http://refoweb.nl/nieuws/1268/toeleidende-weg-bedriegt/
Indien er enige behoefte is aan discussie omtrent deze bewering..mee eens of niet?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wie heeft er dus bedacht: je moet eerst dit..., je kan pas tot Christus komen als…, je bent pas bekeerd als je eerst dit en dat hebt meegemaakt, je zult eerst een diepdoorleefde zondaarskennis moeten hebben... Het is de mens die het heeft bedacht. Het is de taal die niet genoeg heeft aan het Woord van God. Sterker: het is de taal van het ongeloof. Het is de taal van de remonstrant, die toch nog zelf iets wil doen en beleven... iets mee wil brengen.
En... deze boodschap geldt echt niet voor iedereen in de reformatorische kerken. God zij dank dat dat niet zo is. Zij die het verstaan, die hore.
Ik houd van de mensen waar ik het nu over ga hebben. Ik ben hen na mijn bekering gaan lief krijgen
Rozijn schreef:Ik heb alleen het artikel gelezen, daarbij aannemend dat dat een getrouwe weergave is.
Maar met het noemen van een kerkgenootschap maak je ook niet concreet wat je met "de toeleidende weg" bedoeld. Geeft hij in het filmpje daar wel een omschrijving van? (Ik kan op dit moment het filmpje niet kijken, als ik er al zin in zou hebben... Filmpjes kijken duurt meestal veel langer dan iets lezen.)
jamillah schreef:Ergens in het filmpje noemde hij de ger gem in Ned.
gravo schreef:"Hij juicht al jaren voor Gods troon" wordt alleen gezegd van overleden dominees, nooit van andere, gewone kerkmensen. "'k Durf het er niet voor te houden!" wordt dan gefluisterd. Men bedoelt: gestorven zonder genade ontvangen te hebben. Geen hoop meer.
Hoe hard wordt je daarvan?
Bikkelhard! geloof mij maar.
schelpje3 schreef:Dit is pertinent niet waar!(...)
schelpje3 schreef:Dit is pertinent niet waar!
Jouw posting getuigt van een diep gewortelde afkeer voor het bevindelijke gedachtengoed, waaruit jij je kennelijk ontworsteld hebt. En dan zie je altijd dat er een karikatuur van wordt gemaakt, alsof iedereen daar zo is.
Ik heb heel wat begrafenissen mogen bijwonen van Koningskinderen, die zelfs nooit in de kerkenraad hebben gezeten, die soms met moeite de Bijbel konden lezen.
Maar zo gunnend voor een ander waren, de ander uitnemender achtten dan zichzelf.
DAT is het gravo! Ze kloppen zichzelf niet op de borst, omdat zij het zo verdiend hebben.
En als iemand aan hen twijfelt, worden ze bedroefd. En niet hatelijk en boos.
Je eindigt met bikkelhard.
Hoe vind je je eigen posting?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten