfff, wat een selectieve verontwaardiging. Volgens mij staan er nog wat vragen voor je open over dat ongrijpbare begrip 'relatie in liefde en trouw'.
!

Vertel: ik geloof dat ik steeds op elke vraag open en eerlijk ben ingegaan!

Maar als je wilt weten hoe ik een relatie in liefde en trouw zie, is het antwoord heel simpel: dat is een relatie zoals die van jou en Annet, en van ieder ander hetero stel dat een relatie inkleedt volgens bijbelse normen.

Dat betekent: verkering, elkaar trouw beloven en samen Gods zegen daarover vragen en voor de rest van je leven in liefde en trouw samenleven, elkaar tot een hand en een voet zijn, in goede en kwade dagen...

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mei 2009 11:59

henkie, we zitten al op pagina 106 ofzo.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 15:34

(Reactie ergens anders vandaan. Daar dreigt deze discussiehobby wat uit de hand te lopen.)

maboc schreef:
Boekenlezer schreef:
maboc schreef:Als 2 mannen of vrouwen echter hand in hand of gearmd door de stad lopen is dat niet onsmakelijk of onfris (in mijn beleving), het is een oprechte uiting van de liefde naar de ander.

Zoiets behoort niet meer te zijn dan een uiting van normale vriendschap. (Onbevangenheid heet dat ook wel.) Zo zie je dat in bepaalde landen wel eens.

Zodra je bij zoiets echter moet gaan denken aan iets bijzonders, in de sfeer van homofilie, dan is het grondig mis. Dan is de boel verziekt en verpest, en de onbevangenheid gefrustreerd.

maboc schreef:Dat je in Nederland openlijk homosexueel mag/kan zijn is op zijn minst beschaving, maar in mijn optiek een zege.

Nee, zoiets is ziek!!
Laten die homo's dat voor zichzelf houden, en eventueel delen met vertrouwelingen die daarvoor geschikt zijn. Maar dring het zien van die afwijking niet aan mij op!!

Had dat dan meteen gezegd....jij vindt het een ziekte, een afwijking.
Dan verschillen wij hierover te ernstig van mening, we zullen het nooit eens worden, want ik wil nog geen millimeter doorbuigen naar jouw standpunten.

Maar je zou het eens in Iran kunnen proberen. Dat heeft weer andere bezwaren voor de gemiddelde christen maar.....de zo genoemde onfrisse bedoeningen zul je er niet veelvuldig tegenkomen.

Er zijn dan ook christenen in het Midden-Oosten, die, ondanks het feit dat het zijn lastige kanten kan hebben, liever daar leven dan in het vrije Westen. Want de losgeslagen vrijheid van het Westen ervaren ze als een geestelijk gevaar.

Maar goed, je bent dus tegen die door mij beschreven onbevangenheid. ("...want ik wil nog geen millimeter doorbuigen naar jouw standpunten.") Je wilt hand-in-hand lopen graag in de sfeer hebben van homofilie, en alsjeblieft níet als iets tussen normale vrienden. Wat jou betreft gaat de onbevangen ontspannenheid om zeep.
Een christelijke reisorganisatie zou bijvoorbeeld niet alleen een jongen en een meisje niet op één kamer moeten laten slapen, maar evenmin een jongen en een jongen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 20 mei 2009 16:16

Je draait het precies om. Want die onbevangenheid bestaat OF helemaal OF helemaal niet. Als een jongen en een meisje hand in hand lopen staat het ons vrij om te denken aan verkering, huwelijk of aan een gewone vriendschap. Dat geldt voor jou toch ook? Of vind je dan ook dat getrouwde stellen niet hand in hand moeten lopen, omdat je dan niet meer onbevangen naar een kleuterjongen en een kleutermeisje kunt kijken? Hetzelfde geldt voor een jongen en een jongen.

Dan over kamerbeleid op jongerenvakanties: het feit dat jongens en meisjes niet bij elkaar op een kamer mogen, geeft geen blijk van onbevangenheid van de kant van de organisatie!! Als dus het doel van kamerbeleid is om seks te voorkomen, ja, dan moet je iedereen op een eenpersoonskamer leggen! Want waarom het een wel, en het ander niet? Er bestaan toch ook van die mooie onbevangen vriendschapsrelaties tussen mannen en vrouwen?
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 18:17

Tamerlan schreef:Je draait het precies om. Want die onbevangenheid bestaat OF helemaal OF helemaal niet. Als een jongen en een meisje hand in hand lopen staat het ons vrij om te denken aan verkering, huwelijk of aan een gewone vriendschap. Dat geldt voor jou toch ook? Of vind je dan ook dat getrouwde stellen niet hand in hand moeten lopen, omdat je dan niet meer onbevangen naar een kleuterjongen en een kleutermeisje kunt kijken? Hetzelfde geldt voor een jongen en een jongen.

Komt er dus op neer, dat jij een mannelijk-vrouwelijk verhouding gelijkschakelt aan een mannelijk-mannelijk verhouding. En daar ben ik dus op tegen!
Want verschil daar tussen is er wel degelijk. Speciale aantrekkingskracht tussen een mannelijk en vrouwelijk persoon treedt natuurlijk lang niet altijd op, maar is wel iets normaals waar je op kunt wachten dat het een keer optreedt. Onze hele wereld is daarop ingesteld. En dat heeft nu eenmaal een effect op de ontspannenheid en het bij tijd en wijle ontbreken daarvan tussen die personen. (O.a. door onduidelijkheid van: wat zou hij/zij willen?)
Maar je moet er toch niet aan denken, dat dit onder mannen onderling normaal gevonden zou moeten worden?! Kom op zeg!

Verder klopt je logica niet. Op kleuterleeftijd spelen die bijzondere gevoelens nog niet zo serieus tussen een jongen en een meisje. Hooguit is de gedachte aan later trouwen er eens. Dus onbevangenheid onder kleuters in principe vanzelfsprekend.
En als je een man en een vrouw hand in hand ziet lopen, ga je er in de regel toch vanuit dat ze een relatie met elkaar hebben, die met verliefdheid te maken heeft. Vind ik niet raar.

Tamerlan schreef:Dan over kamerbeleid op jongerenvakanties: het feit dat jongens en meisjes niet bij elkaar op een kamer mogen, geeft geen blijk van onbevangenheid van de kant van de organisatie!! Als dus het doel van kamerbeleid is om seks te voorkomen, ja, dan moet je iedereen op een eenpersoonskamer leggen! Want waarom het een wel, en het ander niet? Er bestaan toch ook van die mooie onbevangen vriendschapsrelaties tussen mannen en vrouwen?

Ahum, daar gaan we dan dus weer!
Vakantieseks komt voor in deze wereld, dus vanuit dat oogpunt vind ik het niet raar om jongens en meisjes gescheiden te laten slapen.
En twee normale jongens zullen niet in de verleiding zijn om zoiets met elkaar te gaan doen.

Of er ontspannen vriendschapsrelaties bestaan tussen mannen en vrouwen? Dat mag ik hopen van wel, ja! Ik ben daar i.i.g. groot voorstander van.
Dat er echter tussen mannelijk en vrouwelijk sprake is van een speciaal effect van aantrekkingskracht - iets wat ik vaak genoeg opmerk - valt niet te ontkennen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 20 mei 2009 18:23

