Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sterretje » 05 jan 2011 13:12

@ Parkiet: lief!!
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 13:15

Leuke fotos' Parkiet, een vriendinnetje van mij had ook een spreidbroekje ;)
Wij geven hier stickers als beloning, heb een groot kartonnen bord gemaakt met een wc erop getekend die Michael mocht inkleuren en dar komen de stickers dan op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2011 13:17

@Parkiet, wat een ontzettend leuke collage. Super leuk met die muts.

Even over zindelijk worden. Mijn oppasmeisje is toen ze 3 werd zindelijk geworden. M'n vriendin heeft voor haar een soort van plas/poep diploma gemaakt waar ze een sticker mocht plakken als ze geplast of gepoept had op de wc. Ze plakte eerst ook wel stickers op een groot papier maar dat werkte niet echt. Toen ze vertelde dat het een diploma was, wohw dat was heel wat.
En nu gaat ze sinds twee weken zelf naar toilet. Alleen s'nachts in bed heeft ze een luier om.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jan 2011 13:17

Wat een schatje Parkiet!

@LauraC Ook heel goed systeem, met stickerbeloning! Hoop voor je dat het werkt!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 jan 2011 13:21

Grappig, wij hebben ook met stickers gewerkt bij de oudste twee.

De oudste kreeg een cadeautje als z'n stickerkaart vol was, nou, dat was helemaal geweldig. Maar toen hij zijn cadeautje binnenhad, was hij ineens niet meer zindelijk... Een tweede kaart met veel meer vakjes en nog een klein cadeautje waren nodig om het echt zindelijk te krijgen.
De tweede heeft ook een cadeautje gekregen, maar die vond dat eigenlijk maar niks, die wil(de) z'n stickers nog steeds op dezelfde kaart erbij plakken. Een poosje kreeg hij geen stickers meer, maar hij begon weer in zijn broek te poepen door alle decembergekte ofzo. Dus nu krijgt hij weer een sticker voor een grote boodschap, en de sticker is voor hem al beloning genoeg :)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 05 jan 2011 14:24

Ik had er eens een beetje naar zitten googlen, omdat Joëlle heel vaak zegt "Plasse" en dan het volgens mij ook echt in haar broek doet. Ze weet het dus precies te vertellen en ook voordat ze het doet. Ik heb ze alleen nog nooit (nou ja, alleen voor de grap met haar maillot aan) op het potje gezet, omdat ik las dat het voor het 2e jaar toch geen zin heeft. Vaak doen kinderen op dezelfde tijd de 'grote boodschap' en als je ze dan net ervoor op het potje zet, lijkt het net of ze het kunnen... niet dus.
Maar goed, ik heb ook een voorbeeld aan een schoonzus, die haar oudste iedere keer op het potje zette en uiteindelijk heeft dat ik-weet-niet-hoe-lang geduurd eer dat het kind zindelijk was. Allemaal moeite, terwijl als ze even gewacht had, had het veel sneller gegaan.

Leuke foto's Parkiet!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 jan 2011 15:40

Hier werken we ook met een stickerkaart, iets op het potje doen is een sticker, volle kaart is een cadeautje. Ik moet echt wel moeite doen om Timon een beetje gemotiveerd te houden, dus steeds als hij op het potje zit voorlezen enzo.. We zijn nu sinds gisteren bezig, en nog maar 2 ongelukjes, dus best netjes =D> Met Sylke beginnen we nog maar even niet, die is daar nog echt niet aan toe.

@Parkiet: geweldige serie! :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 jan 2011 16:02

Leuk, parkiet!

Ach ja, het tijdstip van zindelijkheid zal voor ieder kind wel anders zijn. Maar zeggen dat het zo vroeg 'niet kan' is pas onzin.
Of zeggen dat je het ze niet moet aanleren, maar dat ze er zelf mee moeten komen. Ja.. dat is wel zo lekker makkelijk voor de ouders ja. :)

Ik heb haar gewoon een aantal dagen vaak op het potje gezet, en als ze dan ging plassen zei ik: psssssssssssssss.... :puh:
Daarna váák zeggen: als je moet plassen, dan moet je op het potje he?!
Nou, na een paar dagen ging ze zelf psssss zeggen als ze moest poepen of plassen. Praten kon ze immers nog niet.
Amper ongelukjes gehad hoor. Ideaal.

Maar ja, je moet er in het begin wel tijd voor (over) hebben.
Maar uiteindelijk bespaart het veel geld, veel vieze stinkluiers, en ook veel tijd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 16:33

Nou, ik wil mezelf absoluut geen luie moeder noemen AG :? Jij hebt het duidelijk getroffen met je dochter. Lijkt mij dat als je dochter/zoon 48 uur lang in onderbroeken loopt en totaal weigert te drukken en angstig gaat huilen als het op de wc gezet wordt en gaat klagen over buikpijn, jij ook wel inziet dat dat kind nog niet helemaal klaar is....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2011 17:06

en het feit dat het bij 1 kind goed gaat hoeft nog niet te betekenen dat het voor elk kind goed zal zijn. Ik vind mezelf juist niet lui, want het is niet niks om 3 keer per dag een luier te verschonen. Een kind dat zelf op het potje gaat is veel makkelijker voor een moeder ;) En ik denk dat het voor een kind best stress mee kan brengen, als ouder(s) zo stimuleren om zindelijk te worden voor een leeftijd dat het toch wel normaal is om zindelijk te zijn. Hoeft niet, maar kan wel.

Ooh heerlijk, Jurian had plakplaatjes gekregen van mij voor op de ramen. hij vond het fantastisch, en nu is hij ze er aan het afhalen, maar mijn ramen, wat een bende...en het scheelt me heerlijk niks :D Die dingen zeem ik wel weer een keer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2011 17:35

LauraC schreef:Nou, ik wil mezelf absoluut geen luie moeder noemen AG :? Jij hebt het duidelijk getroffen met je dochter. Lijkt mij dat als je dochter/zoon 48 uur lang in onderbroeken loopt en totaal weigert te drukken en angstig gaat huilen als het op de wc gezet wordt en gaat klagen over buikpijn, jij ook wel inziet dat dat kind nog niet helemaal klaar is....

Ik hoorde pas van iemand een tip (of ik het zelf zou doen weet ik niet) dat als je bezig bent om je kind zindelijk te krijgen en hij heeft moeite met poepen of vindt het eng probeer dan eens te belleblazen met hem op de wc. Het schijnt dat het dan minder pijn doet.

Geen idee of je het ubehaupt ziet zitten hoor... en soms kan het opeens zo maar gebeuren dat hij zindelijk is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2011 18:37

LauraC schreef:Nou, ik wil mezelf absoluut geen luie moeder noemen AG :? Jij hebt het duidelijk getroffen met je dochter. Lijkt mij dat als je dochter/zoon 48 uur lang in onderbroeken loopt en totaal weigert te drukken en angstig gaat huilen als het op de wc gezet wordt en gaat klagen over buikpijn, jij ook wel inziet dat dat kind nog niet helemaal klaar is....

idd.. hier ook iemand die alles ophoud. Ik wacht wel tot ze daadwerkelijk wil. Ben wel zover dat wanneer ze aangeeft dat ze buikpijn heeft, dat ik zeg dat ze ff moet gaan poepen. En ik ben al lang blij dat ze dat dan ook gaat doen, in de luier. Heb wel aangegeven aan haar dat dat dan ook op het potje kan, maar nee.. dan hoeft ze niet meer te poepen... en dan een kwartier later zit ze weer in elkaar gedoken van de buikpijn.
laat dan dat zindelijk maken maar! en die wc... daarop zitten hoef ik helemaal nog neit mee aan te komen! Paar keer geprobeerd voor de fun met luier aan op de zitverkleiner, maar nee hoor... absoluut niet.
Ach.. voordat ze 18 is zal ze vast wel opd e wc plassen!

heb ook geen zin in veel foutjes ed nu binne, vooral omdat marijn ook altijd maar onrustig is. Wacht wel tot de zomer! als het een paar dagen lekker weer is, potje in de buurt... onderbroekje, kijken of het dan wil.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 18:39

Evelien schreef:

Ik hoorde pas van iemand een tip (of ik het zelf zou doen weet ik niet) dat als je bezig bent om je kind zindelijk te krijgen en hij heeft moeite met poepen of vindt het eng probeer dan eens te belleblazen met hem op de wc. Het schijnt dat het dan minder pijn doet.

Geen idee of je het ubehaupt ziet zitten hoor... en soms kan het opeens zo maar gebeuren dat hij zindelijk is.

Meid, als ik hem uberhaupt op de wc krijg voor drukken ben ik al blij. Hij wordt zo stijf als een plank, gaat hysterisch gillen, schoppen etc etc. Plassen geen problemen, doet hij graag op de wc, maar drukken =; Terwijl hij het prima voelt aankomen en hij zegt: Mama, Michael nu poep doen. Ik probeer nu om hem in de wc met kleding aan in de luier te laten poepen. Volgende stap is met luier aan op de wc poepen en dan hopelijk daarna zonder luier op de wc. Helpt natuurlijk niet dat er weer heel wat verandering aan zit te komen, we proberen eind van de maand te verhuizen en op DV 2 feb gaat papa 3 maanden naar Afghanistan.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 jan 2011 18:42

Ik zeg niet dat je lui bent, maar dat je er gewoon tijd voor (over) moet hebben.
En ik zeg niet, dat je er geen tijd voor over hebt, als je kind nog niet zindelijk is.
Maar ik spreek wel eens wat moeders die dan zeggen: oooh ja, daar heb ik nog geen zin in hoor. Zo veel gedoe.
Misschien is het wel veel minder gedoe als je er vroeg mee begint? Ik heb geen idee, heb nog maar ervaring met 1 kind.

Maar goed, ik wilde alleen hier wat over zeggen omdat ik dit berichtje las:
Ik heb ze alleen nog nooit (nou ja, alleen voor de grap met haar maillot aan) op het potje gezet, omdat ik las dat het voor het 2e jaar toch geen zin heeft. Vaak doen kinderen op dezelfde tijd de 'grote boodschap' en als je ze dan net ervoor op het potje zet, lijkt het net of ze het kunnen... niet dus

En door mijn ene ervaring, weet ik dat het wel mogelijk is, en dat het wel zin kan hebben.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 18:45

Tsja....dat zal het wel liggen aan de manier waarop ik het lees :roll: Het kwam op mij over dat wij er misschien meer tijd in moeten steken en dat het dan wel lukt. Maar dat is niet altijd zo, ieder kind is anders en jij bent ws gezegend met een kind dat wel vroeg zindelijk is :-oo

Terug naar “Archief”