Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maboc
Sergeant
Sergeant

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor maboc » 20 mei 2009 13:48

Boekenlezer schreef:
maboc schreef:Als 2 mannen of vrouwen echter hand in hand of gearmd door de stad lopen is dat niet onsmakelijk of onfris (in mijn beleving), het is een oprechte uiting van de liefde naar de ander.

Zoiets behoort niet meer te zijn dan een uiting van normale vriendschap. (Onbevangenheid heet dat ook wel.) Zo zie je dat in bepaalde landen wel eens.

Zodra je bij zoiets echter moet gaan denken aan iets bijzonders, in de sfeer van homofilie, dan is het grondig mis. Dan is de boel verziekt en verpest, en de onbevangenheid gefrustreerd.

maboc schreef:Dat je in Nederland openlijk homosexueel mag/kan zijn is op zijn minst beschaving, maar in mijn optiek een zege.

Nee, zoiets is ziek!!
Laten die homo's dat voor zichzelf houden, en eventueel delen met vertrouwelingen die daarvoor geschikt zijn. Maar dring het zien van die afwijking niet aan mij op!!

Had dat dan meteen gezegd....jij vindt het een ziekte, een afwijking.
Dan verschillen wij hierover te ernstig van mening, we zullen het nooit eens worden, want ik wil nog geen millimeter doorbuigen naar jouw standpunten.

Maar je zou het eens in Iran kunnen proberen. Dat heeft weer andere bezwaren voor de gemiddelde christen maar.....de zo genoemde onfrisse bedoeningen zul je er niet veelvuldig tegenkomen.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 20 mei 2009 14:44

Het topic opmerkelijke nieuwtjes is alleen bedoeld voor het plaatsen van opmerkelijke berichten en korte discussies daarover. Voor uitgebreidere discussies graag een nieuw topic openen of verdergaan in andere topics over hetzelfde onderwerp. In het geval van homofilie bijvoorbeeld hier.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mei 2009 15:06

Yolanthe overweegt juridische stappen tegen internetprovider

Afbeelding
AMSTERDAM - Yolanthe Cabau van Kasbergen overweegt juridische stappen te ondernemen tegen een internetprovider. De provider haakt met een nieuwe advertentie in op de breuk tussen Jan Smit en Yolanthe en de geruchten over een affaire met voetballer Wesley Sneijder.

In grote letters valt te lezen 'Wat Yolanthe kan, kunt u ook', gevolgd door 'overstappen lijkt een heel gedoe, maar dat is het niet'. De manager van Yolanthe vindt de advertentie 'niet heel fijn'.

Ze laat zich adviseren over eventuele juridische stappen. "Het is niet grappig. Yolanthe wordt hiermee geschaad en dat lijkt me niet goed."

Dinsdag maakten Jan en Yolanthe bekend dat ze een punt achter hun relatie hebben gezet. Beweerd werd dat de Tros-presentatrice een verhouding heeft met Wesley Sneijder.

Sneijder
Die heeft woensdagavond in SBS Shownieuws ontkend iets te hebben met Yolanthe. "Ik ben niet verliefd, ik heb niks met Yolanthe", zei de voetballer vanuit Madrid. Wel zei hij dat hij 'heel leuk kan opschieten' met Jan's ex.

RTL Boulevard zond dinsdag beelden uit waarop te zien is hoe Yolanthe en Wesley elkaar innig zoenen.

"De beelden liegen niet", zegt de voetballer over de bewakingsvideo uit een Amsterdamse parkeergarage. Sneijder wil niets uitsluiten. "Het is een mooie vrouw, dus er kan van alles gebeuren. Niemand kan in de toekomst kijken."

(Bron: nu.nl)

Ik dacht even dat ze het niet eens was met de zin 'Wat Yolanthe kan, kunt u ook', maar er blijkt nog wat achteraan te komen. Zonder dat staartje zou je haar namelijk van arrogantie kunnen verdenken.

De relatie tussen haar en Jan Smit zit er dus alweer op. En ik herinner mij nog, dat hij het had over een huwelijk en oud worden met haar, verwijzend naar zijn ouders. Hij hield blijkbaar geen rekening met de boze wereld waarin hij leeft.

"Het is een mooie vrouw, dus er kan van alles gebeuren. Niemand kan in de toekomst kijken." :shock:
Hmm, nooit geweten dat een vrouw ook onzijdig kan zijn! :?
Wie noemt haar nou een 'het'! Volgens mij is dat grammaticaal gezien vrij absurd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Riska

Berichtdoor Riska » 21 mei 2009 17:05

En terecht dat ze stappen onderneemt. Beveiligingscamera's zijn niet voor dit soort dingen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 mei 2009 17:35

Riska schreef:En terecht dat ze stappen onderneemt. Beveiligingscamera's zijn niet voor dit soort dingen.

Daar gaat het toch niet om? Het bericht dat Boekenlezer plaatste, gaat over de internetprovider die een spotje heeft gemaakt dat op haar is geïnspireerd...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Riska

Berichtdoor Riska » 21 mei 2009 17:44

Ja, weet ik. En toch...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 mei 2009 17:23

Die stappen zijn natuurlijk gericht tegen die reclame.
Ik kan me voorstellen dat je zo'n reclame niet echt fijn vindt, als dat over jou gaat. Aan de andere kant is het wel sterk gevonden. Ik kan de humor er wel van inzien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 mei 2009 17:27

Gelijkheidswet wekt zorgen onder Britten

LONDEN – Onder Britse christenen is onrust ontstaan door uitspraken van minister Maria Eagle van Gelijkheidszaken. Die zei eerder deze week dat de regering kerken wil dwingen homoseksuelen in dienst te nemen, bijvoorbeeld als jeugdwerker.

Ze vergeten nog wat, namelijk: de Bijbel aanpakken. Daar staan namelijk homo-onvriendelijke teksten in. Teksten, waarin homoseksuele omgang expliciet wordt afgekeurd. Erg discriminerend!
Dat zouden ze op de volgende manier kunnen doen:
- De Bijbel verbieden. Voor alle bestaande Bijbels worden grote bijbelverbrandingen georganiseerd.
- De Bijbel nog wel toestaan, maar de homo-onvriendelijke teksten weglaten in vertalingen. Die zijn dan verboden om in de vertaling weer te geven.

Dit zeg ik niet omdat ik er zelf voorstander van zou zijn, maar ik geef even aan hoe ze consequent kunnen zijn.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 mei 2009 17:42

3200 bezwaren tegen rockfestival in Rijssen.
Misschien zou het ook goed zijn te onderzoeken wat de invloed is van geluid op de gezondheid.
Rust en stilte kunnen een weldadige invloed hebben op de geestelijke en
lichamelijke gezondheid. Lawaai neemt energie uit het lichaam weg,
en kan schade veroorzaken.

Vroeger was er ooit eens een huisarts die bij rugklachten vroeg naar de kleding.
Als dat niet zodanig was dat het lichaam goed warm bleef, stuurde hij de client naar huis.
Eerst dat in orde brengen, dan zonodig terugkomen.

Stop de muziekte.
Geluidforum.nl.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 22 mei 2009 18:12

Rolf schreef:3200 bezwaren tegen rockfestival in Rijssen.
Misschien zou het ook goed zijn te onderzoeken wat de invloed is van geluid op de gezondheid.
Rust en stilte kunnen een weldadige invloed hebben op de geestelijke en
lichamelijke gezondheid. Lawaai neemt energie uit het lichaam weg,
en kan schade veroorzaken.

Vroeger was er ooit eens een huisarts die bij rugklachten vroeg naar de kleding.
Als dat niet zodanig was dat het lichaam goed warm bleef, stuurde hij de client naar huis.
Eerst dat in orde brengen, dan zonodig terugkomen.

Stop de muziekte.
Geluidforum.nl.

Waarom heb ik nu het gevoel dat als het om een orgelconcert ging waar Toccatta en Fuga van Bach (overigens schitterend mooi) ten gehore werd gebracht we nooit een klacht zouden horen ?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 22 mei 2009 18:27

In Hasselt (Grote of Stephanuskerk) worden vele orgelconcerten gegeven. Op een
afstand van 2 km is dat niet te horen. Soms is er in de zomer een popconcert. Het
geluidsniveau is dan vaak zodanig dat het op 2 km afstand erg storend is. Waarom
moet dat zo hard? Als het geluidsniveau bij een orgelconcert te hoog is, komen er
klachten.

Gelezen
We leven in een rare wereld:
* klimaatbosjes - motorcrossers
* spaarlampen - tractorpulling
* klimaatstraatfeest - benzineslurpers

* alles automatisch - sporten voor beweging
* de intolerantie van de toleranten
En zo kan er misschien nog heel wat aan toegevoegd worden.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2009 10:15

In Ierland hebben een stel mensen blijkbaar de secularisatie een zéér krachtige stimulans willen geven. Of hadden ze andere zondebokken nodig, nu gereformeerden verbranden niet meer zo erg van deze tijd is? (commentaar)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 23 mei 2009 10:58

Rolf schreef:In Hasselt (Grote of Stephanuskerk) worden vele orgelconcerten gegeven. Op een
afstand van 2 km is dat niet te horen. Soms is er in de zomer een popconcert. Het
geluidsniveau is dan vaak zodanig dat het op 2 km afstand erg storend is. Waarom
moet dat zo hard? Als het geluidsniveau bij een orgelconcert te hoog is, komen er
klachten.

Gelezen
We leven in een rare wereld:
* klimaatbosjes - motorcrossers
* spaarlampen - tractorpulling
* klimaatstraatfeest - benzineslurpers

* alles automatisch - sporten voor beweging
* de intolerantie van de toleranten
En zo kan er misschien nog heel wat aan toegevoegd worden.

Waarom een concert zo hard....da's denk ik een vrij subjectief begrip. Een gemiddelde festival ganger zal het geluid normaal vinden (voor een concert), terwijl een ander het als hinderlijk hard ervaart.

Ik zou wel wil oproepen tot (jawel daaristie weer) enige tolerantie. Tuurlijk, als je ieder maand een concert in je achtertuin kan meeluisteren wordt het anders, maar een a twee keer per jaar...ach laat iedereen zijn pleziertje hebben.

En de voorbeelden die je noemt: Ik snap wat je bedoelt, maar ben je wel eens bij een tractorpulling geweest. Wat een gezelligheid en een plezier. En niks geen agressie oid.
Voor de motorcross geldt hetzelfde wat mij betreft.

En ja de benzineslurpers....ik moet toch naar mijn werk.

Kortom, ik snap denk ik wat je schrijft, maar ik zie het allemaal wat anders :-)

Riska

Berichtdoor Riska » 23 mei 2009 11:58

Boekenlezer schreef:In Ierland hebben een stel mensen blijkbaar de secularisatie een zéér krachtige stimulans willen geven. Of hadden ze andere zondebokken nodig, nu gereformeerden verbranden niet meer zo erg van deze tijd is? (commentaar)

Waarom maak je er een zo rare aankondiging van, waar het gaat om dit verschrikkelijke feit, waarbij zoveel mensen voor het leven beschadigd zijn?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 23 mei 2009 12:12

@Maboc
Wat is objectief, en wat is subjectief?
Dit is zeker, het natuurlijke is het beste, en de geschiedenis bedriegt niet.
Maar om te ontdekken wat werkelijk goed is, en zin heeft, en verantwoord plezierig is,
zodanig dat het de geestelijke en lichamelijke gezondheid ten goede komt, of althans
geen grote schade aanbrengt, is er tijd nodig. Soms misschien wel jaren en jaren.
Als je jong bent kan het een kick geven die brullende motoren (tractorpulling ben ik
eens geweest), maar hoe je het ook went of keert, in werkelijkheid brengt het ook enige
schade aan. Het kan er ook best gezellig zijn, dat is waar. Maar dat kan ook bij en wandeling
of fietstocht.

Zelf ben ik motorcrosser geweest (Suzuki 125 cc). Het is onnatuurlijk. Je moet een hele goede
conditie hebben, de benen en armen moeten zodanig sterk zijn dat ze alle schokken goed op kunnen
vangen. Maar dan nog werkt het iets uit in het lichaam. De snelle schokken, en het lawaai, brengen
(misschien bijna ongemerkt) schade aan. Later kan dat boven komen.

Daarom, het lijkt misschien saai, maar natuurlijke ontspanning is beter. Voor lichaam en geest.
Iedereen wil toch graag, als hij oud is, nog een goede geestelijke en lichamelijke gezondheid hebben?
Daar kun je in je jeugd wat aan doen. Door verstandig bezig te zijn. Misschien dat je dan zo af en toe
van leeftijdgenoten ongewenste opmerkingen moet incasseren, maar daar staat iets veel waardevollers
tegenover.

Terug naar “Archief”