tweelingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petra777
Luitenant
Luitenant

tweelingen

Berichtdoor Petra777 » 19 dec 2006 15:35

Zijn hier meer mensen die tweeling zijn of een tweeling hebben?
Hoe is jullie relatie, anders dan met je andere broers of zussen?
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 dec 2006 19:36

yups, hier een van een tweeling

mijn relatie is niet anders dan met mn andere broers en zussen. Maar dat heeft een reden.
Vaak hoor je dat tweelingen van begin af aan op elkaar reageren (als de een huilt, begint de ander ook bijv) en daardoor al een band opbouwen.
Ook het naar de zelfde school gaan enzo.

Mijn zus is verst. geh. en doof dus als heel klein kind bijna geen contact gehad met elkaar, en en toen zij 3 was ging zij al naar een speciale school. Dus nooit een band opgebouwd.
Binnenkort gaan we wel een leuke fotoserie van ons 2en laten maken. :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 19 dec 2006 19:41

Wat spijt me dat om te horen/ lezen. Heb je nu wel (meer) contact met haar?

Klinkt tof een fotosessie! :)

Ik ben zelf ook één van een tweeling, maar ik heb ook een hele gewone band met mijn zus. Heb zelfs meer een band met een ander zusje van mij. Misschien dat het komt doordat we een twee-eiige tweeling zijn. Wij waren wel altijd tegelijk ziek e.d. maar dat heeft dus niet zo mogen baten, voor de onderlinge band.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 dec 2006 19:58

nu wel meer contact. Meer ruzie dan gewoon, maar dat maakt niet uit :wink: Komt ook weer door bepaalde omstandigheden.

Tweeeiig scheelt ook wel idd.

Bij ons zeiden ze dat we 1 eiig waren. Ondertussen geloven we dat al niet meer ivm bovenstaande en het niet op elkaar lijken
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 19 dec 2006 20:03

nee, dan zou je idd in alles op elkaar moeten lijken.

Op de eoa manier schijnt iedereen te denken dat het fantastisch is om tweeling te zijn, en die mensen willen zelf ook een tweeling....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 dec 2006 20:07

en dan de welbekende vraag: hoe is het om tweeling te zijn? :roll: :x :wink:

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 19 dec 2006 20:09

Tja.. en wat zeg je dan als onschuldige helft van een tweeling? Helemaal als je situatie anders is dan mensen verwachten?
Ik zeg altijd dat ik niet beter weet dan dat het zo is, waarop er begrijpend wordt geknkt en ze voor zichzelf invullen hoe bijzonder het voor mij moet zijn .

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 19 dec 2006 20:14

ligt eraan wie het vraagt eigelijk. Is het iemand met wie ik goed kan praten dan stort ik daar mn hart nog wel eens tegen uit, anders antwoord ikg ewoon, och, gewoon wel leuk

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 19 dec 2006 23:51

Ik ben dus ook tweeling! Ze zit zelfs af en toe op het forum: butterfly. In mijn vroege kinderjaren vond ik het niet erg om tweeling te zijn. De school dacht daar echter anders over....het scheen zo te zijn dat m'n zus erg dominant over mij (ze pakten mijn vrienden af.....ik mocht er volgens haar niet meer mee spelen :D ) was. Ik werd dus heel snel gescheiden. Op de middelbare school kwamen we weer bij elkaar. Ik vond het echt heel irritant om bij haar in de klas te zitten. Alles wat je deed en niet deed op school werd soms thuis uitvoerig verteld...met de gevolgen van dien. Uiteraard kon ik daar ook een potje van. Na de brugklas ging m'n zus de havo doen en ik de vwo. We konden ons weer vrijelijk bewegen.

Ik ervaar het tweeling-zijn (met uitzondering van bepaalde schoolaspecten) echt als iets positiefs. Ik heb met m'n twinzus wel een hechtere band dan met m'n andere broer en zus. Je deelt veel met elkaar, je weet ook veel van elkaar en je beïnvloedt elkaar (Butt heeft toch van iemand het uitstekende voetbalspel geleerd :P ) . Erg grappig vind ik ook dat we veel gemeenschappelijke vrienden hebben. We hebben ook wel met enige regelmaat ruzie, maar die ruzie duurt zelden langer dan een uur.
Trouwens: door m'n zus ben ik eigenlijk op refoweb gekomen.
Afbeelding

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 20 dec 2006 01:50

Toen ik in een bakkerszaak werkte kwamen er elke week een tweeling iets lekkers halen. Twee vrouwen van een jaar of 60 denk ik. Ze zagen er nog precies hetzelfde uit, ze droegen dezelfde kleding, lusten hetzelfde gebak en reden samen in dezelfde auto, je raad het al: Een Twingo :wink:
En met stickers stond er dan ook op geplakt: De twins. Echt leuk.

