Spreeuw schreef:Nog altijd is er sprake van het zogeheten "neonazisme", die het nazisme van tijdens de Tweede Wereldoorlog beoogt voor te zetten. Net als in het nazisme wordt ook in het neonazisme het Jodendom achtergesteld, en geeft men de Joden de schuld van alles en nog wat. Het Jodendom zou volgens de neonazi's uit zijn op algehele heerschappij over de gehele wereld. Ook is het blanke ras volgens neonazi's superieur aan andere rassen.
Ik vroeg me af in hoeverre het neonazisme nog steeds actief is, in ons land en over de gehele wereld. Daarnaast ben ik toch juist zo benieuwd hoe het komt dat het Jodendom als het zondebok wordt gezien. Dat is veel vaker gebeurd in de wereldgeschiedenis. De Joden krijgen vaak de schuld van iets. Waarom denken de neonazi's dat het Jodendom uit is op wereldheerschappij? Hebben de neonazi's gelijk? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Dat is behoorlijk actief. Ik heb laatst dit boek gelezen:
De Neonazi, D. Kofmehl
De neonazi' is gebaseerd op het levensverhaal van Nico M. Zijn grootvader, een nazi in hart en nieren, neemt de kleine Nico onder zijn hoede. Het leven van Nico staat volledig in het teken van zijn nazistische ideeën. Hij laat op jonge leeftijd een hakenkruis op zijn borst tattoeëren en slaat koelbloedig en zonder enig mededogen iedereen die hem niet aanstaat het ziekenhuis in.
Alles verandert wanneer Nico in aanraking komt met een paar christenen. Hun open en onbevangen houding verbaast hem. Hij leert op een andere manier naar Jezus kijken en komt tot geloof. Hoewel het verlaten van de groep neonazi's levensgevaarlijk is, besluit hij eruit te stappen. Door alle bedreigingen heen leert Nico wat een leven van liefde en vergeving inhoudt.
Een ingrijpend verhaal over de kracht van vergeving en vernieuwing in Christus.
Het is ongelooflijk hoe zij mensen behandelen, ook elkaar! De ontgroening is keihard en meedogenloos.