Neonazisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal

Neonazisme

Berichtdoor Spreeuw » 16 mei 2014 06:55

Nog altijd is er sprake van het zogeheten "neonazisme", die het nazisme van tijdens de Tweede Wereldoorlog beoogt voor te zetten. Net als in het nazisme wordt ook in het neonazisme het Jodendom achtergesteld, en geeft men de Joden de schuld van alles en nog wat. Het Jodendom zou volgens de neonazi's uit zijn op algehele heerschappij over de gehele wereld. Ook is het blanke ras volgens neonazi's superieur aan andere rassen.

Ik vroeg me af in hoeverre het neonazisme nog steeds actief is, in ons land en over de gehele wereld. Daarnaast ben ik toch juist zo benieuwd hoe het komt dat het Jodendom als het zondebok wordt gezien. Dat is veel vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De Joden krijgen vaak de schuld van iets. Waarom denken de neonazi's dat het Jodendom uit is op wereldheerschappij? Hebben de neonazi's gelijk? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

antoon

Re: Neonazisme

Berichtdoor antoon » 16 mei 2014 07:43

De joden kregen van het Duitse regiem de schuld voor alles, ook ik probeer via de geschiedenis te achterhalen of zij gelijk hebben, begrijp goed, dit afgezien netuurlijk van de weerzinwekkende gruwels tegen de joden.
Toch zou ik ook graag weten, en dat in geschiedkundige zin of de joden echt een historisch verwerpelijke geschiedenis hebben vanaf ongeveer 1914 tot de 2e wereldoorlog, ik weet het ook niet

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 16 mei 2014 07:52

Spreeuw schreef: Het Jodendom zou volgens de neonazi's uit zijn op algehele heerschappij over de gehele wereld. Ook is het blanke ras volgens neonazi's superieur aan andere rassen.

Het blanke ras zou superieur zijn aan andere rassen :lol: :lol: :lol: :lol:
Een blanke die zoiets zegt , bewijst ter plekke het tegenovergestelde.
Ieder ras is anders, natuurlijk, maar wie geen respect en verdraagzaamheid kan opbrengen voor iets waar iemand niet om gevraagd heeft, geeft daarmee blijk van een zeer inferieure karaktertrek, die niet aangeboren, maar aangeleerd is.
Wie zichzelf verhoogd, zal vernederd worden,
En andersom.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2014 22:54

mealybug schreef:wie geen respect en verdraagzaamheid kan opbrengen voor iets waar iemand niet om gevraagd heeft, geeft daarmee blijk van een zeer inferieure karaktertrek, die niet aangeboren, maar aangeleerd is.

Helemaal mee eens!

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 17 mei 2014 10:56

mealybug schreef:
Het blanke ras zou superieur zijn aan andere rassen :lol: :lol: :lol: :lol:
Een blanke die zoiets zegt , bewijst ter plekke het tegenovergestelde.
Ieder ras is anders, natuurlijk, maar wie geen respect en verdraagzaamheid kan opbrengen voor iets waar iemand niet om gevraagd heeft, geeft daarmee blijk van een zeer inferieure karaktertrek, die niet aangeboren, maar aangeleerd is.
Wie zichzelf verhoogd, zal vernederd worden,
En andersom.

Absoluut! Ik heb zelf ook nooit die drang begrepen om jezelf superieur te voelen,
waarom zou je boven anderen moeten staan? We zijn allemaal mensen!
Maar het meest bizarre wat ik heb gehoord is dat er in Israël zelf ook veel neonazi's zijn!!!
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2014 13:35

Spreeuw schreef:Nog altijd is er sprake van het zogeheten "neonazisme", die het nazisme van tijdens de Tweede Wereldoorlog beoogt voor te zetten. Net als in het nazisme wordt ook in het neonazisme het Jodendom achtergesteld, en geeft men de Joden de schuld van alles en nog wat. Het Jodendom zou volgens de neonazi's uit zijn op algehele heerschappij over de gehele wereld. Ook is het blanke ras volgens neonazi's superieur aan andere rassen.