Ik lig tijdens vakanties altijd gewoon op 1 kamer met mijn hetero vrienden. Geen punt, waarom moet jij altijd gelijk sexueel denken? Mijn vrienden staan er geen seconde bij stil dat ze op een kamer liggen met een homo. Ze weten het wel, maar het boeit ze niet. Hele ontspannen vriendschapsrelatie zeg maar. Misschien wordt het eens tijd dat je eens iemand leert kennen met een dergelijke geaardheid. Dat maakt het gelijk wat minder eng.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 18:55

studentjehhs schreef:Ik lig tijdens vakanties altijd gewoon op 1 kamer met mijn hetero vrienden. Geen punt, waarom moet jij altijd gelijk sexueel denken? Mijn vrienden staan er geen seconde bij stil dat ze op een kamer liggen met een homo. Ze weten het wel, maar het boeit ze niet. Hele ontspannen vriendschapsrelatie zeg maar. Misschien wordt het eens tijd dat je eens iemand leert kennen met een dergelijke geaardheid. Dat maakt het gelijk wat minder eng.

Het is mijn laatste reactie maar één alinea waarin het daarover gaat. Ik had het over kamerbeleid bij christelijke reisorganisaties, en Tamerlan ging het toen over seks hebben. Is het dan gek dat ik daar dan op reageer?

Voor de rest gaat het slechts over aantrekkingskracht in het algemeen, zoals dat in onze wereld voorkomt. Niet zeuren dus.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 20 mei 2009 19:09

Boekenlezer, kén jij eigenlijk homo's?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 mei 2009 19:22

Boekenlezer schreef:En twee normale jongens zullen niet in de verleiding zijn om zoiets met elkaar te gaan doen.

En ik ben zooooo normaal, boekenlezer!

Ik krijg die indruk van jou niet echt, als ik al jou fobische opmerkingen lees...
Probeer er maar aan te wennen: de homo's zijn niet meer weg te denken en geen kast meer op of in te krijgen. Ze pakken zelfs de voorpagina van ons aller RD en vandaag zelfs alle berichten op pagina 3...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 20 mei 2009 19:39

Boekenlezer, ik heb het jou al eerder geschreven, m.b.t. jouw visie op homoseksuelen en stukken van jouw hand, waarin jij blijk geeft van het moeite hebben met vrouwen in de omgang, zoek hulp. Dat meen ik echt, jij lijkt echt meer jou zelf in de weg te zitten dan een ander.

Kijk boekenlezer, dat je in de bijbel meent te lezen dat homoseksualiteit niet goed zijn, is één ding. In die bijbel staat niet dat jij jouw broeders en zusters mag verachten met woorden, geschriften. Er staat wel: "Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf."

Daar God prima in staat is zijn eigen bonen te doppen, lijkt het mij zo, dat het meer zaak is, dat jij misschien wat meer naar je zelf gaat kijken en hoe jij voor Zijn oog met jouw broeders en zuster omgaat.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 mei 2009 19:53

We zitten alweer ruim over de 100 pagina's. Deze gaat nu dicht.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 20 mei 2009 19:58

Boekenlezer schreef:
studentjehhs schreef:Ik lig tijdens vakanties altijd gewoon op 1 kamer met mijn hetero vrienden. Geen punt, waarom moet jij altijd gelijk sexueel denken? Mijn vrienden staan er geen seconde bij stil dat ze op een kamer liggen met een homo. Ze weten het wel, maar het boeit ze niet. Hele ontspannen vriendschapsrelatie zeg maar. Misschien wordt het eens tijd dat je eens iemand leert kennen met een dergelijke geaardheid. Dat maakt het gelijk wat minder eng.

Het is mijn laatste reactie maar één alinea waarin het daarover gaat. Ik had het over kamerbeleid bij christelijke reisorganisaties, en Tamerlan ging het toen over seks hebben. Is het dan gek dat ik daar dan op reageer?

Voor de rest gaat het slechts over aantrekkingskracht in het algemeen, zoals dat in onze wereld voorkomt. Niet zeuren dus.

Een quote van jouw kant:"Nee, zoiets is ziek!!
Laten die homo's dat voor zichzelf houden, en eventueel delen met vertrouwelingen die daarvoor geschikt zijn. Maar dring het zien van die afwijking niet aan mij op!!"

Wie zeurt hier nou?

Terug naar “Archief”