madel schreef:Columbus,
Wel eens iets gelezen over de Griekse mytholgie? volgens jou zal dat iets zijn wat men volledig uit hun duim heeft verzonnen?
Ja, best veel zelfs. en op je tweede vraag, niet volledig maar grotendeels uit de duim gezogen
tal van zeer oude verhalen en legenden die zelf aangeven dat ze hemelgangers of wezens van buitenaf op bezoek kregen die wonderlijke dingen deden in hun ogen.
die in de Bijbel staan opgetekend aanvaard ik voor 100%, m.n. hemelgangers, daar lees ik engelen. wat voor wezens? ik vind wezens een heel vage term
je kunt deze dingen gewoon aanvaarden en het afdoen als kletskoek.
ik aanvaard het als kletskoek
het laatste komt erg dom over moet ik je eerlijk zeggen.
geloven in buitenaardse wezens met groene koppen en lichtgevende ogen die in UFO's racen.... dán kom je dom over in mijn optiek
gebrek aan inzicht en kennis van de geschiedenis. men kreeg vroeger bouwwerken voor elkaar die er niet om liggen en waar de huidige techniek nog steeds verwondert over is. ondanks we naar de maan en mars kunnen.
Pyramides bouwen die in op de grond in 4 zijden van lengte nauwelijks afwijken en gebouwd zijn in relatie tot de sterrenwereld.
voor mij geen reden om in buitenaardse wezens te geloven, ik heb bewondering voor de bouwkunst van onze voorvaderen. het lijkt wel of ze soms slimmer waren als 'wij' , wat 'wij' niet zo kunnen zetten en zoeken er buitenaardse verklaringen bij
Het blijkt dat diverse bevolkingen niet zo primitief waren als wij veronderstellen.
precies
daarbij, de overleveringen geven zelf aan wie daartoe in staat waren. gewoon ff googelen, er gaat een wereld voor je open.
ik wil niet pochen maar ik weet duvels goed wat er gebouwd is door onze egyptenaartjes, maya's, inca's, aziatische volkeren enzovoorts en ik vind het allemaal 'reuze' imponerend maar nogmaals...die mensen waren niet gek en ik vind het grappig dat wij maar raden hoe of ze dat toch voor elkaar hebben gekregen, die gebouwen die wij nu ruines noemen bouwen.
alles afdoen als dronkemanspraat en je zelf er niet in verdiepen is
een beetje dom. er is niets zonder reden. ook niet op dat vlak