Haïti topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

(posietief 'kippenvel"....

Berichtdoor Antoinette » 18 jan 2010 20:44

Baby Israël geboren temidden van de puinhopen in Haïti Port-au-Prince -
Er heerst verwoesting, chaos en anarchie in Haïti. Lijken liggen bezaaid in de straten. Toch zijn er ook hoopvolle momenten. Een Haïtiaanse vrouw is bevallen van een gezond kindje. Het was de eerste bevalling in een geïmproviseerd Israëlisch veldhospitaal. De familie heeft de baby uit dankbaarheid voor haar redders de naam Israël gegeven.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5819211/__Baby_geboren_temidden_van_de_chaos__.html

Wat een gezegend kind, ik vind het echt een wonder!!!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: (posietief 'kippenvel"....

Berichtdoor em_ma » 18 jan 2010 20:45

Wow wat mooi!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

bijzonder toch??

Berichtdoor Antoinette » 18 jan 2010 21:01

Overlevenden uit puin gehaald WASHINGTON - Telegraaf
Amerikaanse reddingswerkers hebben zondag tien overlevenden gered uit het puin in de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince. Dat heeft de Amerikaanse hulporganisatie Usaid maandag gemeld.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5818748/__Overlevenden_uit_puin_gehaald__.html
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: (posietief 'kippenvel"....

Berichtdoor scheermes » 18 jan 2010 21:07

Antoinette schreef:Baby Israël geboren temidden van de puinhopen in Haïti Port-au-Prince -
Er heerst verwoesting, chaos en anarchie in Haïti. Lijken liggen bezaaid in de straten. Toch zijn er ook hoopvolle momenten. Een Haïtiaanse vrouw is bevallen van een gezond kindje. Het was de eerste bevalling in een geïmproviseerd Israëlisch veldhospitaal. De familie heeft de baby uit dankbaarheid voor haar redders de naam Israël gegeven.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5819211/__Baby_geboren_temidden_van_de_chaos__.html

Wat een gezegend kind, ik vind het echt een wonder!!!

Dit nieuws geeft misschien de mensen weer een klein beetje hoop. (Maar als je er nuchter naar kijkt, is het niet zo'n wonder met 1000 bevallingen per maand:).)
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Een wonder

Berichtdoor Mortlach » 18 jan 2010 21:08

Hoe groot de ellende om je heen ook is, het leven gaat gewoon door. Hopelijk hebben het kindje, de ouders en alle overlevenden een toekomst. Laten we ook stilstaan bij de talloze reddingswerkers die bovenmenselijke prestaties leveren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jan 2010 21:17

Aan de andere kant is er een Nederlands echtpaar met hun adoptie kind, die ze daar aan het ophalen waren, door de aardbeving overleden. Hoe hard kan het leven zijn...
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: bijzonder toch??

Berichtdoor Pjotr1992 » 18 jan 2010 21:30

Zeker bijzonder,dit hebben ze niet verwacht denk ik?

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 18 jan 2010 21:33

Pjotr1992 schreef:Zeker bijzonder,dit hebben ze niet verwacht denk ik?

Dat denk ik ook niet nee, toch zie je dat altijd wel gebeuren, maar het blijft bijzonder toch??

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 18 jan 2010 21:34

Gerdien B. schreef:Aan de andere kant is er een Nederlands echtpaar met hun adoptie kind, die ze daar aan het ophalen waren, door de aardbeving overleden. Hoe hard kan het leven zijn...

Dan kunnen we maar 1 ding hopen toch?

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 18 jan 2010 21:38

Dat zei ik toch,dat ik het bijzonder vind. Die mensen liggen daar maar,geen eten,drinken,niks en toch blijven ze leven.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 18 jan 2010 21:47

Pjotr1992 schreef:Dat zei ik toch,dat ik het bijzonder vind. Die mensen liggen daar maar,geen eten,drinken,niks en toch blijven ze leven.

inderdaad heel bijzonder....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jan 2010 22:50

Voor die mensen is het zeker een wonder, maar als ik naar het grote plaatje kijk (70.000 doden - tot nu toe-, 85% van de gebouwen ingestort), dan heb ik toch moeite daar Gods hand in te zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 19 jan 2010 04:28

Gerdien B. schreef:Aan de andere kant is er een Nederlands echtpaar met hun adoptie kind, die ze daar aan het ophalen waren, door de aardbeving overleden. Hoe hard kan het leven zijn...

Eens!

Een email die bij mij vandaag op de mat viel van een bekende:

Hulp aan Haïti

Het caribische land Haïti werd dinsdag 12 januari 2010 getroffen door een zware aardbeving. Deze aardbeving had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter en werd gevolgd door nog tientallen naschokken. De aardbeving zorgde voor een grote ramp in het straatarme Haïti. Er vielen meer dan 50.000 doden, er zijn zo’n drie miljoen mensen die hulp nodig hebben. De beelden op de televisie zijn vreselijk. De doden liggen in de ingestorte gebouwen en op straat en mensen zoeken wanhopig naar hun familieleden. Honderdduizenden mensen slapen op straat, velen hebben geen eten en drinken en geen medische verzorging.

