Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor DeLange » 27 dec 2019 19:39

Even rekenen. Ik fiets gemiddeld 16 km per uur. En heb een uur gefietst, dus 15 kilometer. De rest is wachten onderweg
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 06 jan 2020 08:48

Ik ben weer van de 0 af: 46 km op zaterdag.
Nou was me dat geen prettig ritje. Niet alleen was het weer niet al te best (wind, regenachtig), maar ik was vlak ervoor ook door mijn rug gegaan en dat was te voelen onderweg. Ik was blij dat ik weer thuis was. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 11 jan 2020 19:17

Vandaag 53 km. Ik heb nog steeds last van mijn rug, maar niet als ik fiets. Alle fietsspieren zijn dus nog soepel, de andere duidelijk niet.
Jaarstand 99 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 11 jan 2020 19:29

elbert schreef:Ik ben weer van de 0 af: 46 km op zaterdag.
Nou was me dat geen prettig ritje. Niet alleen was het weer niet al te best (wind, regenachtig), maar ik was vlak ervoor ook door mijn rug gegaan en dat was te voelen onderweg. Ik was blij dat ik weer thuis was. :?


Fietsen in januari kan wel eens afzien zijn Elbert :wink:
Sterkte met de rug!
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest langer dan een uur te spenderen dus de taxc is mijn deel vooralsnog.
Ik heb nu naast Zwift eens de software van Bkool geprobeerd. Daar ben ik niet razend enthousiast over. Het leuke er van wel is dat je gigantisch veel ‘echte’ routes/bergen etc. kan rijden.
Zo heb ik afgelopen week de Telegraphe gereden, dat kan ook met video beelden van de echte berg. Eerlijk gezegd vind ik dat niet eens heel veel toevoegen.
Wel leuk is dat je echte bergen kan bedwingen en dat de inspanning vrij realistisch is.
Een grote min tov Zwift vind ik dat er bij Zwift over de work outs veel meer is nagedacht om die leuk en uitdagend te maken. Bij Bkool is het simpelweg een saai grafiekje afwerken wat ik ervan heb begrepen althans.
Goed... spoedig maar weer eens de weg op. Dat blijft het allermooist tenslotte

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 23 jan 2020 08:29

pindas83 schreef:Fietsen in januari kan wel eens afzien zijn Elbert :wink:
Zeg dat wel. Gisteren 66 km. Het was koud, het was miezerig, ik ben verkouden en heb nog naweeën van mijn rugpijn en ben dus totaal niet in vorm. Dus vroeg ik me onderweg meerdere keren af waar ik aan begonnen was.
Maar goed, uiteindelijk wil ik het zelf en doe ik het mezelf aan. :mrgreen:
Jaarstand 165 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 27 jan 2020 12:51

Dit weekend kon ik weer 43 km bijschrijven bij mijn jaarstand: 208 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 01 feb 2020 20:43

elbert schreef:Dit weekend kon ik weer 43 km bijschrijven bij mijn jaarstand: 208 km.


Netjes Elbert. Ik heb nog geen meter buiten gefietst dit jaar. Volgende week zaterdag de eerste keer weer denk ik. Benieuwd hoe de vorm is, in de virtuele fietswereld gaat het wel aardig dacht ik.
Ik merk dat als het gaat om sterker/fitter worden je niet per definitie meer km ‘s hoeft te maken maar vooral slimmer moet trainen.
Maar fietsen moet ook vooral leuk en ontspannen zijn en dan is het buiten wel een stuk beter.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 07 feb 2020 20:00

De afgelopen weken was ik (zwaar) verkouden en stond mijn fiets bij de fietsenmaker. Als je veel fietst, dan gaan er dingen slijten. Deze keer was het een flinke (en dure) operatie: nieuwe remblokjes, nieuwe remkabels, een nieuw stuurlint, nieuwe tandwielen voor en achter en een nieuwe ketting.
Het resultaat mag er zijn: vandaag was het alweer een stuk makkelijker om de pedalen rond te krijgen.
In totaal 66 km met een jaarstand van 274 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 11 feb 2020 21:02

Ja onderhoud is een must. Als je spullen niet in orde zijn is dat slecht voor het moraal :wink:
Afgelopen zaterdag weer eens buiten. Na veel korte Zwift trainingen nu eens een trimmerswedstrijdje van pakweg 50km.
Met heen en weer rijden 98km totaal.
Dat is dan ook de jaarstand direct.

Het weer was ronduit droevig maar ik had er toch zin in en het ging heel aardig.
Ik heb dan wel geen duurritten gedaan deze winter, de intervaltrainingen bleken wel effectief want ik kon vaak in de aanval en herstelde daar ook redelijk vlot van. Helaas kon ik niet wegblijven. Het sprintje leverde toch nog een 6e plek op (er waren 2 vooruit) dus dat is voor mijn doen ook niet heel verkeerd.

Gisteren maar weer een rustig Zwift rondje gedaan met een viertal sprintje van 300m en donderdag ga ik denk een bergje pakken, maar dan met Bkool.
Ik was te laat met het cancellen van het gratis proefabonnement waardoor ik nu een maand betaald heb :-k . Dus dan maar even gebruik maken ervan. Dat is van Bkool dan wel weer aardig dat er veel simulaties van bestaande cols zijn, dat heeft Zwift niet. Ik zat te denken aan de Ventoux of de Galibier. De Telegraphe had ik al gedaan omdat dat neerkwam op ong. 1 uur rijden en dat vond ik wel even best toen. Maar een hele leuke col is het niet, de Galibier daarentegen is wel prachtig maar ook een stuk langer en zwaarder. Zeker in het echte leven want dan moét je eerst die Telegraphe nog over alvorens de Galibier te pakken, dat is althans dé mooiste kant van berg die je op wil rijden. Dat hoeft op de Tacx niet gelukkig!

De Ventoux vanuit Bédoin is ook een klassieker en daarvan heb ik nog data van 2 jaar terug toen we daar fietsten. Benieuwd of ik daar nog een beetje in de buurt van kom.
Ik slaap er een nachtje over...

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor pindas83 » 13 feb 2020 20:27

Is vanmiddag dus de Ventoux geworden.
Waar ik even niet bij stil gestaan had is dat ik geen bergcassette had gemonteerd dus ik mocht met een 23 (of 25 :-k ) tegen soms 12% opfietsen. Gelukkig heeft de Tacxfiets een compact 50-34 maar het hield niet over. Gemiddelde cadans was dan ook best laag: 60 :o
Buiten dat liep het wel lekker. Tijd viel ook niet tegen, ik was ‘slechts’ anderhalve minuut langzamer dan in de zomer van 2018.
Daar kan ik wel mee leven.
3 bidons leeg, de vloer een zwembad en 2,5kg lichter. Leuk dat binnen fietsen :mrgreen:

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 15 feb 2020 15:05

pindas83 schreef:I3 bidons leeg, de vloer een zwembad en 2,5kg lichter. Leuk dat binnen fietsen :mrgreen:
Ik vind het helemaal niks, dat binnenfietsen. Het is een noodzakelijk kwaad soms.
Maar ik zie dat je goed bezig bent. d:)b
Vandaag 63 km. Ik merk dat die reparatie van de fiets echt effect heeft gehad. De afgelopen maanden dacht ik dat het mindere gevoel op de fiets kwam omdat ik een dagje ouder word. Maar het bleek mijn fiets te zijn die een dagje ouder werd. Nu gaat het weer helemaal als vanouds. ::))
Jaarstand 337 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor K80 » 16 feb 2020 10:49

Kwam net al mensen op de brug tegen met de fiets aan de hand.
Er schijnt nogal tegenwind te zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 21 feb 2020 08:03

Vandaag slechts 33 km i.v.m. een lekke band. Het plan was het dubbele. Nou ja, het is niet anders.
Jaarstand 370 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 28 feb 2020 18:29

De dagdelen zonder regen zijn zeldzaam deze maand. Vandaag heb ik het er dus maar even van genomen. Ik heb gefietst tot de benen niet meer wilden: 69 km. Jaarstand 439 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? (deel 5)

Berichtdoor elbert » 04 mar 2020 18:34

Vandaag 68 km.
Jaarstand 507 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten