Maar dan de volmaakte versie van wie je nu bent.
Zo heb ik het ook wel eens horen getuigen van iemand welke er geweest was.
(voor wie hier schrikt: Johannes en Paulus waren natuurlijk niet de enigen in de geschiedenis)
De vrouwen zijn volmaakt mooi, maar niet seksueel prikkelend.
Wij mannen hebben daar ook geen last meer van 'opstijgingen'.
(waar de dood niet meer heerst, behoeft ook geen vervangend leven meer te ontstaan)
Wat ik hier een beetje mis op dit topic, is het gegeven dat vrouwen gewoon een ander soort mensen zijn, los van het voortplantingsvermogen. Ze hebben andere, m.i. complementaire eigenschappen t.o.v. mannen. Dat zie ik ook heel sterk bij mijn eigen vrouw en dat formeerde de Heere God reeds zo bij Eva t.o.v. Adam, 'als hulpe tegenover'.('die bij hem past' BGT)
Dat kom ik ook zo tegen in het geestelijk leven. Zo vertel ik graag dat ik het Geloof leerde van oude, vrome, diep doorgeleide vrouwen; 'moeders in Israël' werden ze wel genoemd in de tijd van de vervangingstheologie. Dat leerde ik zó niet van theologen. Het was geen theorie meer na een zwaar, moeilijk leven bij die vrouwen. Ze zouden ook nooit op een kansel willen klimmen, maar je zou wel eigenlijk als kind bij hen op schoot willen kruipen, omdat ze geestelijk zo mooi waren geworden, zo één met hun Heiland. Als ze in heerlijkheid opgenomen werden, beleefde je dat eigenlijk ook als een soort hemelvaart. Je miste ze erg, maar het was wel heel goed zo. ik moet er niet aan denken dat ik mijn eigen moeder zaliger niet zo in de hemel zal ontmoeten, wel als een nieuwe schepping!