--

Ik ben op dit moment in de Dominicaanse Republiek, het buurland van Haïti. De aardbeving konden we hier in La Vega, ongeveer 200 km vanaf het epicentrum, duidelijk voelen. Hier is verder niks gebeurd, maar ons hart gaat uit naar de mensen in Haïti. In samenwerking met een dominee uit La Vega willen we hulpgoederen naar Haïti brengen. Deze hulpgoederen (eten, drinken, medicijnen) zullen in de Dominicaanse Republiek worden gekocht en per auto naar Haïti worden gebracht. Daar zullen ze via kerken worden uitgedeeld. Graag willen we je vragen mee te helpen dit mogelijk te maken. Jouw gift zal volledig gebruikt worden voor de hulp aan de slachtoffers in Haïti. Via onze website zullen we je op de hoogte houden van het laatste nieuws over onze hulp aan Haïti. Kijk hiervoor op http://www.thebreadbasket.org/nl/haiti

Tamara Dijkstra

Je kunt een gift overmaken op:

Rekeningnummer: 3564.35.601
Ten name van: The Bread Basket
Onder vermelding van: Haiti

Giften aan The Bread Basket zijn fiscaal aftrekbaar.

Mijn punt?

Ik sta ook in 2 strijd, een (ei)land financiël ondersteunen, wat al decennia verscheurt wordt door anarchie, erosie* (*kaalslag door menselijk toedoen), denken van daar valt niets aan te redden, een bodemloze put etc. Ik kan het weten, ik heb het aan de lijve ondervonden, meegemaakt daar. Of denken van soms moet de linkerhand niet weten wat de rechterhand geeft of doet. Ik ga voor de optie van de rechterhand.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 06:56

Harm-J schreef:

Eens!

Een email die bij mij vandaag op de mat viel van een bekende:

Hulp aan Haïti

Het caribische land Haïti werd dinsdag 12 januari 2010 getroffen door een zware aardbeving. Deze aardbeving had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter en werd gevolgd door nog tientallen naschokken. De aardbeving zorgde voor een grote ramp in het straatarme Haïti. Er vielen meer dan 50.000 doden, er zijn zo’n drie miljoen mensen die hulp nodig hebben. De beelden op de televisie zijn vreselijk. De doden liggen in de ingestorte gebouwen en op straat en mensen zoeken wanhopig naar hun familieleden. Honderdduizenden mensen slapen op straat, velen hebben geen eten en drinken en geen medische verzorging.

--

Ik ben op dit moment in de Dominicaanse Republiek, het buurland van Haïti. De aardbeving konden we hier in La Vega, ongeveer 200 km vanaf het epicentrum, duidelijk voelen. Hier is verder niks gebeurd, maar ons hart gaat uit naar de mensen in Haïti. In samenwerking met een dominee uit La Vega willen we hulpgoederen naar Haïti brengen. Deze hulpgoederen (eten, drinken, medicijnen) zullen in de Dominicaanse Republiek worden gekocht en per auto naar Haïti worden gebracht. Daar zullen ze via kerken worden uitgedeeld. Graag willen we je vragen mee te helpen dit mogelijk te maken. Jouw gift zal volledig gebruikt worden voor de hulp aan de slachtoffers in Haïti. Via onze website zullen we je op de hoogte houden van het laatste nieuws over onze hulp aan Haïti. Kijk hiervoor op http://www.thebreadbasket.org/nl/haiti

Tamara Dijkstra

Je kunt een gift overmaken op:

Rekeningnummer: 3564.35.601
Ten name van: The Bread Basket
Onder vermelding van: Haiti

Giften aan The Bread Basket zijn fiscaal aftrekbaar.

Mijn punt?

Ik sta ook in 2 strijd, een (ei)land financiël ondersteunen, wat al decennia verscheurt wordt door anarchie, erosie* (*kaalslag door menselijk toedoen), denken van daar valt niets aan te redden, een bodemloze put etc. Ik kan het weten, ik heb het aan de lijve ondervonden, meegemaakt daar. Of denken van soms moet de linkerhand niet weten wat de rechterhand geeft of doet. Ik ga voor de optie van de rechterhand.

Eens!!
HJ we zijn het een keer eens :wink: dat zoiets nog mogelijk zou zijn is ook een wonder :wink: :mrgreen:

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 06:58

Mortlach schreef:Voor die mensen is het zeker een wonder, maar als ik naar het grote plaatje kijk (70.000 doden - tot nu toe-, 85% van de gebouwen ingestort), dan heb ik toch moeite daar Gods hand in te zien.

Dat vind ik ook een hele moeilijke kwestie.
Ik kijk daarom, naar de "lichtpuntjes" :)

Terug naar “Archief”