Haarkleuring?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Haarkleuring?

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2006 11:23

Wat vinden jullie eigenlijk van het verven van je haar? :)

Marcos
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marcos » 04 jul 2006 11:25

Ligt eraan welke kleur :o
Verder vind ik het wel leuk af en toe een ander kleurtje en daar lijkt me ook nix mis mee

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2006 11:26

Lol :D Wat is dat dan voor vraag? :D Sorry Smurffie... met je haar kleuren is niks mis.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 04 jul 2006 11:36

kan daar ook niet echt de moeilijkheid van inzien...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 jul 2006 11:49

ik heb er zelf een afschuwelijke hekel aan...
van mijn ouders mag ik het ook niet...omdat ik nou eenmaal deze haarkleur van God heb gekregen... :roll: Permanenten mag ik dan weer wel... Ik zelf vind dit geen reden.
Als het een gewone kleur blijft dan heb ik er geen moeite mee...maar zodra het kleuren worden waar niemand mee geschapen word...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 04 jul 2006 11:58

mw schreef:ik heb er zelf een afschuwelijke hekel aan...
van mijn ouders mag ik het ook niet...omdat ik nou eenmaal deze haarkleur van God heb gekregen... :roll: Permanenten mag ik dan weer wel... Ik zelf vind dit geen reden.
Als het een gewone kleur blijft dan heb ik er geen moeite mee...maar zodra het kleuren worden waar niemand mee geschapen word...

Ik wil met mijn volgende uitspraak niet anderen en hun mening de grond in boren, maar...

Ik denk dat dit een voorbeeld is van hedendaagse farrizeïsme:
Het is een, door de mens bedachte regel, die niet te onderbouwen zijn met bijbelgedeeltes.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2006 12:06

Marnix schreef:Lol :D Wat is dat dan voor vraag? :D Sorry Smurffie... met je haar kleuren is niks mis.

Ik zeg niet dat ík daartegen ben honey :roll: Ik weet alleen wel dat mensen er principieel op tegen zijn, dus was ik benieuwd naar de argumenten. Geen dingen gaan concluderen die er niet zijn Marnix, daar heb jij nogal een handje van.

Bovendien is er ook een topic over sieraden, dus waarom geen haarkleuring.

En ik zou best een kleurtje in mn haar willen, maar ik weet dat mijn moeder daar een hekel aan heeft.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Haarkleuring?

Berichtdoor Raido » 04 jul 2006 12:10

Smurffie schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van het verven van je haar? :)
Het is maar waarom je het doet. Als je het doet om te hoereren lijkt mij het niet juist..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 jul 2006 12:19

Ik vind het leuk :D Als het je wat pittiger maakt ofzo. (Ik zou niet voor groen haar gaan of heel rood, het moet je wel staan)

Ik las pas, precies een week nadat ik een kleurtje in mn haar had gedaan, een column van een vrouw in het RD dat het niet christelijk was want je doet het uit onvrede over je uiterlijk (hoe zwart-wit :mrgreen: ) En ik ben niet eens ontevreden over mn uiterlijk dus die stellingname gaat ook meestal niet op. Alle refo-knotten uit want die vertekenen ook het uiterlijk zoals je ooit geschapen bent dacht ik heel flauw toen ik haar foto erbij zag.

Natuurlijk kan je je afvragen, wanneer je haar kleuren een soort indentiteit/imago wordt wat enorm belangrijk voor je is, waarom je het doet. (maar dat geldt ook voor kleding) Maar als je het gewoon doen om wat op te fleuren...waarom niet.
Of om je grijze haren te kleuren als je vroeg grijs wordt. Dat doen veel vrouwen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2006 12:26

meschianza schreef:Ik vind het leuk :D Als het je wat pittiger maakt ofzo. (Ik zou niet voor groen haar gaan of heel rood, het moet je wel staan)

Ik las pas, precies een week nadat ik een kleurtje in mn haar had gedaan, een column van een vrouw in het RD dat het niet christelijk was want je doet het uit onvrede over je uiterlijk (hoe zwart-wit :mrgreen: ) En ik ben niet eens ontevreden over mn uiterlijk dus die stellingname gaat ook meestal niet op. Alle refo-knotten uit want die vertekenen ook het uiterlijk zoals je ooit geschapen bent dacht ik heel flauw toen ik haar foto erbij zag.

Natuurlijk kan je je afvragen, wanneer je haar kleuren een soort indentiteit/imago wordt wat enorm belangrijk voor je is, waarom je het doet. (maar dat geldt ook voor kleding) Maar als je het gewoon doen om wat op te fleuren...waarom niet.
Of om je grijze haren te kleuren als je vroeg grijs wordt. Dat doen veel vrouwen.

Idd, ik zie ook het probleem niet echt. Foute voorbeelden wat mij betreft; gottics die hun haar zwart verven, of mensen die idd een wel heel bizarre kleur hebben, zoals groen, knalrood, paars e.d. Een uitspraak;

Mocht ik met groen haar geboren zijn, dan liet ik het verven 8)

Als het gewoon natuurlijk is, lijkt het mij ook geen probleem opzich.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat mensen met het argument komen dat je je lichaam goed moet verzorgen. En eerlijk is eerlijk; Je haar gaat er niet op vooruit.
Vrouwen die hun haar verven zodra ze grijs worden, kan ik helemaal begrijpen :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jul 2006 12:30

Ik vind het stiekem wel vervelend dat anderen dat doen, want daardoor is blond zijn minder origineel en daardoor lijkt het raar als ik later grijs wordt en dat niet verf :-S

PeterD

Berichtdoor PeterD » 04 jul 2006 13:13

Toch, het idee dat als je het doet uit onvrede met de aan jou gegeven haarkleur, kan ik me er wel wat bij voorstellen dat er mensen principieel tegen zijn. Zij zullen het zien als onvrede tegenover God.

Overigens heb ik mijn haar niet geverft... En ga ik het niet doen ook...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2006 13:16

Maakt het voor mensen nog verschil of het een dame of een heer betreft? :P
Ik weet niet hoe ik daar bij kom..misschien omdat het bij jongens minder vaak voorkomt :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jul 2006 13:33

Smurffie schreef:Maakt het voor mensen nog verschil of het een dame of een heer betreft? :P
Ik weet niet hoe ik daar bij kom..misschien omdat het bij jongens minder vaak voorkomt :)

Ik denk wel dat dat voor een aantal mensen verschil maakt, niet dírect om principiële redenen, maar omdat ze haarkleuring bij jongens op de één of andere manier in verband brengen met homoseksualiteit...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jul 2006 13:35

LeChat schreef:
Smurffie schreef:Maakt het voor mensen nog verschil of het een dame of een heer betreft? :P

Ik denk wel dat dat voor een aantal mensen verschil maakt, niet dírect om principiële redenen, maar omdat ze haarkleuring bij jongens op de één of andere manier in verband brengen met homoseksualiteit...

Huh? :?: Waarom? Als een man z'n grijze haar liever zwart verft, heeft dat toch niets te maken met homoseksualiteit.

Terug naar “Archief”