Reuzen op aarde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Reuzen op aarde

Berichtdoor Ruben Hadders » 12 jan 2007 14:32

Ik heb weer een nieuw artikel geschreven, ditmaal over de reuzen uit Genesis 6. Ik ben benieuwd naar jullie reactie's!

Jullie broeder in Christus,

Ruben

---

Reuzen op aarde

Over de tijd vóór de zondvloed weten wij heel weinig. Schoolboeken leren ons dat de mens evolueerde van een eenvoudige, aapachtige holbewoner in de steentijd, tot de moderne mens van nu. Langzaam maar zeker ontwikkelde de mens zich en verzamelde het meer kennis. Dat is de gedachte althans. Maar wie de Bijbel én de geschiedenis bestudeert komt tot een heel andere conclusie: de mens heeft kennis verloren.

Wie de moderne wereld van vandaag wil begrijpen, zal de geschiedenis moeten bestuderen. In dit artikel gaan we ver, héél ver terug: naar de tijd van Noach. De tijd dat er reuzen op aarde rond wandelden, meer dan vijfduizend jaar geleden.

Verder lezen: http://www.watiswaarheid.nl/reuzen.html

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2007 09:46

Hm interessant, er is een hoop over dit onderwerp gespeculeerd, waar ze vandaan kwamen etc. Ik vind dat je het wel goed hebt verwoord en onderbouwd, veel wat ik er tot nu toe over heb gelezen was vaag, of chaotisch, dit is tenminste overzichtelijk en helder onderbouwd. Ik ben overigens wel benieuwd hoe die reuzen, die toch niet onsterfelijk waren (verloren de engelen hun onsterfelijkheid toen ze op aarde kwamen?) de zondvloed hebben overleefd... of trokken ze zich terug en haalden na de zondvloed hetzelfde kunstje uit?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2007 14:11

De reuzen van na de zondvloed waren afstammelingen van paar volkeren, die waren toen groter. Afstammelingen van Enak bijvoorbeeld. Stel de Israelieten voor als 1.50 lange mannetjes (veel langer waren ze toen niet echt).

Als er dan een Masaï of Nederlander van 1.90 voorbij kwam was dat een REUS.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2007 15:24

en waar kwamen die dan vandaan? Niet van Adam en Eva lijkt me. Vanwaar deze opmerkelijke lengte? En waarom worden ze Nephilim = Zonen Gods genoemd?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 13 jan 2007 15:35

Hieronder ook een uitgebreid verslag betreffende reuzen hun oorsprong en werken e.d. sluit aan bij de openingspost
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... euzen.html
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 jan 2007 01:12

madel schreef:Hieronder ook een uitgebreid verslag betreffende reuzen hun oorsprong en werken e.d. sluit aan bij de openingspost
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... euzen.html

De huidige indiaanse bewoners uit de omgeving van Tiahuanacu vertellen dat de stad door een ras van onbekende reuzen is gebouwd, in een tijd voor de komst van de grote watervloed. De bewoners waren intelligente afstammelingen van hemelse gasten die zich hadden vermengd met aardse vrouwen. Zij werden de "Zonen van de Zon"genoemd en hadden een lichte huidskleur

Dan zou men dus toen hulp hebben gehad van buitenaardsen ?? — dit zgn *volk van de duivel*, beschikt blijkbaar over een andere technologie, waarmee het simpel mogelijk is om grote zware objecten te verplaatsen ....

een tijdlang onder bestuur van wezens uit de hemel die men de "Katchina-wezens"noemde

wonderbaarlijke machtige mannen, geen echte mensen, maar geestelijke wezens leefden die van de sterren waren gekomen

dat deze wezens ook door de lucht konden reizen op wat zij noemen "Patuwvotas"

Dit spreekt wel voor zich ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 15 jan 2007 11:14

Hero schreef:Dan zou men dus toen hulp hebben gehad van buitenaardsen ?? — dit zgn *volk van de duivel*, beschikt blijkbaar over een andere technologie, waarmee het simpel mogelijk is om grote zware objecten te verplaatsen ....

een tijdlang onder bestuur van wezens uit de hemel die men de "Katchina-wezens"noemde

wonderbaarlijke machtige mannen, geen echte mensen, maar geestelijke wezens leefden die van de sterren waren gekomen

dat deze wezens ook door de lucht konden reizen op wat zij noemen "Patuwvotas"

Dit spreekt wel voor zich ....

nog meer zuipen joh :0~ je gelooft toch zeker die onzin niet van buitenaardse wezens, allemensen nog aan toe :lol:

er zijn nu eenmaal mysteries voor ons maar op een dag zal alles duidelijk worden. en zorg maar dat je er klaar voor bent, voor die dag
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 jan 2007 12:55

columbus schreef:
Hero schreef:nog meer zuipen joh :0~ je gelooft toch zeker die onzin niet van buitenaardse wezens, allemensen nog aan toe :lol: er zijn nu eenmaal mysteries voor ons maar op een dag zal alles duidelijk worden. en zorg maar dat je er klaar voor bent, voor die dag

Nee !!!... ik kom niet in jouw zuipkeet :mrgreen: — maar nu effe serieus : ik geloofde al evenmin in dat soort *onzin*, totdat ik (na mijn bekering) de bijbel ging lezen, en daarin zomaar ontdekte dat er weldegelijk sprake is van leven, buiten onze goeie ouwe aarde — er is dus een plek, waar het VOLK van de DUIVEL zich schuilhoudt — overigens niet echt helemaal schuilhoudt, want in zowel Japan als Mexico, zie je dagelijks UFO's op televisie ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 15 jan 2007 15:41

Hero schreef:
columbus schreef:
Hero schreef:nog meer zuipen joh :0~ je gelooft toch zeker die onzin niet van buitenaardse wezens, allemensen nog aan toe :lol: er zijn nu eenmaal mysteries voor ons maar op een dag zal alles duidelijk worden. en zorg maar dat je er klaar voor bent, voor die dag

Nee !!!... ik kom niet in jouw zuipkeet :mrgreen: — maar nu effe serieus : ik geloofde al evenmin in dat soort *onzin*, totdat ik (na mijn bekering) de bijbel ging lezen, en daarin zomaar ontdekte dat er weldegelijk sprake is van leven, buiten onze goeie ouwe aarde — er is dus een plek, waar het VOLK van de DUIVEL zich schuilhoudt — overigens niet echt helemaal schuilhoudt, want in zowel Japan als Mexico, zie je dagelijks UFO's op televisie ....

jaja Japan...sake en in Mexico tequila... :wink:
de duivel en consorten leven voornamelijk in de geestelijke wereld, wat wel een realiteit is maar niet waarneembaar voor ons.
ook geloof ik wel dat de duivel een dieren/mensengedaante kan aannemen, wat volgens mij ook wel staat te gebeuren, in Openbaring lees je dat.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 15 jan 2007 18:58

Columbus,

Wel eens iets gelezen over de Griekse mytholgie? volgens jou zal dat iets zijn wat men volledig uit hun duim heeft verzonnen?

tal van zeer oude verhalen en legenden die zelf aangeven dat ze hemelgangers of wezens van buitenaf op bezoek kregen die wonderlijke dingen deden in hun ogen.
je kunt deze dingen gewoon aanvaarden en het afdoen als kletskoek. het laatste komt erg dom over moet ik je eerlijk zeggen. gebrek aan inzicht en kennis van de geschiedenis. men kreeg vroeger bouwwerken voor elkaar die er niet om liggen en waar de huidige techniek nog steeds verwondert over is. ondanks we naar de maan en mars kunnen.
Pyramides bouwen die in op de grond in 4 zijden van lengte nauwelijks afwijken en gebouwd zijn in relatie tot de sterrenwereld.
Het blijkt dat diverse bevolkingen niet zo primitief waren als wij veronderstellen. daarbij, de overleveringen geven zelf aan wie daartoe in staat waren. gewoon ff googelen, er gaat een wereld voor je open.
alles afdoen als dronkemanspraat en je zelf er niet in verdiepen is een beetje dom. er is niets zonder reden. ook niet op dat vlak.
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 15 jan 2007 20:12