smurfin
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor smurfin » 20 dec 2006 11:58

En ik hoor altijd van die spannende verhalen over een-eiige tweelingen.. dat je de hele wereld, met name de schoolwereld, fijn kan neppen door te doen of je de andere helft van de tweeling bent 8)

Het nadeel lijkt me wel dat mensen, vooral mensen die jou niet zo goed kennen, je altijd als tweeling zíen ook echt, alsof je zelf geen identiteit hebt.. en alsof je je hele leven met zn tweeen aan elkaar geplakt zit (wat bij sommige tweelingen wellicht ook zo is)
het leven is geen appeltaart

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 20 dec 2006 12:34

Waar ik werk zit een tweeling in groep 8, die praten echt zo verschrikkelijk raar en slisserig dat je wel keihard moet lachen als je ze de eerste keer tegenkomt.
De 1e schooldag had ik pleinwacht dus kwam één jochie naar me toe. Ik dacht nog 'die praat echt wel heel erg raar', ik schoot al bijna in de lach tot ik achter me nog zo'n stem het verhaal hoorde aanvullen. Draai ik me om staat er nog zo'n mafkees met een slisserig stemmetje en een enorm accent: 'seg juf, weett je wasse bij de bakker hadde...', De ander er dwars doorheen: 'Ik sou t vertelle, dus gaas weg' :lol:

Ik kan ze nog steeds niet uit elkaar houden al ben ik aan hun accent en geslis inmiddels gewend. Het schijnt dat als je er iets langer werkt dat dat wel lukt. De juf die ze hebben houdt ze ook wel uit elkaar.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 dec 2006 12:46

Haha, jep, op een gegeven moment ga je dingen zien waardoor je ze kunt onderscheiden. Op de middelbare school had ik ook een tweeling in de klas, die voor je idee écht helemaal identiek waren. Totdat ik zag dat de één een iets scherper, harder gezicht had. Op een gegeven moment herken je ze zelfs van een afstandje en ook van de achterkant :)

Op de basisschool in Bleskensgraaf (Toen nog maar een klein schooltje), hebben een keer 11 tweelingen tegelijkertijd op school gezeten. In een jubileumboekje staan ze allemaal op de foto, grappig wel :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 dec 2006 16:18

Twee van mijn vriendinnen zijn ook een tweeling, eeneiïg. Ze lijken nog steeds erg veel op elkaar, maar doordat ze nu (al jaren) niet meer dezelfde kleding dragen, kan je ze wel goed uit elkaar houden en hebben ze ook echt wel allebei een eigen smaak.
Afbeelding

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 dec 2006 16:31

reform schreef:Ik ben dus ook tweeling! Ze zit zelfs af en toe op het forum: butterfly. In mijn vroege kinderjaren vond ik het niet erg om tweeling te zijn. De school dacht daar echter anders over....het scheen zo te zijn dat m'n zus erg dominant over mij (ze pakten mijn vrienden af.....ik mocht er volgens haar niet meer mee spelen :D ) was. Ik werd dus heel snel gescheiden. Op de middelbare school kwamen we weer bij elkaar. Ik vond het echt heel irritant om bij haar in de klas te zitten. Alles wat je deed en niet deed op school werd soms thuis uitvoerig verteld...met de gevolgen van dien. Uiteraard kon ik daar ook een potje van. Na de brugklas ging m'n zus de havo doen en ik de vwo. We konden ons weer vrijelijk bewegen.

Ik ervaar het tweeling-zijn (met uitzondering van bepaalde schoolaspecten) echt als iets positiefs. Ik heb met m'n twinzus wel een hechtere band dan met m'n andere broer en zus. Je deelt veel met elkaar, je weet ook veel van elkaar en je beïnvloedt elkaar (Butt heeft toch van iemand het uitstekende voetbalspel geleerd :P ) . Erg grappig vind ik ook dat we veel gemeenschappelijke vrienden hebben. We hebben ook wel met enige regelmaat ruzie, maar die ruzie duurt zelden langer dan een uur.
Trouwens: door m'n zus ben ik eigenlijk op refoweb gekomen.

Grappig, mijn zus en ik werden niet gescheiden, terwijl ik ook behoorlijk dominant was. Het zou namelijk niet goed zijn om tweelingen te scheiden.
Tof dat jij wel een hechtere band hebt met je tweelingzus dan met je andere broer en zus. Had me eigenlijk best leuk geleken om ook te hebben.

Terug naar “Archief”