Ik vroeg me af in hoeverre het neonazisme nog steeds actief is, in ons land en over de gehele wereld. Daarnaast ben ik toch juist zo benieuwd hoe het komt dat het Jodendom als het zondebok wordt gezien. Dat is veel vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De Joden krijgen vaak de schuld van iets. Waarom denken de neonazi's dat het Jodendom uit is op wereldheerschappij? Hebben de neonazi's gelijk? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Dat is behoorlijk actief. Ik heb laatst dit boek gelezen:
De Neonazi, D. Kofmehl
De neonazi' is gebaseerd op het levensverhaal van Nico M. Zijn grootvader, een nazi in hart en nieren, neemt de kleine Nico onder zijn hoede. Het leven van Nico staat volledig in het teken van zijn nazistische ideeën. Hij laat op jonge leeftijd een hakenkruis op zijn borst tattoeëren en slaat koelbloedig en zonder enig mededogen iedereen die hem niet aanstaat het ziekenhuis in.
Alles verandert wanneer Nico in aanraking komt met een paar christenen. Hun open en onbevangen houding verbaast hem. Hij leert op een andere manier naar Jezus kijken en komt tot geloof. Hoewel het verlaten van de groep neonazi's levensgevaarlijk is, besluit hij eruit te stappen. Door alle bedreigingen heen leert Nico wat een leven van liefde en vergeving inhoudt.
Een ingrijpend verhaal over de kracht van vergeving en vernieuwing in Christus.

Het is ongelooflijk hoe zij mensen behandelen, ook elkaar! De ontgroening is keihard en meedogenloos.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 17 mei 2014 19:28

Hier, nog zo'n closet nazi:
Je hoeft niet eens meer te krassen en de antisemiet komt al te voorschijn.

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... l_1_827867

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2014 08:50

Erdogan spoort niet. Overigens zit er wel een verschil tussen Neonazisme en Antisemitisme. Erdogan is geen Neonazi, wel wat antisemitisch.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 21 mei 2014 10:07

Tegenwoordig richten neonazi's zich vooral tegen buitenlanders in het algemeen, en niet per se tegen Joden. Ik heb vroeger een korte periode op scouting gezeten, maar daar ben ik maar weggegaan want het was één en al neonazi's die club (in onze plaats dan, in andere plaatsen hoor ik er wel positievere verhalen over).

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 mei 2014 10:31

EenVasteBurcht schreef:Tegenwoordig richten neonazi's zich vooral tegen buitenlanders in het algemeen, en niet per se tegen Joden. Ik heb vroeger een korte periode op scouting gezeten, maar daar ben ik maar weggegaan want het was één en al neonazi's die club (in onze plaats dan, in andere plaatsen hoor ik er wel positievere verhalen over).

In mijn geboorteplaats leek het ook een neonazistische beweging, geënt op de Hitlerjugend.
In onze huidige woonplaats is het juist een ontzettend leuke vereniging waar bijna alle kinderen lid van zijn en willen zijn.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 mei 2014 10:39

Spreeuw schreef: Daarnaast ben ik toch juist zo benieuwd hoe het komt dat het Jodendom als het zondebok wordt gezien. Dat is veel vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De Joden krijgen vaak de schuld van iets. Waarom denken de neonazi's dat het Jodendom uit is op wereldheerschappij? Hebben de neonazi's gelijk? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

De duvel weet dat van Jeruzalem het heil uit zal gaan en Jezus vanuit Jeruzalem straks de wereld gaat regeren. Daar houdt ie niet zo van.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 mei 2014 10:42

Spreeuw schreef: Daarnaast ben ik toch juist zo benieuwd hoe het komt dat het Jodendom als het zondebok wordt gezien. Dat is veel vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De Joden krijgen vaak de schuld van iets. Waarom denken de neonazi's dat het Jodendom uit is op wereldheerschappij? Hebben de neonazi's gelijk? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Boerin schreef:De duvel weet dat van Jeruzalem het heil uit zal gaan en Jezus vanuit Jeruzalem straks de wereld gaat regeren. Daar houdt ie niet zo van.

Maar of dat een reden is om Joden wereldwijd (bij mijn weten lag Jeruzalem rond 1936 NIET in Duitsland) uit te proberen te moorden lijkt me niet heel logisch.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 mei 2014 10:45

StillAwake schreef:Maar of dat een reden is om Joden wereldwijd (bij mijn weten lag Jeruzalem rond 1936 NIET in Duitsland) uit te proberen te moorden lijkt me niet heel logisch.

Hij haat gewoon altijd Gods volk en ze hebben nog steeds een roeping, die is onberouwelijk. Christenen worden toch ook vervolgd.
Zach91

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2014 11:06

De duvel weet dat van Jeruzalem het heil uit zal gaan en Jezus vanuit Jeruzalem straks de wereld gaat regeren. Daar houdt ie niet zo van.

Dat valt nogal tegen, wat er van Jeruzalem uitgaat. En Jezus gaat vanuit Jeruzalem de wereld regeren? Ik meende dat dat vanuit het nieuwe Jeruzalem was?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 22 mei 2014 14:11

Marnix schreef:
Dat valt nogal tegen, wat er van Jeruzalem uitgaat. En Jezus gaat vanuit Jeruzalem de wereld regeren? Ik meende dat dat vanuit het nieuwe Jeruzalem was?

Ja dat daalt toch neder uit de hemel, op die plek lijkt me.
Zach91

Terug naar “Archief”