Waarom geslacht in hemel?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Waarom geslacht in hemel?

Berichtdoor oekaboeka » 30 jan 2015 19:23

Ik vroeg mij af waarom er nog verschil in geslacht is in Hemel als het geslacht er verder toch niet toe doet(wat ik afleid uit bijbel) in de Hemel.
Weet iemand hier een aannemelijk antwoord op of is het niet relevant?

Teus
Majoor
Majoor

Re: Waarom geslacht in hemel?

Berichtdoor Teus » 30 jan 2015 19:56

oekaboeka schreef:Ik vroeg mij af waarom er nog verschil in geslacht is in Hemel als het geslacht er verder toch niet toe doet(wat ik afleid uit bijbel) in de Hemel.
Weet iemand hier een aannemelijk antwoord op of is het niet relevant?

Geslacht houdt niet alleen in het verschil tussen man en vrouw maar ook een groep mensen, mannen vrouwen en kinderen. Een volk of een familie, Gods volk is één grote Familie, een in Christus geboren geslacht.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 30 jan 2015 20:47

Teus: Geslacht houdt niet alleen in het verschil tussen man en vrouw maar ook een groep mensen, mannen vrouwen en kinderen. Een volk of een familie, Gods volk is één grote Familie, een in Christus geboren geslacht.

Oke dat zal best maar dat is geen antwoord op wat ik bedoel, ik bedoel geslacht als geslachtsorganen.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 jan 2015 21:39

@Oekaboeka

Dat het geslacht (man/vrouw) verschillend is in de hemel, komt omdat het geslacht hier verschillend is op aarde.

Als je mag worden gered, door Jezus, en je hebt uitzicht op de hemel door Hem, en je komt in de hemel, en hier op aarde was je bijvoorbeeld een man. Dan ben je daar in de hemel toch nog steeds jezelf, en man? Of al was iemand, hier een vrouw op aarde, dan is het toch logisch dat diegene ook een vrouw is in de hemel?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2015 00:15

Xsidd : Dat het geslacht (man/vrouw) verschillend is in de hemel, komt omdat het geslacht hier verschillend is op aarde.

Als je mag worden gered, door Jezus, en je hebt uitzicht op de hemel door Hem, en je komt in de hemel, en hier op aarde was je bijvoorbeeld een man. Dan ben je daar in de hemel toch nog steeds jezelf, en man? Of al was iemand, hier een vrouw op aarde, dan is het toch logisch dat diegene ook een vrouw is in de hemel?

Ja ik snap je punt klinkt logisch maar toch wat is het nut van geslachten die je niet gebruikt totaal overbodig als je mij vraagt misschien om mee te plassen als dat al gebeurd in de Hemel, is ook weer zo,n vraag zouden we nog plassen en poepen en eten en drinken ,volgens mij nog wel eten en drinken maar de afscheiding daarvan weet ik niet , kijk we hebben dan wel een verheerlijkt lichaam natuurlijk , misschien is het alleen de vorm die nog enigszins gelijk is maar ik denk dat er veel verandert en ja ik weet ook niet of we wel in de Hemel zijn volgens mij is er dan geen Hemel meer aangezien er ook geschreven staat dat God bij de nieuwe Hemel en Aarde onder de mensen woont(toch nog een Hemel dan ,maar waarschijnlijk niet de Hemel waar God nu is) ,waarschijnlijk in het nieuwe Jeruzalem wat ook beschreven staat en blijkbaar zijn er nog wel gewoon volken die naar het nieuwe Jeruzalem komen waar de gelovigen in Christus hun woning hebben zie openbaring.
Maarja misschien is het allemaal niet relevant maar toch wel iets waar ik over nadenk in praktische zin dan.

Kijk ik mag aannemen dat er dan ook geen sexuele aantrekkingskracht meer is , of toch wel?

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 31 jan 2015 10:08

Hoe het in de hemel is, weten we niet. Het enige wat we weten is dat het alleen maar fijn goed en prettig zal zijn.
Je kunt eindeloos fantaseren over hoe en wat, en je kunt je er allerlei voorstellingen van maken. Als je dat een goed gevoel geeft: prima, maar houd in gedachten dat het jouw voorstelling is.
Je kunt het niet zeker weten want we weten het gewoon niet.
Hoe je ook doorvraagt en hoe graag je ook een antwoord wilt: we weten het niet.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 31 jan 2015 10:18

@Oekaboeka

Begin citaat"Ja ik snap je punt klinkt logisch maar toch wat is het nut van geslachten die je niet gebruikt totaal overbodig als je mij vraagt misschien om mee te plassen als dat al gebeurd in de Hemel, is ook weer zo,n vraag zouden we nog plassen en poepen en eten en drinken ,volgens mij nog wel eten en drinken maar de afscheiding daarvan weet ik niet , kijk we hebben dan wel een verheerlijkt lichaam natuurlijk , misschien is het alleen de vorm die nog enigszins gelijk is maar ik denk dat er veel verandert en ja ik weet ook niet of we wel in de Hemel zijn volgens mij is er dan geen Hemel meer aangezien er ook geschreven staat dat God bij de nieuwe Hemel en Aarde onder de mensen woont(toch nog een Hemel dan ,maar waarschijnlijk niet de Hemel waar God nu is) ,waarschijnlijk in het nieuwe Jeruzalem wat ook beschreven staat en blijkbaar zijn er nog wel gewoon volken die naar het nieuwe Jeruzalem komen waar de gelovigen in Christus hun woning hebben zie openbaring.
Maarja misschien is het allemaal niet relevant maar toch wel iets waar ik over nadenk in praktische zin dan.

