theoloogje schreef:En dit is geleid door ervaring maar die ervaring is zo persoonsgebonden dat het lang niet altijd toepasbaar is.
Vaak wel.
theoloogje schreef:Het lijkt allemaal een kwestie van kans en risico. Het kan goed gaan en het kan niet goed gaan. De crux voor haar is dat als zij straks 40 is en nog veel wil ondernemen en hij 60 is en dat niet meer wil wat dan?
Hmm.. het lijkt mij moeilijk om te spreken bij het aangaan of in een relatie van een kans of risico. 'Persoonlijk' lijkt mij dat bij ware liefde er geen sprake hoeft te zijn van een later crux. Het is misschien wel verstandig dat iemand er wel zelf van te voren over na moet denken, als het toch geen ware liefde blijkt te zijn, kan de crux wel eens het kernprobleem worden.
Een andere kant, kan zijn, dat sommige dingen zich met de tijd zelf wel oplossen of in het juiste perspectief vallen. Haar visie over later, als zij 40 is, kan als zij echt 40 is en hij 60 is wel weer heel anders zijn dan nu.
Ik weet echt niet wat wijsheid is, w.b.t. jouw eerdere vraag: 'Wat moet ik haar adviseren'?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.