Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Anoniem_89 schreef:Petrus was toen toch een Geestvervulde jood?
Hij moest alleen nog zijn denken steeds weer vernieuwen zoals in de bijbel staat.
Want hij hield vast aan de oude tradities.
Hij moest alleen nog zijn denken steeds weer vernieuwen zoals in de bijbel staat.
moderngelovige schreef:Ja, was het visioen dus bedoeld als "eyeopener"?
En hoe kijk jij aan tegen de oud-testamentische spijs- en reinigingswetten?
rotterdam schreef:Dit is te makkelijk.
Petrus hield zich niet aan de oude tradities. Hij hield de wet van God waarvan hij meende dat die gegeven was voor "alle tijden".
Anoniem_89 schreef:Hij bezat zelf al wel dus de Heilige Geest, maar hield vast aan oude tradities, omdat hij meende dat dit moest.[/i]
Als ik ergens het fout gezegd heb hoor ik 't graag, probeer nu even op te schrijven wat in m'n hoofd zat, maar weet niet of ik het zo goed gezegd heb.
Spreeuw schreef:Ik heb begrepen dat Joden vanwege hun geloof geen vlees en vis mogen eten.
rotterdam schreef:Het ging mij alleen over het woord "tradities".
Het was voor hem veel meer dan dat - het was Gods heilige wet voor hem.
En dat is het nog steeds voor de Joden.
rotterdam schreef:Mijn verbazing slaat om in ongerustheid.
Marnix schreef:Dat sommigen geen vlees eten is omdat men dat niet nodig vindt of vanwege misstanden in de vleesindustrie...
Marnix schreef:Echter, als we naar het paradijs kijken lijkt de bedoeling echter wel dat de mens vegetarier is. Misschien is het daarom niet eens zo gek?
mohamed schreef:De realiteit is dat de mens geschapen is als alleseter, maar ook om er van te houden onderdrukt te worden door belachelijke oude wetten. Ik eet alle vlees wat ik lekker vind en niets wat ik niet lust. Big f*****g deal!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten