Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 30 mar 2007 11:17

heb de afgelopen dagen (helaas) veel gezien van de gezondheidszorg in slowakije, dat is echt totaal anders! veel minder 'gevoel' in hun werk en komen amper bij de patient. k Mag overigens maandag ook niet gaan werken ivm mogelijke MRSA besmetting dus moet eerst laten testen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2007 15:03

Ik heb nog een stuk of 7 sollicitaties lopen. Het probleem is alleen, dat, als ik één van die banen krijg, er veel gereisd moet worden. Op zich maakt het mij niet uit, maar het gaat me misschien ooit wel opbreken. Maar goed, dat zie ik dan wel weer.
Vandaag moest ik invallen op mijn vorige werkplek. Ik heb daar een nulurencontract gekregen. Binnenkort komt er een vacature vrij op de groep waar ik stage gelopen heb. De locatiemanager zou me in het achterhoofd houden, dus ik ben benieuwd! :)
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 mar 2007 18:02

Wat die lange reistijden betreft: als het je op d'n duur te veel zou worden, kun je altijd weer gaan solliciteren. Het schijnt sowieso makkelijker te zijn om vanuit een baan ander werk te vinden dan als werkloze of student.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2007 18:17

LeChat schreef:Wat die lange reistijden betreft: als het je op d'n duur te veel zou worden, kun je altijd weer gaan solliciteren. Het schijnt sowieso makkelijker te zijn om vanuit een baan ander werk te vinden dan als werkloze of student.

Ja, inderdaad.
Als ik de vacature op mijn huidige werk mag gaan vervullen, doe ik dat ook zeker. Heb het daar goed naar mijn zin en dat is mij veel waard.
Afbeelding

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 mar 2007 18:19

succes allemaal!!!

Even een update van mij :wink:

Momenteel ben ik bezig met mijn eindstage. Dit doe ik op afd Orthopedie in Lelystad. Erg leuk. Patiënten zijn ook heel leuk en krijg heel veel positieve reacties van ze. (volgens hen ben ik al lang geslaagd).
Voordat ik aan deze stage begon was mijn zelfvertrouwen tot het laatste punt gedaald. (op het gebied van diploma halen enzo). De laatste schoolperiode heeft een vreselijk demotiverende werking op me gehad. De eerste weken was dan ook aardig hard knokken. Nu ben ik gewend en is het allemaal heel leuk. Eerst werkte ik 5 dagen in de week, maar dat brak me gewoon af. Nu mag ik gelukkig 4 dagen stage en dan ik dagdeel in de week naar school voor de opdrachten. Dit scheelt enorm en voel ik me er ook weer goed onder. Afgelopen maandag mijn eerste tussenevaluatie gehad en deze was voldoende :lol: Vol goede moed ga ik weer verder :lol:

Gister had ik toch zoiets naars. Een patient met femurfractuur(bovenbeen breuk) ging naar toilet. Ze was vorige week geopereerd en mocht meer mobiliseren. Ze was eindelijk zover dat ze alleen naar toilet mocht. Ze had perongeluk op de bel geduwt dus ik kwam (achteraf haar geluk geweest). Ze was klaar, wilde haar looprekje pakken...grijpt mis en verliest haar evenwicht... ze valt. Gezien de achtergrond van deze vrouw zijn we enorm dankbaar dat alles goed is afgelopen. Wonder boven wonder is haar been niet opnieuw gebroken. Pfff ik zie haar nog steeds vallen.... en ben zo enorm opgelucht dat alles goed is gegaan.

Verder heb ik gesolliciteerd in het UMCUtrecht naar het trainee-traject. Woensdag kreeg ik een brief dat mijn sollicitatie is doorgestuurd naar het HartLongcentrum. Ik ben dus door de eerste selectie heen. Nu hopen dat ik snel meer hoor (binnen 2 wkn zou ik meer horen).
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mar 2007 18:30

nou ik ben net echt enorm dom bezig geweest.(ja ik ben op moment aan het werk)

Er wilde een bewoner neit douchen vanmiddag dus ik afgesproken dat hij vanavond zou gaan douchen. Ben ik toch zelf totaal vergeten dat hij nog moest douchen. #-o
Dus vandaag slaan we het een keer over want nu wil hij niet meer en ik kan hem er geen ongelijk in geven
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 mar 2007 18:38

Gerdien B. schreef:nou ik ben net echt enorm dom bezig geweest.(ja ik ben op moment aan het werk)

Er wilde een bewoner neit douchen vanmiddag dus ik afgesproken dat hij vanavond zou gaan douchen. Ben ik toch zelf totaal vergeten dat hij nog moest douchen. #-o
Dus vandaag slaan we het een keer over want nu wil hij niet meer en ik kan hem er geen ongelijk in geven

haha dat komt me heel bekend voor :wink:

Succes mw met je laatste jaar!!!

Vandaag mn diplomauitreiking gehad (vig) erg officieel allemaal maar wel leuk op zich.
Sarah ging heel hard krijsen toen we werden toegesproken, van de honger, dus om dr stil te houden maar wat borstvoeding gegeven terwijl ik toegesproken werd :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 mar 2007 19:16

gefeliciteerd lammetje! :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 mar 2007 19:23

gefeliciteerd Lammetje

ben blij dat ik dus blijkbaar niet de enige ben met zulke acties :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 apr 2007 08:57

Ik moet donderdag op sollicitatiegesprek komen in een GVT in Brakel. Ben benieuwd! :)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 apr 2007 09:12

Ik heb per 1 juli een baan bij mijn stage! Yeah!
Ik loop stage tot 30 juni, en kan meteen de dag erna aan de slag. Het is een flex contract voor 16-32 uur p.w. En dan als inval, dus dat betekend dat ik op 4 groepen ingezet kan worden, incl de crisis. Dat vind ik niet geweldig, ik hou meer van 1 groep waar ik de jongeren goed ken, maar voor voorlopig is het prima!
Als er dan een baan vrijkomt op de groepen, kan ik altijd nog solliciteren.
Dus mijn studie gaat gelukkig in deeltijd verder. Zitten we, als we getrouwd zijn, ook wat ruimer in de financien, helemaal niet erg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 02 apr 2007 15:52

loop momenteel stage in het ziekenhuis. pfff.. zo druk. afgelopen vrijdagavond een late dienst gehad, ben niet eens toegekomen aan eten. maar het is wel een super leerzaam en leuke afdeling! en aangezien ik over 2 weken daar klaar ben is het nog wel af te zien. en dan weer lui naar school 8)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 02 apr 2007 17:04

koekie schreef:loop momenteel stage in het ziekenhuis. pfff.. zo druk. afgelopen vrijdagavond een late dienst gehad, ben niet eens toegekomen aan eten. maar het is wel een super leerzaam en leuke afdeling! en aangezien ik over 2 weken daar klaar ben is het nog wel af te zien. en dan weer lui naar school 8)

welke afdeling :?:

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 02 apr 2007 17:46

froske schreef:
koekie schreef:loop momenteel stage in het ziekenhuis. pfff.. zo druk. afgelopen vrijdagavond een late dienst gehad, ben niet eens toegekomen aan eten. maar het is wel een super leerzaam en leuke afdeling! en aangezien ik over 2 weken daar klaar ben is het nog wel af te zien. en dan weer lui naar school 8)

welke afdeling :?:

shortstay en preklinisch
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 02 apr 2007 18:27

ah nice :D

Terug naar “Archief”