'k ben geen refo. Toch voel ik mij aangesproken. Waarom...hypocrypt ligt in de lijn van Fari-
zees... Als kers op de slagroom geef jij een bepaalde groep mensen ook nog de tekst mee:
"
dat velen met mij afkeer hebben van refo's?" (Afkeer, degout genoemd walging hebben van
of over.)
Ik heb een "afkeer: van jouw tekst.! Waarom omdat je blijkbaar niet echt verdiept in refo's. Is
het misschien niet in jou opgekomen dat mensen op om verschillende redenen voor een be-
paald soort kleding kiezen?
-Door ouders opgelegd
-Geloofsovertuiging
-etc etc
Het zelfde geld voor bepaalde regels die bepaalde geloven hanteren.
-Niet wielen op zondag
-Hoedje op naar de kerk/in de kerk
-etc etc..
Misschien kan je voortaan eerst eens aan die mensen vragen waarom ze dat doen?
Zo, dat was in reaktie op Jante001(Hij is misschien niet slecht, maar moet nog wat
op zijn taalgebruik leren letten
Toch vraag ik mij ook wel een dingen af zoals Jantje 001 stelt, alleen dan wel in andere be-
woording. In mijn jeugd kwam ik vaak mensen tegen van reformatorische grondslag tegen
in de trein onderweg naar school. Inderdaad, je haalde ze er zo uit. Ook ik heb ze wel eens
uitgelachen erg genoeg, om hun manier van kleding of rok in hartje winter. Dit valt van mij
ook niet goed te praten.
Mijn vraag als eerste zou zijn, op wat voor grondslag worden nu eigenlijk bepaalde kleding
keuze gemaakt of regels gehanteerd. Is dit terug te voeren op bijbelfragmenten?
Als 2e vraag ik mij af, hoe ervaart de jeugd deze regels of het soms wat anders zijn dan
doorsnee?
Licht mij eens bij...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.