madel schreef:Columbus,

Wel eens iets gelezen over de Griekse mytholgie? volgens jou zal dat iets zijn wat men volledig uit hun duim heeft verzonnen?

Ja, best veel zelfs. en op je tweede vraag, niet volledig maar grotendeels uit de duim gezogen

tal van zeer oude verhalen en legenden die zelf aangeven dat ze hemelgangers of wezens van buitenaf op bezoek kregen die wonderlijke dingen deden in hun ogen.

die in de Bijbel staan opgetekend aanvaard ik voor 100%, m.n. hemelgangers, daar lees ik engelen. wat voor wezens? ik vind wezens een heel vage term
je kunt deze dingen gewoon aanvaarden en het afdoen als kletskoek.

ik aanvaard het als kletskoek
het laatste komt erg dom over moet ik je eerlijk zeggen.

geloven in buitenaardse wezens met groene koppen en lichtgevende ogen die in UFO's racen.... dán kom je dom over in mijn optiek
gebrek aan inzicht en kennis van de geschiedenis. men kreeg vroeger bouwwerken voor elkaar die er niet om liggen en waar de huidige techniek nog steeds verwondert over is. ondanks we naar de maan en mars kunnen.
Pyramides bouwen die in op de grond in 4 zijden van lengte nauwelijks afwijken en gebouwd zijn in relatie tot de sterrenwereld.

voor mij geen reden om in buitenaardse wezens te geloven, ik heb bewondering voor de bouwkunst van onze voorvaderen. het lijkt wel of ze soms slimmer waren als 'wij' , wat 'wij' niet zo kunnen zetten en zoeken er buitenaardse verklaringen bij
Het blijkt dat diverse bevolkingen niet zo primitief waren als wij veronderstellen.

precies
daarbij, de overleveringen geven zelf aan wie daartoe in staat waren. gewoon ff googelen, er gaat een wereld voor je open.

ik wil niet pochen maar ik weet duvels goed wat er gebouwd is door onze egyptenaartjes, maya's, inca's, aziatische volkeren enzovoorts en ik vind het allemaal 'reuze' imponerend maar nogmaals...die mensen waren niet gek en ik vind het grappig dat wij maar raden hoe of ze dat toch voor elkaar hebben gekregen, die gebouwen die wij nu ruines noemen bouwen.
alles afdoen als dronkemanspraat en je zelf er niet in verdiepen is
een beetje dom. er is niets zonder reden. ook niet op dat vlak

als iemand iets grappigs zegt dan zeggen we soms dat iemand nog meer moet zuipen, is gewoon een grapje, niet meer of minder.

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 22 jan 2007 22:14

Buitenaards? Als iets ongrijpbaars is, hoeven we het gelijk toch niet buitenaards te maken?

De perceptie iemand uit de 6de-4de eeuw voor Christus is toch iets geheel anders dan de perceptie van de gemiddelde persoon tegenwoordig.

Wat wel aardig is, is de film Troy, in deze film is het verhaal geheel ontmythologiseerd en brengt zo een leuke variant hoe deze geschiedenis in de werkelijkheid gebeurd zou kunnen zijn.

Ken iemand het boek van David Rohl, "The lost Testament"? Een boek dat over het Oude Testament gaat, niet vanuit Theologisch perspectief, maar vanuit Archeologisch/Historisch perspectief. Je hoeft niet overal in mee te gaan, maar ik vond het niet onaardig om te lezen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Terug naar “Archief”