Kijk ik mag aannemen dat er dan ook geen sexuele aantrekkingskracht meer is , of toch wel?"Einde citaat.

Nu stel je vragen, over hoe je in de hemel zou leven.. Zou je kunnen drinken en eten? Jezus spreekt, dat Hij wijn zal drinken, in het koninkrijk van God.

Markus 14 vers 25 (HS).
Voorwaar, Ik zeg u dat Ik niet meer zal drinken van de vrucht van de wijnstok tot op de dag wanneer Ik die nieuw zal drinken in het Koninkrijk van God.

En nu deels ingaand op wat je zegt over de hemel. Mozes en Elia verschenen uit de hemel, aan de Heere Jezus, en ook Petrus en Johannes waren daar getuige van. Ik geloof dat er nu een hemel is, waar Gods Kinderen zijn, en waar zij wonen. En om op het laatste wat je vroeg in te gaan. Ik weet niet of er wel, of geen sexuele aantrekkingskracht is.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2015 12:05

Ja precies , het is allemaal gissen en je weet het toch niet want er staat ook niet zo veel over geschreven is ook niet echt relevant maar was gewoon wat ik me afvroeg, bedankt voor de reacties.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2015 23:26

God schiep man en vrouw en dat was zeer goed. Hoe het op de nieuwe aarde precies is weet ik niet maar ik denk wel dat het daar ook zeer goed zal zijn. Jezus zegt dat er geen huwelijken meer zullen plaatsvinden maar niet dat er geen mannen en vrouwen meer zullen zijn. Je bent daar dan ook niet iets anders of iemand anders. Je bent (vul je naam maar in) met je karaktertrekken, je persoonlijkheid, met je geschiedenis in dit leven en ik denk ook met je geslacht. Maar dan de volmaakte versie van wie je nu bent.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 02 feb 2015 12:22

Maar dan de volmaakte versie van wie je nu bent.

Zo heb ik het ook wel eens horen getuigen van iemand welke er geweest was.
(voor wie hier schrikt: Johannes en Paulus waren natuurlijk niet de enigen in de geschiedenis)
De vrouwen zijn volmaakt mooi, maar niet seksueel prikkelend.
Wij mannen hebben daar ook geen last meer van 'opstijgingen'.
(waar de dood niet meer heerst, behoeft ook geen vervangend leven meer te ontstaan)

Wat ik hier een beetje mis op dit topic, is het gegeven dat vrouwen gewoon een ander soort mensen zijn, los van het voortplantingsvermogen. Ze hebben andere, m.i. complementaire eigenschappen t.o.v. mannen. Dat zie ik ook heel sterk bij mijn eigen vrouw en dat formeerde de Heere God reeds zo bij Eva t.o.v. Adam, 'als hulpe tegenover'.('die bij hem past' BGT)

Dat kom ik ook zo tegen in het geestelijk leven. Zo vertel ik graag dat ik het Geloof leerde van oude, vrome, diep doorgeleide vrouwen; 'moeders in Israël' werden ze wel genoemd in de tijd van de vervangingstheologie. Dat leerde ik zó niet van theologen. Het was geen theorie meer na een zwaar, moeilijk leven bij die vrouwen. Ze zouden ook nooit op een kansel willen klimmen, maar je zou wel eigenlijk als kind bij hen op schoot willen kruipen, omdat ze geestelijk zo mooi waren geworden, zo één met hun Heiland. Als ze in heerlijkheid opgenomen werden, beleefde je dat eigenlijk ook als een soort hemelvaart. Je miste ze erg, maar het was wel heel goed zo. ik moet er niet aan denken dat ik mijn eigen moeder zaliger niet zo in de hemel zal ontmoeten, wel als een nieuwe schepping!

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 10:49

Marnix : Je bent (vul je naam maar in) met je karaktertrekken, je persoonlijkheid, met je geschiedenis in dit leven en ik denk ook met je geslacht.

Oke zou een gestorven baby dan als een blank velletje papier zijn?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2015 16:48

Dat weet ik niet precies. Je karakter wordt door bepaalde dingen bepaald, ook genetisch.... en ligt voor een deel al vast. Een ander deel ontwikkelt zich. Ik denk dat dat gedeelte wat al vast ligt er nog steeds wel is.... en dat daar alle ruimte is voor verdere ontwikkeling voor iedereen dus ook voor een gestorven baby.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 16:54

Ja ik denk ook wel zoiets dan ,het beste wat iemand zou kunnen worden met al zijn eigen kenmerken en verder is het eigenlijk inderdaad gissen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2015 08:24

oekaboeka schreef:Kijk ik mag aannemen dat er dan ook geen sexuele aantrekkingskracht meer is , of toch wel?

De stelling dat er géén seksuele aantrekkingskracht zal zijn is in mijn ogen dan ook meer gebaseerd op de reformatorische mensvisie dan op de Bijbelse...

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 04 feb 2015 10:27

Stillawake : De stelling dat er géén seksuele aantrekkingskracht zal zijn is in mijn ogen dan ook meer gebaseerd op de reformatorische mensvisie dan op de Bijbelse...

Dat is al onzin, aangezien het gewoon gebaseerd was op mijn eigen visie ,maar vertel maar wat de bijbelse visie is dan? aangezien ik het ook niet weet ,slechts speculatie.

Terug naar “[Religie] - Open forum”