Moderator: Moderafo's
bloempjuh schreef:heeey mensuh waarom zou je (bijna) neit met onchristelijke mensen om mogen gaan (...)
bloempie19 schreef:bloempjuh schreef:heeey mensuh waarom zou je (bijna) neit met onchristelijke mensen om mogen gaan (...)
Waarom zou dat niet mogen? Ik denk dat dit een onbijbelse gedachte is. Er staat juist in de Bijbel dat je in de wereld moet gaan staan. (Wel in de wereld, maar niet van de wereld.)
Maar als je bedoelt een relatie aangaan met een ongelovige, dan wordt het wel weer een heel ander verhaal.
Maar je mag best op een vriendschappelijke manier met ongelovigen omgaan. Jezus ging ook langs bij ongelovigen. En aan Hem moeten we een voorbeeld nemen.
kurtyo schreef:Ik ben kritisch, cynisch, sarcastisch en ga zo maar door. Ik kan volgens mij best een ontmoedigende werking hebben.
paprikameisje2 schreef:ik ben regelmatig in gesprek met deze jongeren. Ik neem een petje voor ze af, hoe zij over bepaalde dingen denken. Het moest eigenlijk verplicht worden gesteld dat jeugt uit de gergemkerken met deze jeugd gaan praten. Het is ontzettend mooi hoe zijn kunnen verwoorden waar wij in geloven. Ik ken een jongen die niet christelijk is, maar wel verkering had met een meisje van een zeer 'zware' kerk. Hij is met haar naar de kerk geweest, maar vond niet dat hij zich daar in kon welbevinden. Hij heeft dat gezegd en zij melde dat zij dat wel wilde. ZIj koos dus voor de kerk, en niet voor de jongen. De jongen voeld hier zich zo mee bedrogen. VOor hem was dit hetzelfde gevoel dan als dat meisje was vreemd gegaan. Ze vond de kerk belangrijker, terwijl die jongen er helemaal niks belangrijks aan vond. Ehct heel moeiiljk om uit te leggen en te begrijpen.
SMO schreef:kurtyo schreef:Ik ben kritisch, cynisch, sarcastisch en ga zo maar door. Ik kan volgens mij best een ontmoedigende werking hebben.
Ben je cynisch en sarcastisch?
Je bent kritisch, schopt soms wat, kraakt t een en ander af, maar meestal leef je op reele frustratie en loop je tegen dingen aan die inderdaad verrot en verneukt zijn, en waar meer mensen eens tegenaan zouden moeten lopen en wat aan zouden moeten doen.
Cynisme is wat anders: bij cynisme heb je de dingen opgegeven en geen respect voor andersdenkenden. Voor een beetje toffe christenen heb jij wel respect. Ik denk niet dat je cynisch bent... volgens mij wordt die term iets te vaak gebruikt. Je spot zelfs niet echt. Je confronteerd en levert kritiek, dat is het meer. En dat is een hele goeie houding, vind ik zelf. Wil niet zeggen dat het allemaal wel goed is zo, want ik denk dat je rustiger bent als je weet wat jijzelf met God welofniet moet, maar die grondhouding is prima.
Niet altijd steady, maar bemoedigender dan jij denkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten