Gerdien B. schreef:Aan de andere kant is er een Nederlands echtpaar met hun adoptie kind, die ze daar aan het ophalen waren, door de aardbeving overleden. Hoe hard kan het leven zijn...
Eens!
Een email die bij mij vandaag op de mat viel van een bekende:
Hulp aan Haïti
Het caribische land Haïti werd dinsdag 12 januari 2010 getroffen door een zware aardbeving. Deze aardbeving had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter en werd gevolgd door nog tientallen naschokken. De aardbeving zorgde voor een grote ramp in het straatarme Haïti. Er vielen meer dan 50.000 doden, er zijn zo’n drie miljoen mensen die hulp nodig hebben. De beelden op de televisie zijn vreselijk. De doden liggen in de ingestorte gebouwen en op straat en mensen zoeken wanhopig naar hun familieleden. Honderdduizenden mensen slapen op straat, velen hebben geen eten en drinken en geen medische verzorging.
--
Ik ben op dit moment in de Dominicaanse Republiek, het buurland van Haïti. De aardbeving konden we hier in La Vega, ongeveer 200 km vanaf het epicentrum, duidelijk voelen. Hier is verder niks gebeurd, maar ons hart gaat uit naar de mensen in Haïti. In samenwerking met een dominee uit La Vega willen we hulpgoederen naar Haïti brengen. Deze hulpgoederen (eten, drinken, medicijnen) zullen in de Dominicaanse Republiek worden gekocht en per auto naar Haïti worden gebracht. Daar zullen ze via kerken worden uitgedeeld. Graag willen we je vragen mee te helpen dit mogelijk te maken. Jouw gift zal volledig gebruikt worden voor de hulp aan de slachtoffers in Haïti. Via onze website zullen we je op de hoogte houden van het laatste nieuws over onze hulp aan Haïti. Kijk hiervoor op
http://www.thebreadbasket.org/nl/haitiTamara Dijkstra
Je kunt een gift overmaken op:
Rekeningnummer: 3564.35.601
Ten name van: The Bread Basket
Onder vermelding van: Haiti
Giften aan The Bread Basket zijn fiscaal aftrekbaar.
Mijn punt?
Ik sta ook in 2 strijd, een (ei)land financiël ondersteunen, wat al decennia verscheurt wordt door anarchie, erosie* (*kaalslag door menselijk toedoen), denken van daar valt niets aan te redden, een bodemloze put etc. Ik kan het weten, ik heb het aan de lijve ondervonden, meegemaakt daar. Of denken van soms moet de linkerhand niet weten wat de rechterhand geeft of doet. Ik ga voor de optie van de rechterhand.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.